Kan så være. Jeg har ikke fulgt med på investeringene hans. Har bare notert meg bak øret at han er blitt nevnt i denne tråden svært mange ganger. Finanstilsynet gir en bot på en halv mill, så tenker det er greit at folk vet om dette før de følger aksjerådene hans.
Må være født i går, eventuelt så nedsnødd at det ikke er håp, om man fortsatt ikke har skjønt at Investornytt er et hausseverktøy og lite annet. Så skal det sies at akkurat denne saken ikke er knyttet opp mot Desert Control på noen måte. Boten omhandler Nordic Unmanned (NUMND) og Questerre Energy (QEC). Førstnevnte solgte vel Teigland seg ut rett etter en hausseartikkel. Så velfortjent ris fra tilsynet. Kan ikke gjemme seg bak en disclaimer uansett hva.
Det er i snitt ca. 15 000 nye aksjonærer hvert år på Oslo Børs. Som ny aksjonær leter en gjerne på forum og andre medier for informasjon, og da blir en lett påvirket av f.eks. Investornytt.
Derfor blir måten Teigland oppfører seg på i aksjemarkedet veldig uetisk og feil i mine øyne, og synes det er bra at det blir opplyst om virksomheten i FA.
For hver dag som går, er vi vel nærmere en positiv børsmelding? Hva kommer først? Testresultater ifbm Syngenta? Ferdigstillelse av ny produksjonsenhet?
Finanstilsynets kjempebot: – Åpenbart at din plan var i strid med rettferdighet
Finanstilsynet gir full slakt av Espen Teigland: Hensikten var å drive opp kursen for selv å oppnå vinning. Tredjeparter ble ført bak lyset. Du skrev tendensiøst. Åpenbart at din plan var i strid med rettferdighetsnormer.
Er vel med Syngenta som den nye produksjon- enheten. Den nye enheten er gammel før den kommer.
Lite nytt er ikke alltid godt nytt frykter jeg…
Hva mener dere er den mest sannsynlige utviklingen i samarbeidet mellom Desert Control og Syngenta?
Testløpet virker å være gjennomført:
– laboratorietester,
– feltforsøk i Midtøsten,
– samt full vekstsesong ved Syngentas forskningsfarm i Colorado.
Data analyseres nå, og Desert Control indikerer at partnerskap blir avgjørende for å realisere LNC-teknologiens fulle potensial.
Selskapet slutter med kvartalsrapporter, og går over til halvårlig rapportering.
Endra lengre tid mellom hver oppdatering av cashburn med mer.
Ojda. Trodde ikke det var mulig, men jaggu kan det bli enda stillere og mindre nytt fra selskapet. Snakk om å gå i Stealth- modus…
Det er grunn til å tro at vi får mer enn nok tall til å vite status, selv om det ikke blir komplette kvartalsresultat.
Utrolig svakt av selskapet å redusere informasjonsflyten til sine aksjonærer med viten og vilje.
Viser tydelig hvor presset selskapet er på ressurser.
Vanskelig å være særlig uenig. I første omgang signaliserer det en vilje til å forvalte ressursene så effektivt som mulig, men det er uansett et resultat av at selskapet er underkapitalisert. Så gjenstår det å se hvor mye DC evner å tyne ut av sitronen det neste halve året.
I utgangspunktet enig, men vi får nok de tallene vi ønsker oss også på investorpresentasjonene ifbm q1 og q3.
Kan noen, hvis dere har litt tid, gi meg en kjapp intro til caset? Har ikke sett på det før, så før jeg begynner lurte jeg på om noen av dere kan dele hva dere tenker. Har sett raskt på regnskapet, de har litt over 82 mill i cash og brenner rundt 20 mill i kvartalet, så en emisjon rundt Q2 2026 virker jo fort mulig?
Selskapet har vel rapportert at de har cash til q1 27.
Og de har strategi å hente penger i siste liten, så blir nok i romjula neste år…
Kilde?
Lite aktivitet på tråden! Antar de fleste har solgt seg ut??
Er nok flere grunner til at tråden befinner seg på stabilt sideleie best case. Først og fremst radio silence fra selskapet og håndteringen av usaklighetene fra en viss
. Tipper på at de fleste av de forhenværende faste bidragsyterne er long long. Personlig er jeg ute.