Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Når det snakkes om “kjærlighet ved første blikk”, tenker jeg man normalt burde selge. Men nå er det vel ikke slik flertallet her inne ville ordlagt seg? Jeg sliter fortsatt veldig med å klare å vurdere om denne skal klatre eller om det blir tyngdekraft mot emisjonskurs som blir gjeldende den nærmeste tiden- jeg tror mest på tyngdekraften.

Det er bra at vi har litt forskjellige meninger om selskapet, respekter det! Selskapet har hentet penger via emisjon, partner er nesten bekreftet, selskapet har spennende pipeline, historisk lav markedsverdi.

Dette er vel temmelig subjektivt?

det er en overdrivelse :wink:

De har en full golfbane på plass nå, blir en fin referansebane til andre golfbaner.
De har et par daddel utrullinger på plass nå.
Disse bekrefet og validerer teknologine.
Hvid de begynner å skalere dette nå, øker med flere enheter, får flere landbruks og golfkontrakter som valdidere teknologi og validerer skalering.

Hva er da en løsning som sparer landbruk, parker, golfbaner for 35-50% vann. Som øker avling i landbruket. Og som viser gjentatte ganger ROI for kundene.

Hva vil du si en slik teknologi er verdt? Hva er impact verdien på en slik løsning?

Jeg lurer på hva andre tenker, for i mitt hode er en slik teknologi priceless.

Fra meldingen: In partnership with Siemens, we are scaling our Liquid Natural Clay (LNC) technology with software-defined automation reversing desertification, restoring soils, and conserving water where it matters most.
I og for seg ikke noe nytt, og Siemens har foreløpig ikke forpliktet seg økonomisk ut over egen innsats. Men partner - definitivt.

6 Likes

Dog ikke av betydningen som har vært diskutert her inne.

1 Like

Etter min matte får en minimum overtegnet med 29,79% - sannsynligvis mer siden alle ikke overtegner

Noen har gjort det godt på å gamble på overtegning

…og noen har virkelig sovet i timen og ikke solgt rettene sine i markedet…

3 Likes

Ser ikke ut som om Thomas har overtegnet, så da kan vi andre vel ha fått ganske mye ekstra?

Vil muligens gjøre at noen må lette seg litt i markedet nå. Siden det blir trukket mer ut av kontoen enn beregnet :man_shrugging:t4:
Uansett kortsiktig støy

2 Likes

Alltid spennende for oss med Zero konto når det kommer til overtegning. Slik jeg har forstått det og husker fra tidligere, kan man få innvilget større enn gjennomsnittlig overtegning fordi zero-kontoer i natur er små deler av en større konto hos Nordnet.

3 Likes

Flere på xtrainvestor sier de fikk over 98% overtegning. Ikke rart det dumpes.

Yeah, virker som om 98% er taket såfremt en ikke tegnet på ikz eller lignende kanskje.

Jeg fikk 95% selv, arbitrasjen halverte emisjonskostnaden min, så grei pay-off for min del.

1 Like

Nå før emisjonsaksjene kommer ut er Desert Control i vakuumperioden, forvent elleville utslag i kursen. Det er her profftraderene tjener seg rike på bekostning av småfiskene.

Her er tre grunner til at stor overtildeling i en emisjon kan tolkes som et negativt tegn:

1. Lav etterspørsel i markedet
    Hvis du får mye mer enn du søkte om, kan det bety at investorinteressen var svak. Seriøse og populære emisjoner blir gjerne overtegnet, og da får man typisk bare en liten del av det man ba om. Stor tildeling kan derfor signalisere at få andre ville inn, og at markedet vurderer selskapet eller emisjonskursen som lite attraktiv.
  2. Overprising eller svakt fundament
    At emisjonen ikke fylles opp kan tyde på at emisjonskursen er satt for høyt i forhold til selskapets verdi og utsikter, eller at investorer har lav tillit til selskapets fremtid. Overtildeling til enkeltinvestorer kan da være et desperat grep for å sikre kapitalinnhenting.
  3. Økt risiko for kursfall
    Når emisjonen er svakt etterspurt, kan kursen i etterkant falle under emisjonskursen. Dette skjer ofte fordi markedet tolker lav interesse som et tegn på at selskapet har utfordringer, eller at kapitalbehovet er større enn først kommunisert. Dermed kan investorene som fikk mye aksjer oppleve umiddelbart papirtap.

2 Likes

QUARTYS LIMITED er tilbake igjen. Short er nå totalt oppe i 3,24%: Details - Short Sale Register

1 Like

Positivt.

Ser Investornytt har ny artikkel om DSRT, denne gangen med en aksjonær som ikke er Teigland. Synes det er ganske interessante perspektiv her, og en som åpenbart kan caset godt. (Ja tok meg bryet å betale et minimum for å lese).

Kan du gi en liten oppsummering?
Takk på forhånd!

Han viser vel mer eller mindre til at DSRT i Q rapport rett ut sier at gitt positive resultater med Syngenta, så er planen at de skal bli distribusjonspartner, og viser eksempler på hva det har betydd i andre lignende partnerskap Syngenta har gjort.

7 Likes