Ja men skulle ønske verden bare tørster etter LNC og kjøper med begge henda, men dessverre er det noen golfbaner vi i stedet må sette vår lit til. Men de virker ikke så sugne de heller.
Hva tror du er grunnen til det?
Skal ikke se helt bort i fra at flytting av FOU har relevans til Syngenta partnerskap. I tidligere partneravtaler jeg har sett syngenta har gjort så har de tatt store deler av kostnaden knyttet til FoU og tatt et tettere samarbeid med selve forsknings og utviklingsbiten. Man kan jo tenke at MOU en med Syngenta faktisk blir noe av, når James sier at Syngenta vil få en stor rolle i å distribuere dette ut globalt, man flytter forsknings og utviklingsdelen til usa og styreplasser fortsatt står ledig.
Er ikke han fra forskningsdelen som legges ned i Norge da? Er det så sykt å tenke at Syngenta MOUen materialiserer seg? Og at de også vil ta del i FOU?
Nå ser jeg forresten at du har linket til en kar som var ferdig i Desert control i 2023, veldig rart å komme med dette nå? Jeg trodde det var pga nedleggelsen i Norge. Men takk for at du fikk meg inn på tanken om at nedleggelsen i Norge har relevans til Syngenta. Leser mer om det nå og de vil ta stor del i FOU når de inngår partnerskap med Start UPs. Så den nedleggelsen og flytting til USA er faktisk et bull signal om noe for det partnerskapet. Selvfølgelig tror vi som har aksjer at selskaper fortsetter med gode resultater med Syngenta og at den MOUen vil materialisere seg. Jeg tror fortsatt dette var en mellomløsning slik at man slapp ekstern utvanning. Noe jeg også nevnte kunne komme før emisjonen.
Slått deg at noen kanskje er lei av alle dine kommentarer om hvor kursen fra dag til dag?
Var en del av gjengen som måtte gå i kjølvannet av at DC hadde satset alt for hardt på å hente elitedivisjonspillere mens selskapet var uten noen klar retning. Og uten inntekter. Snakker om noen år tilbake. I tidsperioden hvor det gikk skeis i MENA.
Det blir jo gjentagende når noen genuint mener at det stemmer. Ønsker ikke selv å la det være en del av investeringstesen, lar det heller bli en positiv overraskelse, men vi fokuserer forskjellig uten at det ene er mer rett enn det andre. Heller diskusjoner rundt det fundamentale enn gjentagende om hvem som står bak en ‘fiktiv’ post.
Eldgammelt nytt. Arbeidsplassen that is.
Men nedleggelse i Norge og flytting av FOU til USA med relevans til Syngenta tror jeg ikke er nevnt her før, men det har jo faktisk veldig relevans.
Mener på at @Secundum nevnte det. Men det ble ikke kommentert av noen. Om hukommelsen fra forrige uke holder stikk. Så absolutt på sin plass å sette fokus.
Tror dere Ole M. Olesen var fornøyd med flytting av R&D til US? Ser han står oppført med tittel co-funder / lab r&d på linkedin.
Hva Olesen måtte mene er vel rimelig underordnet. Oppgaven til CEO og styret å ta de grepene som er nødvendig for å styrke selskapets posisjon på kort og lengre sikt.
Arvingene som ble latterliggjort her fordi de solgte viste seg å ikke være så dumme allikevel.
Solgte på 5-6 og nå er kursen 1.4
Genial avgjørelse rett og slett. Bedre å kunne kjøpe et funkishus cash kontant enn å bare ha egenkapital til en liten leilighet utenfor sentrum…
Såvidt jeg husker viste vel de fleste forståelse for det, og mente at det var fornuftig å diversifisere risiko kontra å sitte tungt i en high risk aksje. Selv om det selvfølgelig var kjedelig med salgspresset.
Fasit på hva som lønner seg longterm får vi vel innen noen år. 
Det var vel litt ulike meninger om det. Uansett er det skremmende å tenke på at det ikke er lenge siden 6 virket latterlig lavt og mange syntes det var helt på viddene at de valgte å selge. Jeg syntes også på det tidspunktet at det kunnne være en god ide å organisere en større kjøpegruppe for å slippe salgspresset. Glad det ikke ble noe av.
Hvis matten min er riktig så utgjør vel 6 idag 3,25 om en legger til 75MNOK til mcap.
Så en kan jo håpe på en rekyl mot de tidligere nivåene, men fallet er betydelig større om en ikke hadde kapital til å bidra.
Tror ikke det var poenget.
Poenget var vel mer at man skal ikke ha veldig kreativ hjerne for å forstå at Syngenta vil komme til å gå inn i partnerskap med dsrt og LNC om testene med Dsrt fortsetter å være gode.
Og siden Syngenta og Desert Control holder på med testing og samarbeid as we speek, så er denne veldig relevant.