Nei det har jeg ikke. Opplys meg gjerne.
Jeg liker at man har fakta før man uttaler seg så bastant.
Den er basert på utvanning og toalt rundt 90 millioner aksjer.
Hus følger jo som kjent kurser opp og ned, så jeg tror også de vil være forsiktig med nytt kursmål, så tror ikke du bommer her, men grunnlaget ditt er feil, med fare for å bli kastet rett ut igjen, men som jeg skrev til Savepig, you`re right for all the wrong reasons.
Ok supert. Kan du sitere direkte fra analysen vedr det punktet? Er det fra kr 10 analysen eller fra nedjusteringen til 7.50?
Spennende om de fortsatt legger til grunn utvanning fremover i ny analyse. Eller brukes dagens antall på 121 mill. aksjer? (Korrigert opp fra 115 mill)
De har regnet inn 150 mill til kurs 4,5.
Det er fra den nyeste 7,5 analysen.
De har 16 mill i inntekter i 2026.
De har kun tatt med vekst i golf segmentet.
Landbruk, parker, salg av enheter, Midtøsten, partneravtaler som en eventuell oppside.
De har 10 golfbaner i 2026, med 16 i året de første årene etter. De har regnet 30% vannsparing.
Cash vil vare til cash positive.
Ok. Takk for info. Spennende å se hva de justerer i en evt kommende oppdatert analyse.
Spesielt ift cashburn og runway. Nå har de hentet langt mindre likviditet enn Arctic la til grunn i den siste analysen. Og 16 mill i inntekter for 2026 er vel alt for lite for å sikre drift uten ny emisjon til sommeren?
Cash pluss inntekt på 16 mill vil ta de til q1 27. 30 mill som selskapet har guidet vil ta de til q2 27.
på den tiden får man svar på mye. Enten som vil dra kursen høyt eller som vil dra den mer ned i søla.
De har vel sagt cash runway 12-18 mndr nå. Og de har ikke akkurat truffet planken på estimatene sine tidligere. Så fornuftig å være på den konservative siden, tenker jeg.
Mye avgjøres i 1H 2026.
Tipper han nye karen tenker det samme. Mye bedre å være konservative og overraske enn optimistisk og skuffe. Også kan man selvsagt skuffe uansett.
Ikke store volumet idag…
Volumet kommer vel neste uke!
Hvis jeg var kjøper er det vel på mandag som er dagen jeg ville siktet meg inn på å kjøpe billig. Så spørsmålet blir vel fort om kjøperne er mettet eller om større fisker har tenkt å plukke.
Klok av skade tørr jeg ikke å spå, jeg sitter uten aksjer siden jeg fikk overtegnet tilsvarende antall aksjer som jeg hadde og fikk da en fin arbitrasje ved å selge på ca 1,9kr
Aner ikke hvor kursen skal på mandag.
Men har plukket på 1.5 i dag.
Når noe er «logisk», går det som regel motsatt vei.
Derfor venter jeg ikke.
Må da være fint å plukke nå, på 1,50. Under 30 øre for tegningsretter…
De kan lovlig selges nå ja
Ser savepig fikk abstinenser og bare måtte få ut noe negativitet på Shareville
Ikke at jeg er uenig i det han skriver, men den som ikke ser hans ønske om lavere kurs på mandag har dratt nisselua rimelig langt ned… Takk for din noble og utrettelige innsats med å varsle om negativt chart og emisjonsaksjer på alle tenkelige diskusjonsflater.
Spår stor volatilitet når traderene setter igang på mandag. Kanskje en rekyl kommer allerede på morgenen når dumpingen ikke blir så stor som mange håper?
Blir en spennende på mandag. Tipper mange sitter klar for å utnytte en evt dump i hvert fall. Tipper mange med dype lommer også følger med.
Det man vel kan håpe på er at man kan få en utvikling lik Lokotech i forbindelse med deres emisjon. Som var relativt sett lik DSRT. Ref (XI):
William Gjersvik @WilliamGjersvik
12:26
Tror LOKO utviklingen etter emisjon er et sannsynlig utfall for Desert
Kurs som touchet laveste nivå hvor noen kunne selge i pluss, før volum inntraff og den etter hvert gikk 2,5x fra dette nivået. Tilsvarende i overkant av kr 3 for DC. Hvor kursen først snuser på kr 1,23. Et best case scenario på kort sikt. Så får tiden vise.
Hvorfor svarer du han ikke på shareville da, i steden for å fortsette her? Han skal jo ikke skrive mer om aksjen i denne tråden? 
Man må forholde seg til det man vet
At selv kurs 1,83 (eller nivåene rundt der) bør kunne bli attraktivt etter hvert, samt at det ga muligheter til å overtegne. Som var min plan. Og som lyktes bedre enn det var mulig å drømme om. Overtegne mest mulig for å få billigst mulig aksjer (GAV 1,41). Hvor ferden ville gå kursmessig frem til emi-aksjene blir delt ut visste ingen.
Mye som skal ut i dag og mandag-tirsdag. Kan kjøpes til 1.30 til uken denne.