Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

En person som bevisst vinkler saker ut fra egen posisjon og agenda. Jeg tror ikke Savepig gjør dette, men det fremstår underlig å lese en så tydelig fordreining av virkeligheten.

Blir rimelig provosert. Av EN eneste grunn: hele resonnementet med påfølgende påstander hviler på at James Thomas har grafset til seg noe. Han økte sin eierandel med 0,5% (!!!) etter denne emisjonen. Mao; han har ikke begunstiget seg selv overhodet. Eierposten på 10% er kjøpt til markedspris tilsvarende som med alle andre aksjonærer og gjennomføringen av emisjonen har svidd på pungen på eksakt samme måte som med samtlige andre aksjonærer som ikke solgte på forhånd.

1 Like

Snakk om å strebe etter en høy standard @Savepig. I lys av din funksjon/virke som moderator på ett av de presumptivt mer seriøse norske børsforumene.

Som jeg skrev på Shareville:
"I det hele tatt litt av noen påstander som du serverer. Står skrevet mellom linjene at dette er en del av et kynisk kalkulert spill. Som du selvsagt ikke har dekning for overhodet. Især når Thomas ikke har gjort annet enn å forsvare sin eierandel. Som betyr status quo til en sviende høy pris.

Graverende å komme med noe slikt sludder på et børsforum. Med injurierende påstander som du ikke har belegg for overhodet."

2 Likes

Hva er poenget med å diskutere dette her?

3 Likes

Innhold som deles på én arena har en tendens til å nå frem til andre arenaer. Som man ser et eksempel på her. En skamplett på seriøsiteten til @Savepig å servere slikt sludder. Et innlegg som burde vært slettet om han hadde postet det her på TI ref

Derav mine ytringer. Når uærlighetene til savepig først ble delt på denne tråden.

2 Likes

@Savepig påpeker vel bare sannheten
Og er generelt treffsikker i motsetning til en del av de faste her

1 Like

Er det sant at Thomas har sikret seg en stor eierandel når eierandelen er kjøpt på eksakt samme betingelser som har vært tilgjengelig for alle og enhver? Han har endog kjøpt betydelige mengder (900 000 aksjer) i markedet. Som også gjør følgende påstand til en fordreining av sannheten

Er ditt forhold til sannheten like lemfeldig @Bingo123?

Og ser du virkelig ikke problemet med å servere slike grove usannheter om CEO i et børsnotert selskap i dekke av å være en profilert figur i børsrelaterte fora ref

?

2 Likes

Mtp. lav aksjekurs, eneste motivasjon for Thomas, og den øvrige ledelse, som jeg kan se er at lav kurs kan være fordelaktig mtp. insentivprogrammene til DC. Det kan kanskje også være fordelaktig mtp. fremtidig rullering av aksjer at det utstedes flere aksjer, men det siste gjelder forsåvidt for alle som deltok i emisjonen.

Nå vet jeg ikke hvor bemidlet Thomas & co er, men lav aksjekurs kan vel også fort bli et problem hvis selskapet må hente penger på nytt om 12-18 mnd, og om kundene betviler selskapets evne til å levere på kontrakter som inngås.

Så med mindre de er helt sikre på positive nyheter / kapitaltilgang er jeg mer tvilende til at de har senket aksjekursen med vilje.

Som jeg har gitt uttrykk for før også så synes jeg emisjonen ble gjennomført på en balansert og fair måte for aksjonærene. Alle fikk delta på like vilkår, og dem som manglet kapital kunne selge rettene sine.

1 Like

Eksakt. Han har ingen ting å tjene på å kjøre kursen til bunns. Skader bare merkevaren DSRT og staminaen til aksjonærbasen

1 Like

Det er vel kanskje også en av grunnene til at kursen er så lav nå. Årevis med venting på inntekter og kontrakter som tilsynelatende aldri kommer.

Noen som vet status / har oppdatering på ferdigstillelse av produksjonsenheten? Den var vel forespeilet å bli ferdig i løpet av sommeren? Så de er vel godt på overtid nå? Det er vel også den som er forespeilet å muliggjøre de større avtalene.

Forventet å ha den klar i slutten av året

Var vel levert til partner innen utgangen av året.

Med ca 2 måneders produksjonstid, så gir det at den bør være produksjonsklar i løpet av oktober.

Ikke levert til partner, men klar til bruk i slutten av året sier han og forventer partnere vil bestille nye enheter når de får større kontrakter på plass

Det kokes sammen så mye greier her. Ny partner og store inntekter fra produksjonsenheter osv. Det kommer ikke noe med krutt i det hele tatt, selskapet er en tragedie.

Du trenger ikke være så opptatt av meg. Det er en tragisk investering
@Aaleby får du betalt for å krangle og vokte her 24/7?

1 Like

Ser det har vært en ny dag med krangling over «ingenting».
Jeg har egentlig bare 1 spørsmål jeg stiller meg, og det er hvorfor ikke pilotprosjektene har resultert i kontrakter?

Ville vært takknemlig om noen kunne svare kort og enkelt.
Enten har de en forretningsmodell som virker, eller ikke.

Det spørsmålet har vært stilt mange ganger, men da får man gjennomgå av vokterne her

1 Like

Golf, dadler og sitron har gitt kontrakter. For golf er businesscaset åpenbart veldig godt.

Vindruer trenger validering over lang tid av flere naturlige årsaker. Mandler har de knapt kommet igang med å pilotere.

Alfalfa, mais og plantebasert jordbruk har ikke godt nok businesscase pt, men dette vil/kan endre seg med høyere vannpris. Det er kjørt piloter som en forberedelse på det scenarioet.

6 Likes

Direkte fra transcript q2:

“And I think you will see us, bring those machines to bear before the end of the year. As our press release said, we’ve had some issues in getting into final construction, but we are active with contract manufacturers. We have some quotes from contract manufacturers, and so I do expect that you will see those units. And I am very excited to get my hands on.”

1 Like