Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Hvorfor skal han ikke kunne skrive her? Så lenge han holder seg til faktiske forhold og ikke fabrikerer egne “fakta”, er det helt greit. Han kan selvsagt skrive hva han vil, også usannheter, men da kan han ikke være moderator, men en som må modereres på lik linje med alle oss andre.

1 Like

Hvorfor det? Er ikke feil det han skriver. Er konteksten her tidligere som gjør det morsomt. Han er velkommen til å sende PM til meg om han mener jeg bommer, men en smart fyr som han vet hvorfor han gjør som han gjør. At jeg gjennomskuer det og tar en vits, tipper jeg han driter i. Kanskje både jeg og han tjener på lav kurs på mandag?

Nordnet har nesten triplet eierandelen. Fra litt over 4% til 11,4% og blitt største eier. Fikk først granatsjokk, når eierandelen viste 25%. Men det er seff målt mot gammelt antall. Forteller litt om hvorfor man lyktes med å overtegne så mye. Og at det nok er en del aksjer som skal ut etter hvert.

DC var 6. på oversikten over mest kjøpte aksjer på Nordnet

Det var uavhengig av emi-aksjene, som er den store driveren.

1 Like

Er redd endel emi aksjer skal ut kommende uke! På litt sikt blir det bra!
Ceo har ihvertfall stor tro.

Ikke noe å være redd for. Syndes listene så bra ut.
JPM har nå over 6% på sine kontoer.

1 Like

Litt av ‘problemet’, vi aner ikke hva CEO er god for pengemessig. Om investeringen i DC er som lommerusk å regne eller om han er balls deep i sin investering. Selv om det generelle engasjementet peker i en klar retning mot noen som virkelig har troen.

Allerede i overkant mye retail-penger i denne emisjonen, så uansett meget viktig bare av den grunn. At man får så mange aksjer som mulig over på lange hender.

Hva tror du egentlig at listene fra fredag viser? Imaginære aksjer? Selvsagt er det aksjene. Selv om det muligens kan virke som garantistaksjene har latt vente mer på seg. Og ja, aksjene er tilgjengelig for salg på mandag for alle og enhver.

Spennende blir det. Har tørt krutt så håper den faller ned mot 1,23. Salgspress bør det uansett bli, selv om det nok er mange som har latt være å kjøpe i påvente av at billig blir billigere når emiaksjene kommer i spill.

Er praktiske grunner til T+2. Altså når oppgjøret av kjøp og salg er sluttført. I dette tilfellet handler det om når de er registrert i VPS. Som skjedde fredag. Derav hvorfor de vises på listene. Selv om de først blir gjort tilgjengelig for handel på mandag.

1 Like

Ligger en kjøpspost på over 1 mill aksjer

Emiaksjer er vel ikke tilgjengelig enda! Derfor holder kursen seg…

Tvilsomt at de er tilgjengelig.

Tilgjengelige på min IKZ konto hos Nordnet

De er tilgjengelig, registrert på vps på fredag, stod på handelskonto fredag kveld og handles med i dag!

1 Like

Tilgjengelig hos meg også

Mine har vært tilgjengelig siden fredag i dnb

At kursen holder her må vel være bull. Sterk etterspørsel på kjøpssiden.

4 Likes