DC var 6. på oversikten over mest kjøpte aksjer på Nordnet
Det var uavhengig av emi-aksjene, som er den store driveren.
1 Like
Er redd endel emi aksjer skal ut kommende uke! På litt sikt blir det bra!
Ceo har ihvertfall stor tro.
Ikke noe å være redd for. Syndes listene så bra ut.
JPM har nå over 6% på sine kontoer.
1 Like
På hvilken måte vil dét (at JPM har over 6% på sine kontoer) hindre at alle kortsiktige sikrer ytterlig gevinst ved å dumpe emiaksjer som de har betalt 1,23 for?
Litt av ‘problemet’, vi aner ikke hva CEO er god for pengemessig. Om investeringen i DC er som lommerusk å regne eller om han er balls deep i sin investering. Selv om det generelle engasjementet peker i en klar retning mot noen som virkelig har troen.
Allerede i overkant mye retail-penger i denne emisjonen, så uansett meget viktig bare av den grunn. At man får så mange aksjer som mulig over på lange hender.
Jeg ser at Teigland plutselig har over 900k aksjer. Han hadde nettopp solgt alt. Jeg tipper derfor at årsaken er at han overtegnet og fikk masse overtegning, og så solgte alle aksjene. Kan det stemme at aksjene dere skal få fra tegningen blir synlig på aksjonærlistene allerede nå? (Jeg får det ikke helt til å stemme med T+2, men jeg ser også endel andre som plutselig har fått store mengder aksjer på aksjonærlistene, slik at det taler for at emiaksjene er synlig på listene for endel brukere allerede). I så fall tenker jeg at Teigland dumper alt på mandag. Det samme gjelder endel andre som jeg ikke har oversikt over, tenker det er endel som har fått overtegnet og er like kortstiktig som Teigland. Så var det svenskene da, spørsmålet er om de virkelig shortet på forhånd eller ikke. Det er ikke sikkert det er dem som var synlig på Finanstilsynets lister. Det blir spennende på mandag og de nærmeste dagene.
Hva tror du egentlig at listene fra fredag viser? Imaginære aksjer? Selvsagt er det aksjene. Selv om det muligens kan virke som garantistaksjene har latt vente mer på seg. Og ja, aksjene er tilgjengelig for salg på mandag for alle og enhver.
Spennende blir det. Har tørt krutt så håper den faller ned mot 1,23. Salgspress bør det uansett bli, selv om det nok er mange som har latt være å kjøpe i påvente av at billig blir billigere når emiaksjene kommer i spill.
Jeg trodde de viste status fra onsdag? T+2? Videre trodde jeg ikke aksjene skulle bli synlig der før de ble synlig på den enkeltes VPS-konto, men mulig de er dukket opp på VPS mye tidligere enn jeg trodde (jeg hadde ikke retter, så jeg vet ikke).
Er praktiske grunner til T+2. Altså når oppgjøret av kjøp og salg er sluttført. I dette tilfellet handler det om når de er registrert i VPS. Som skjedde fredag. Derav hvorfor de vises på listene. Selv om de først blir gjort tilgjengelig for handel på mandag.
1 Like
Ligger en kjøpspost på over 1 mill aksjer
Emiaksjer er vel ikke tilgjengelig enda! Derfor holder kursen seg…
Den millen med aksjer, det kan være noen som vil presse kursen opp, men som ikke vil kjøpe.
Basert på hva de skriver på XI, så er emiaksjene tilgjengelig allerede.
Tvilsomt at de er tilgjengelig.
Tilgjengelige på min IKZ konto hos Nordnet
De er tilgjengelig, registrert på vps på fredag, stod på handelskonto fredag kveld og handles med i dag!
1 Like
Tilgjengelig hos meg også
Mine har vært tilgjengelig siden fredag i dnb