Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Det har ikke noen direkte betydning, men det er et interessant samarbeud for de vil benytte samme system. Dette kan enkelti integreres med LNC og Siemens kan bli et bindeledd. Betyr ikke at det blir noe avtale eller noe sånt, men det er hvert fall en fordel at man benytter samme system.

Er jo siemens sin teknologi og system de nye enhtene er koblet opp mot.

Det har en betydning fordi Siemens allerede har ett tett forhold til Desert Control. Bare å lese seg oppover i tråden. De er inne i automatiseringen av blandingsprosessen og sikkert i den nye prototypen som forhåpentligvis er klar når som helst.

Topian er en del av saudi/Neom satsingen. Vi vet fra tidligere at LNC har blitt testet i småskala både i Topian/Neom og Estidamah. Topian , som er en del av myndighetene, håper man skal ta i bruk LNC i større skala. Det ryktes at det kan komme myndighets-kontrakter på slutten av året/starten av neste. ( Hvis ikke det ble sagt på q-rapport, husker ikke helt)

6 Likes

Har du link til dette utsagnet?

1 Like

Nei, dette rykte har jeg hørt gjennom dialog med en relativt stor aksjonær som hadde vært i kontakt med Saudi desert control (Orn). Kunne sikkert skrevet at det ryktes “avklaring”, og ikke “kontrakt” for mer nøytralt språk.

For øvrig håper jeg alle har et sunt forholdt til ordet “rykte” på et anonymt aksjeforum. Det bør tas med en god klype salt og selvfølgelig ikke som avsjekk på at man skal investere eller ikke.

3 Likes

Min personlige mening er at man burde unngå å poste rykter på forumet, for det er umulig å vurdere om det bare er tull eller ikke.

1 Like

Vi er alle voksne og du er ikke alle andre. Selvsagt bør man poste velinformerte rykter så lenge man legger ved en disclaimer.

2 Likes

Og her svarer politikonstabel Aaleby igjen. Jeg kan si som deg, at du Aaleby “er ikke alle andre”. Forferdelig høyt du setter deg selv. Jeg må kunne ytre mine meninger på samme måte som du, uten at du kommer her og leker politi, om og om igjen i det uendelige.

Den som leker politi er du. Som skal bedrive overformynderi på vegne av alle andre. Blir vel spesielt i et fora hvor hele cluet er å dele informasjon.

Hva Orn har å fortelle er i høyeste grad informasjon av relevant betydning. Selv om man må ta det for hva det er. Et rykte mest av alt.

Er det mulig? Da burde du lese meldingen min om igjen:

Hva tror du disse ordene betyr? At jeg leker politi og skal bestemme hva andre poster?

Og jeg postet min mening 🤷🏼 at vi alle er voksne og at du ikke er alle andre. Som er on the point i dette tilfellet.

Jeg orker ikke mer av deg Aaleby. Du får fortsette å dominere som du ønsker, jeg poster ikke mer i denne tråden fremover.

Det er da ikke noe å være hårsår over …

Man må ha litt tykkere hud enn dette i dette gamet, ja. Følelser og trading, slik jeg har forstått at du har begynt med, er som regel ingen god kombinasjon.

Hvis selskapet har noe å melde så får de gjøre det i en børsmelding, ikke i dialog med “storaksjonærer”. Det skal være lik informasjon i markedet. Eller tilgang på infomasjon er kanskje bedre å si…

Skivebom. Orn har ingen ting med Desert Control AS å gjøre utover å være ansatt hos partneren Saudi Desert Control.

Hun står oppført som CTO?

I Saudi Desert Control. Som er et frittstående selskap.

Soyl og Saudi desert control selger LNC på lisens, og trenger ikke komme med børsmeldinger på Oslo børs. Men en gigant kontrakt for dem vil også bety store inntekter for Desert Control, så da må kanskje Desert Control komme med en børsmelding?

Med lisensavtalen som er underskrevet der så snakker vi ikke om enorme inntekter vel

Ingen som vet