Utgangspunktet var en kjøpspost på 1 mill og ikke en salgspost…forskjell på det
En merkelig dag…
Merkelige er vel åpningen. Forståelig at man har en frykt for morgendagen sett i lys av oppgangen siste par uker. Blir spennende. Håper Thomas & co fremstår fremoverlent heller enn et fortsettende fokus på realitetsorientering.
Av Saudi Aramco faktisk… Jaja det skal jo grønnvaskes der også sikker
Båndene går langt tilbake
Har lest kvartalsrapporten…som forventet er inntekter fraværende og ny produksjonsenhet er forsinket🤔. Generelt fremstår rapporten positiv med tanke på fremtiden, men ttelt (ting tar enda lenger tid). Positivt med mandel pilot i California (stort potensial der) samt gode utsikter for større kontrakter for SDC og Soyl.
Blir ørkenvandring en periode!
Flat kursutvikling en periode er mest sannsynlig!
Rapporten var vel et stort gjesp, utenom at de forventer større kontrakt i UAE da kanskje?
Blir en liten stund til vi ser noe inntekter her, men får håpe at det de ser fra Woodland Hils golfklubben kan eskalere ting i 2026:
*Woodland Hills Country Club sees *
*water savings and anticipates *
significant incentives
*In Q3, our first Pay As You Save (PAYS) program *
*client, Woodland Hills Country Club (WHCC), *
*realized significant savings in irrigation water costs *
*and the WHCC superintendent is impressed with *
the quality of the golf course with so much less
*water. The combined water expense savings and *
*incentives for WHCC for Q3 2025 may exceed *
*$100k USD (pending incentive approvals). *
*If WHCC’s water saving and incentives payments *
*evolve as expected, we would expect to see *
*significant further demand from the Los Angeles *
*area in golf, courses and other properties with *
*heavy irrigation needs. More than 35 golf *
*courses managing up to 1000 acres total are in *
*the Los Angeles Department of Water and Power *
service area.
Hvilken andel av 100 000$ får Desert ?
Ser jo at når de ingikk avtale så sa de at de kunne tjene 8,5M NOK over 5 år ved 25% besparelse.
“The agreement is structured around an outcome-based business model that generates monthly recurring revenue (MRR) for Desert Control, calculated on achieved water savings with aligned incentives between both parties to maximize results. The total contract value for Desert Control has the potential to exceed NOK 8.5 million, contingent on achieving a minimum of 25% water savings over five years, representing significant economic benefits for Woodland Hills Country Club, as water cost has become by far the largest operational expense and continues to rise every year.”
8,5M NOK på 5 år tilsvarer 425 000 NOK per kvartal.
Så hvis de bare får 50% av bespareslen så er vi oppe på ca 30% vannbesparesle.
Vi får kanskje litt flere detaljer på presentasjonen…jeg har meldt meg på
For Berkeley er tallene disse :
Redigert @nepa :
100k usd I q3 I vannbesparing er egentlig veldig gode nyheter
Du finner ikke dcs anslåtte inntekt ved å ta angitt kontraktssum for fem år og dele på fem.
Årsaken er at vannprisen er anslått å øke med ca 40% i perioden. Dette gir mer inntekt mot slutten enn starten.
Så når det snakkes om 100k usd i vannbesparing for q3, som i praksis gir Dc inntekter godt over en flat beregnet inntekt på 420k i kvartalet gitt andel av inntekt godt over 50%, så indikerer det egentlig at vannbesparingsgraden er svært hyggelig.
(så kan det selvfølgelig være at q3 er spesielt gunstig rent inntektsmessig ift vær og vannforbruk)
Leste på et annet forum at de hadde kr. 60 000,- i inntekter og et tap på ca. 20 mill. dette kvartalet.
Hvis dette stemmer og DSRT ikke de klarer å snu trenden så er de vel i praksis snart konkurs? Evt. de kjører ny emi, men hvem ønsker å bruke sine penger på en aktør som blør så mye og ikke tjener penger?
har også meldt meg på presentasjonen.
Hadde håpt at det skulle komme inn litt økning på LNC revenue og Licensing Royalties , men det lar vente på seg.
Når det er sagt så vil jeg fortsette å være aksjonær her da jeg sammenligner DSRT mot et annet vekstselskap jeg har aksjer i. Når ordrene kommer, så kommer de plutselig på løpende bånd. Da er det morro å være med på toget:-)
Men, jaggu er dette tålmodighetsprøve!!
Jeg hadde samme tanker om Polight. Blødde som pokker. Nå har jeg 40% opp fra hva jeg gikk inn med. De har fått seg partner, Ordrene kommer på løpende bånd og det ser plutselig lyst ut.
Jeg fortsetter å være aksjonær i DSRT fordi jeg forventer at det blir mye likt. Men det tar tid. Det gjorde det i Polight også. Men nå er jeg bra i pluss der:-) Forventer det samme i DSRT.
Litt søkt å sammenligne de to selskapene kanskje
Ja ting tar tid, men det er jo ingen overraskelser heller. Det er “bare” guidet 3M USD inntekter neste 18 måneder, så man kan ikke forvente så mye mer heller.
Mange kortsiktige aksjonærer vil nok føre til en kursdipp i dag regner jeg med….
Kanskje det. Begge er vekstselskap og et bevis på at ting tar tid.