Du som har så mye mer erfaring enn alle oss andre her. Hva tenker du om å garantere for en markedsgodkjenning i et biotech selskap? Ja man kan treffe med stor sannsynlighet, men er det ikke veldig Hmm… hva skal man si…. Ikke alltid så lurt å garantere skinnet før bjørnen er skutt? Uten tvil garantere en markedsgodkjenning lukter det ikke veldig mye erfaring av. Og det sagt, jeg også føler meg trygg på at cevira godkjenning kommer.
De har da oppdatert.
Cevira. Et produkt som har gjenomgått klinisk fase 3 og presentert efficacy som er langt bedre enn eksisterende produkter? Det er en no-brainer ift å oppnå markedsgodkjenning. Den kommer snart, tenker jeg. Okt - nov - des.
Den skal fortsatt først gjennom en godkjenning, jeg setter litt tvil til din erfaring nå du garanterer godkjenning her. Ja, med all sannsynlighet vil den komme, men før den kommer er ingenting garantert.
Ja, regulatorisk prosess må alle gjennom. Jeg har veddet en del på at den godkjennes før nyttår.
Men det kan vi ta på PHO-tråden 
Jeg håper den kommer:)
Her er vi helt på linje. På et generelt grunnlag. Som er noe helt annet enn å opptre som wise guy hva angår Syngenta sine strategiske ønsker og behov på nåværende tidspunkt. Den fremstod som spekulativ på et så lavt nivå at den berømte døren må ha truffet rimelig hardt.
Jeg synes jeg klarer meg helt fint. Og står for det aller meste av kjappe utsagn jeg kommer med her. Prøver å ikke være ufin, men har ofte en bastant fremtoning.
“Strategic partnerships continue to add value, accelerating our
development, growth, and market reach. On the R&D front, our
collaboration with Syngenta is off to a good start, showing potential
to fast-track the evolution of LNC as a platform for holistic soil health
and opening opportunities for growth through established global
channels”
"The collaboration with Syngenta, one of the world’s largest agricultural
technology companies, has delivered promising laboratory results, showing
improved water efficiency, root biomass, and microbial activity. Plans
are in place to extend these trials to the field in the Middle East during
the fourth quarter, validating the combined impact on soil health, crop
yields, and water use efficiency under real-world conditions. Partnerships with recognized industry
giants like Syngenta strengthen the validation and recognition of
LNC’s potential and can open doors to established global sales and
distribution channels, accelerating market adoption. "
“Wecannot address all of these opportunities alone and so our
partnerships with the likes of Syngenta will be critical in
bringing LNC to its full potential.”
"The second quarter opened with an application at the research farm of Syngenta in LaSalle
Colorado. The collaboration will allow assessment of LNC incorporated with different soil textures,
different crops and at least three different farming practices ranging from traditional to low till/no till approaches. This is the company’s first application in the US state of Colorado where the team
found the land to be more compatible with LNC application than initially expected. "
Så langt er testene gode, mye tyder på at de fortsatt vil være gode, men jeg garanterer ingenting, men hvis Syngenta konkluderer med at testene er gode, så er det stor sannsynlighet for partnerskap og da er det stor sannsynlighet den kommer med en modell de har brukt tidligere, at Syngenta får eksklusivitet, betaler en sum upfront og dsrt for en cut av salget.
Ja, man får håpe på det ganske kjapt i 2026…
Jeg tror jo også på at det vil komme noen større kontrakter i midtøsten, flere salg av enheter til partnere og flere daddel og golfkontrakter, så jeg tror de kan overraske inntektsmessig også.
Handler ikke om bastant fremtoning, men at man enten krever en høyere standard fra andre enn seg selv. eller eventuelt ikke evner å se seg selv i speilet når man svikter egne standarder. Derav den opprinnelige påpekningen. Hvor egoet fungerer som en teflonpanne.
Du henger deg opp i en kort setning på et lengre innlegg jeg hadde om Syngenta, MoU’en og emisjonen. Tenker essensen av det jeg skriver der makes sense. Og så skal jeg akseptere å bli arrestert på ett ord, “garantert”. Formen blir kjapp og “muntlig” noen ganger her inne.
Rimelig flaut å komme med bastante uttalelser (garantere en spekulasjon) og deretter prøve seg på en hersketeknikk med å diskreditere andre deltakere her som en menighet. Men selvfølgelig, du har jo erfaring fra andre selskaper i samme situasjon…
Ganske fint å se ryddige motsvar her inne. Spesielt kudos til @Secundum som viser rimelig greit at du ikke aner hva du snakker om når du tror eneste infoen som foreligger er en MOU for et par år siden.
Edit: Om Syngenta har blitt kontaktet vet jeg ikke, men er åpen for at du kan ha rett der. Hvis man spinner videre på det kan man tenke seg i hvert fall tre alternativ. 1. Syngenta og DSRT trenger mer tid til de pågående testene. 2. DSRT lyver i sin kommunikasjon og LNC fungerer plutselig ikke. Helt usannsynlig. 3. Syngenta ønsker ikke å inngå avtale på nåværende tidspunkt av andre grunner.
Bryr meg mye mindre om ordet garantert enn følgende: Hvis Syngenta så store muligheter her så hadde de tatt en posisjon i emisjonen.
Så nei
Essensen gir ikke mening når du legger slike forutsetninger til grunn.
Denne derimot er å slå inn åpne dører:
Det er vel MoU’en med Syngenta at LNC er omtalt som en plattform som kan kombineres med deres produkter. Som ny CEO også har fulgt opp med at det er slik han ser på LNC som.
Så signalene som sendes er jo at det er et slikt partnerskap som er i siktemålet. Fullmakten som er gitt for ytterligere kapitalinnhenting underbygger vel også at det er ønske om slik partner, hvor bruk av denne type fullmakt også er mulig måte for inntreden i selskapet.
Det er også et poeng at det er hensiktsmessig for DC med sterke partnere innen distribusjon og produksjon, kostnader er det nok av i virksomheten allerede.
CEO fremhevet vel også at DC først og fremst er et teknologi-selskap. Så jeg tenker det er sterke holdepunkter for partnerskap her. Så får vi som aksjonærer håpe / mene noe om hvorvidt de er i en posisjon hvor de kan inngå gode avtaler knyttet til dette.
Vet vi noe om hvilken innvirkning utvikling av produksjonsenheten har på burn-rate?
Flaut?! Mange av aksjonærene her inne mener Syngenta er en potensiell aksjonær inn i selskapet. Jeg peker på at Carnegie “garantert” da har kontaktet dem i forbindelse med emisjonen. Slik de gjør med alle sannsynlige aktører som har cash og er i sfæren.
Oppdateringen på MoU’en fremstår som “standard” med lite nytt. Men det er nok ikke å forvente på 1 år. Tipper den sto i prospektet.
For det første så har Carnagie ikke noe med dette å gjøre.
For det andre så er det langt fra garantert, og det bør du med lang erfaring vite. Om ledelse ikke vil ha ekstern utvanning, men vil beholde eierandel så har de selvfølgelig ikke kontaktet Syngenta på dette tidspunket, før de har konkludert pågående tester. Dette er helt åpenbart og noe en med erfaring bør kunne.