Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

60% rabatt fordi de har fått penger på konto??

Første gap som må lukkes er 2,92kr. Neste er ca 5kr. Det kan være kursmål…

Den ene shortposisjonen har økt med 25k aksjer. Kan det være for å forsøke å holde kursen nede at det brukes små mengder til å presse kursen?: Details - Short Sale Register

5% av dagsomsetningen :wink: svaret er nei. Psykologien i markedet fikser den biten selv. Holde kursen nede that is.

Helt umulig å vite hva de løse kanonene i Arctic og andre meglerhus setter som kursmål.
Men, basert på NOK 7,5 sist er det lite trolig at de setter 12mnd kursmål så høyt som NOK 5 med mer enn en dobling av aksjer, hvertfall min mening.

Men, jeg tror det vil avhenge sterkt av hva kurs står i på det tidspunktet de begynner å lage analysen, stor forskjell på om daværende kurs står i 1,50 eller om den står i 2,50. Det burde ikke bety noe, men det gjør det åpenbart.

Det virker som investorer venter med inngang etter at emiaksjer kommer på markedet, vil tro aksjen fortsetter ned de neste dagene, og begynnelsen av neste uke før det flater ut!

Vi får håpe vi er flere som sitter med trålen klar. Men sånn rent teknisk, er det kanskje flere som venter til volumet tørker inn. Det blir et par spennende uker fra Mandag…

1 Like

Det er naturlig at Arctic vil være forsiktige i sin kommende analyse. De virret jo opp og ned på kursmålet sitt i sommer. Fra 8 til 10 til 7.50. Basert på 54 mill aksjer.

Nå er antallet 121 mill. (Korrigert fra 115 mill) og kursen 1,50. Jeg tenker de legger inn en moderat suksess med nye golfbaner inn i 2026 og setter 12 mnd kursmål på mellom 3 og 3.50.

3.50 gir i så fall en cap på ca 425 mill. Det skal komme en del kontrakter og cashconvertion i 1H 2026 for å forsvare det.

Og så har jo dere tro på partnerkontrakter med cash upfront eller til og med rettede emisjoner mot partnere. Time Will tell.

Noe må i hvert fall skje vedr kommersialiseringen av produktene. Og det raskt. Ellers er det på han igjen neste sommer for Arctic og selskapet.

1 Like

Da fikk jeg lov til å bli med å rette på feil igjen:)
Har du lest analysen? Jeg stusser på at du skriver den er basert på 54 millioner aksjer?

«Etter å nylig ha fullført sin første fullskala golfbaneutplassering, mener Arctic at Desert Control er ved et vendepunkt på reisen mot kommersialisering av teknologien. Meglerhuset forventer flere nye fullskala golfbanekontrakter før årets slutt, selv om timingen fortsatt er usikker.»

Kursmål kr 10 ble satt og denne uttalelsen var en del av begrunnelsen. På det tidspunktet var det 54 mill aksjer i selskapet. Tviler på om de tok høyde for mer enn en dobling av antallet i analysen sin.

Og så tok de målet ned til 7.50 før sommerferien etter de tekniske problemene. Og regnet med null flere golfbaner i 2025.

Ja, men har du lest hele analysen? Siden du skriver den er basert på 54 millioner aksjer, så håper jeg ikke du har lest den og du bare antar, spekulerer. For det er nemlig feil.

Nei det har jeg ikke. Opplys meg gjerne.

This partnership results in measurable ESG outcomes, not aspirational commitments. For example, technologies like Liquid Natural Clay can save enough water for 88 families per hectare - imagine scaling that across water-scarce regions.

Jeg liker at man har fakta før man uttaler seg så bastant.
Den er basert på utvanning og toalt rundt 90 millioner aksjer.

Hus følger jo som kjent kurser opp og ned, så jeg tror også de vil være forsiktig med nytt kursmål, så tror ikke du bommer her, men grunnlaget ditt er feil, med fare for å bli kastet rett ut igjen, men som jeg skrev til Savepig, you`re right for all the wrong reasons.

Ok supert. Kan du sitere direkte fra analysen vedr det punktet? Er det fra kr 10 analysen eller fra nedjusteringen til 7.50?

Spennende om de fortsatt legger til grunn utvanning fremover i ny analyse. Eller brukes dagens antall på 121 mill. aksjer? (Korrigert opp fra 115 mill)

De har regnet inn 150 mill til kurs 4,5.
Det er fra den nyeste 7,5 analysen.
De har 16 mill i inntekter i 2026.
De har kun tatt med vekst i golf segmentet.
Landbruk, parker, salg av enheter, Midtøsten, partneravtaler som en eventuell oppside.
De har 10 golfbaner i 2026, med 16 i året de første årene etter. De har regnet 30% vannsparing.
Cash vil vare til cash positive.

2 Likes

Ok. Takk for info. Spennende å se hva de justerer i en evt kommende oppdatert analyse.

Spesielt ift cashburn og runway. Nå har de hentet langt mindre likviditet enn Arctic la til grunn i den siste analysen. Og 16 mill i inntekter for 2026 er vel alt for lite for å sikre drift uten ny emisjon til sommeren?

Cash pluss inntekt på 16 mill vil ta de til q1 27. 30 mill som selskapet har guidet vil ta de til q2 27.
på den tiden får man svar på mye. Enten som vil dra kursen høyt eller som vil dra den mer ned i søla.

De har vel sagt cash runway 12-18 mndr nå. Og de har ikke akkurat truffet planken på estimatene sine tidligere. Så fornuftig å være på den konservative siden, tenker jeg.

Mye avgjøres i 1H 2026.

1 Like

Tipper han nye karen tenker det samme. Mye bedre å være konservative og overraske enn optimistisk og skuffe. Også kan man selvsagt skuffe uansett.

1 Like

Ikke store volumet idag…