Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Vi fortjener en melding/kontrakt sammen med rapporten i morgen. Hadde gjort vei i vellinga.

Hva tror egentlig folk på mtp morgendagen og rapporten?
Jeg har fomo så jeg tør ikke selge men all fornuft sier at jeg bør selge idag og så kjøpe inn på 1.5 etter rapport

Jeg føler at jeg har for mye følelser til dette selskapet og ikke lytter på fornuften. Men dette volumet som har vært i det siste trigger fomo

Du kan f…eks. selge halvparten. Og kjøpe igjen hvis den faller, men du er også med hvis den stiger. Å handle aksjer basert mest på følelser er ofte en dårlig strategi😅

Magefølelsen er at det blir et non-event mer enn noe annet. Så gjenstår det å se hvor fremoverlent selskapet velger å fremstå. Ingen grunn til at kursen skal bli sønderknust. Da er det mange som har levd i Utopia forventningsmessig. Det er ikke akkurat slik at det ble guidet særlig mye ved forrige korsvei (Q2).

2 Likes

Hvis det ikke kommer noe positivt så er jeg temmelig sikker på at kursen skal ned.

Det er fint mulig. Som er en forskjell vs sønderknust (kr 1,5). Handler vel på kort sikt om det blir servert nok kjøtt på beinet til å bygge videre på svenskehistoriene, jmf
Capture
(20) TradingEdge on X: “Desert Control: Stark köpsignal - aktien bröt igenom motståndet idag! Mål 6,00 kr Teoretisk potential: ca +200 % Skall endast ses i utbildande syfte. Detta är inte en rekommendation att köpa aktier. https://t.co/fcvw1Bta7G” / X

Så får selskapet levere på det fundamentale de neste 3-4 månedene.

1 Like

Tja, jeg lar meg overraske…»noen» kjøpte 1 mill aksjer tidlig i dag til 2.2…kanskje noen som har mer innsikt enn oss🤔?

Håper i det lengste at det var noen fra Midtøsten, som vet hva som kommer… umulig å si…

Eventuelt er det IKZ som mystisk har kjøpt og like mystisk selger tilbake til samme selger. Altså triksing og miksing i et forsøk på å fyre oppunder. Vi får se på kvelden fredag.

Noen solgte også 1 mill aksjer i dag til 2.2… kanskje noen som har mere innsikt enn oss?

1 Like

Neppe, om denne påstanden fra Shareville skulle stemme: “Espen Teigland solgte 1 million aksjer idag ifølge Investornytt Live idag.”

Øker sannsynligheten for at posten ble kjøpt av fundamentale grunner. Dersom nevnte individ har vært åpen om salget.

Utgangspunktet var en kjøpspost på 1 mill og ikke en salgspost…forskjell på det

3 Likes

En merkelig dag…

Merkelige er vel åpningen. Forståelig at man har en frykt for morgendagen sett i lys av oppgangen siste par uker. Blir spennende. Håper Thomas & co fremstår fremoverlent heller enn et fortsettende fokus på realitetsorientering.

7 Likes

Av Saudi Aramco faktisk… Jaja det skal jo grønnvaskes der også sikker

1 Like

Båndene går langt tilbake

1 Like

Har lest kvartalsrapporten…som forventet er inntekter fraværende og ny produksjonsenhet er forsinket🤔. Generelt fremstår rapporten positiv med tanke på fremtiden, men ttelt (ting tar enda lenger tid). Positivt med mandel pilot i California (stort potensial der) samt gode utsikter for større kontrakter for SDC og Soyl.

Blir ørkenvandring en periode!
Flat kursutvikling en periode er mest sannsynlig!

Rapporten var vel et stort gjesp, utenom at de forventer større kontrakt i UAE da kanskje?