Men med LNC blir det jo ikke en ørkenvandring for Desert Control, siden den binder fuktigheten og alt blir grønt 
Spøk til side, utfordringen har vært og er at bøndene er vanskeligere å overbevise enn man antok, spesielt uten grundig dokumentasjon. Det er jo derfor studien ved universitetet i USA er så viktig, det blir en uavhengig validering av at LNC virker og gir effekt.
Siden inntektene fra jordbruk drøyer må selskapet finne inntekter i andre segmenter. Golfbaner er et naturlig segment siden de har høyt vannforbruk og i de områdene DSRT satser på er vann en stor kostnad. No cure no pay modellen er jo også tiltalende for kundene fordi risikoen tas av DSRT.
Så kan man argumentere for at de burde ha landet flere kunder i golfbanesegmentet, spørsmålet er om de melder alle avtaler, en del av disse er kanskje ikke så store hver for seg, men mange bekker små…
Det jeg føler er minst transparent er hva som skjer på det arabiske markedet gjennom partnerne. Det fines jo et stort potensial her, men byråkratiet (formelt eller uformelt?) virker å være en hindring som igjen er vanskeligere enn antatt å håndtere.
Uansett er vannmangel et reelt problem mange steder i verden og det komme ikke til å bli mindre i årene som kommer. Derfor er det behov for løsninger som LNC for å bøte på det.
Om det er DSRT som blir en av vinnerene gjenstår jo å se, men mitt inntrykk av teknologien bak LNC er at den er både «enkel» og skalerbar samt at DSRT har IP beskyttelse. Samarbeidet med Siemens tenker jeg også er en styrke i forhold til teknologiutvikling og det å produsere enheter med høyere kapasitet.
Så, totalt sett, det går ikke helt på skinner, men behovet i markedet og potensialet er der fortsatt. Spørsmålet er hvilke konkurrenter som i mellomtiden dukker opp.