Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

3 Likes

Jeg føler meg som en frosk i en gryte vann som er satt over til koking, jeg har ikke klart å få meg til å hoppe ut av gryta. Mandagen nærmer seg. Finnes det en levende sjel her som ikke tror på nedgang til mandag? Forøvrig plukkes det overraskende mye på 1,50 i dag, ligner litt på en iceberg-kjøper.

2 Likes

Hvis jeg var kjøper er det vel på mandag som er dagen jeg ville siktet meg inn på å kjøpe billig. Så spørsmålet blir vel fort om kjøperne er mettet eller om større fisker har tenkt å plukke.

Klok av skade tørr jeg ikke å spå, jeg sitter uten aksjer siden jeg fikk overtegnet tilsvarende antall aksjer som jeg hadde og fikk da en fin arbitrasje ved å selge på ca 1,9kr

1 Like

Aner ikke hvor kursen skal på mandag.
Men har plukket på 1.5 i dag.

Når noe er «logisk», går det som regel motsatt vei.
Derfor venter jeg ikke.

Må da være fint å plukke nå, på 1,50. Under 30 øre for tegningsretter…

Betyr dette at dersom man har en megler som er villig til å “gi en aksjene på konto” allerede nå, så kan man begynne å dumpe aksjer i dag uten å vente til mandagen? Jeg mener jeg har sett noe lignende i andre emisjoner, men er usikker.

De kan lovlig selges nå ja

Ok. Jeg har tørt krutt. Kom igjen. :slight_smile:

Ser savepig fikk abstinenser og bare måtte få ut noe negativitet på Shareville :joy: Ikke at jeg er uenig i det han skriver, men den som ikke ser hans ønske om lavere kurs på mandag har dratt nisselua rimelig langt ned… Takk for din noble og utrettelige innsats med å varsle om negativt chart og emisjonsaksjer på alle tenkelige diskusjonsflater.

Spår stor volatilitet når traderene setter igang på mandag. Kanskje en rekyl kommer allerede på morgenen når dumpingen ikke blir så stor som mange håper?

Blir en spennende på mandag. Tipper mange sitter klar for å utnytte en evt dump i hvert fall. Tipper mange med dype lommer også følger med.

6 Likes

Det man vel kan håpe på er at man kan få en utvikling lik Lokotech i forbindelse med deres emisjon. Som var relativt sett lik DSRT. Ref (XI):
William Gjersvik @WilliamGjersvik
12:26
Tror LOKO utviklingen etter emisjon er et sannsynlig utfall for Desert

Kurs som touchet laveste nivå hvor noen kunne selge i pluss, før volum inntraff og den etter hvert gikk 2,5x fra dette nivået. Tilsvarende i overkant av kr 3 for DC. Hvor kursen først snuser på kr 1,23. Et best case scenario på kort sikt. Så får tiden vise.

Hvis du tror det, skjønner jeg ikke hvorfor du deltok i emisjonen.

Hvorfor svarer du han ikke på shareville da, i steden for å fortsette her? Han skal jo ikke skrive mer om aksjen i denne tråden? :man_shrugging:

Man må forholde seg til det man vet :wink: At selv kurs 1,83 (eller nivåene rundt der) bør kunne bli attraktivt etter hvert, samt at det ga muligheter til å overtegne. Som var min plan. Og som lyktes bedre enn det var mulig å drømme om. Overtegne mest mulig for å få billigst mulig aksjer (GAV 1,41). Hvor ferden ville gå kursmessig frem til emi-aksjene blir delt ut visste ingen.

1 Like

Mye som skal ut i dag og mandag-tirsdag. Kan kjøpes til 1.30 til uken denne.

Hvorfor skal han ikke kunne skrive her? Så lenge han holder seg til faktiske forhold og ikke fabrikerer egne “fakta”, er det helt greit. Han kan selvsagt skrive hva han vil, også usannheter, men da kan han ikke være moderator, men en som må modereres på lik linje med alle oss andre.

1 Like

Hvorfor det? Er ikke feil det han skriver. Er konteksten her tidligere som gjør det morsomt. Han er velkommen til å sende PM til meg om han mener jeg bommer, men en smart fyr som han vet hvorfor han gjør som han gjør. At jeg gjennomskuer det og tar en vits, tipper jeg han driter i. Kanskje både jeg og han tjener på lav kurs på mandag?

Nordnet har nesten triplet eierandelen. Fra litt over 4% til 11,4% og blitt største eier. Fikk først granatsjokk, når eierandelen viste 25%. Men det er seff målt mot gammelt antall. Forteller litt om hvorfor man lyktes med å overtegne så mye. Og at det nok er en del aksjer som skal ut etter hvert.

DC var 6. på oversikten over mest kjøpte aksjer på Nordnet

Det var uavhengig av emi-aksjene, som er den store driveren.

1 Like