Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Jeg skrev om røde flagg allerede i 2023
Bare å søke på min bruker. Synd ingen
«bet» på da.

Har ingen ønske om kursnedgang, men har fulgt med siden jeg gikk ut på 30-tallet. Og er mer eller mindre sjokkert over at aksjonærer er så blinde og kaster bort pengene sine på tapsprosjekter.

1 Like

Når mulighetene og potensiale på papiret er så stort så vil det alltid være nok risikovillige

Kursen holder seg bra den

Jeg mener at du fikk «ønsket» ditt oppfylt. Dette var en fremoverlent presentasjon :+1:

Syns også presentasjonen var “fremoverlent”.
CEO james såg mer bekvem ut en ved Q2 presentasjonen.

Noen som fikk med seg hvem nest størte eier var?
Så bare at det stod ett navn Miza…(ett eller annet) men land var pakistan, og eierdel 6-7%
Fikk ikke med meg først 20 min av presentasjonen, noe nytt der?

Litt vel voldsomt å bli sjokkert over at det finnes villige investorer som prøver å time rett inngang når man har å gjøre med en helt unik teknologi som adresserer den største utfordringen i verden; stadige varmere klima med synkende vanntilgang. At det blir en del bomskudd er the name of the game. Man bør heller sette pris på risikovillig kapital.

9 Likes

Fremoverlent presentasjon, men selve innholdet er litt :zzz: for det neste halve året for egen del. Utover Syngenta. Som utgjør en x-faktor som det er mulig å spinne litt rundt. Fikk vel ikke akkurat fomo av hverken presentasjonen eller rapporten.

OKS påstod i sin tid at fokuset var på å underpromise and overdeliver. Historien viser at han leverte på det motsatte. Får vesentlig mer tillit til Thomas på dette punktet. At det ikke bare er talk the talk, men også walk the walk. Utfordringen er når man har en begrenset runway. Med begrensede inntektsmuligheter i denne perioden. Om man skal stole blindt på guidingen.

3 Likes

Partnerskap er og blir jokeren og evt grunn til å å sitte på aksjer neste 6 mnd
Ellers er det så tynt at det nesten ikke er til å tro. Kanskje bygget feil fra start av og nå må Thomas ta tak og det tar tid, vet ikke

Handler fortsatt “bare” om at TTT. Grunnmuren blir sterkere og sterkere. Golfsegmentet fremstår som ytterligere styrket. Men det hjelper lite på kort sikt om man ikke får sikret ytterligere finansiering. Så ja, relativt sett enig.

Ikke glem Midtøsten.

Der begynner det å nærme seg modning

2 Likes

Også en potensiell joker. Men nekter personlig å ha den som en innkalkulert faktor. Tidsfaktoren virker å være alt for svevende.

1 Like

Fra Xtrainvest: Dette sa han om Syngenta: Syngenta, I think we’ll have news in coming months on Syngenta. Syngenta, as you know, we did an application of the product for them at their Colorado research farm. Harvests are being completed, but data is not yet in. I think we’ll have an update for you on Syngenta later. In time. As far as other partners, we get approached by potential partners a lot. To be perfectly straightforward, we turn most of those partners down because they tend to be regional partners or not the right fit for us. As far as people like Syngenta, we remain interested in a dialogue, but I don’t have any new partnerships to announce.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det stemmer ikke.

Hvor har du denne informasjonen fra?

Vi fikk jo lister som avlørte akjonærene bak disse kontoene på presentasjonen, og jeg mener Citibank i hovedsak er disse 2:

Dette er basert på lister fra https://www.aksjeeierregisteret.no hvor man kan se Citibank kontoene separert

Er jo ikke helt likt iom listene i presentasjonen er fra 31 Juli i år, og jeg har sitt på dagens lister.

Men ja det må vel være den minste posten som er SDC i tilfelle?

1 Like

Har det via noen som har fremstått troverdig, som skal ha fått informasjonen direkte fra selskapet.

I tillegg til denne

https://newsweb.oslobors.no/message/594606

2 Likes

Er jo forøvrig litt interessant at nr 2 på listen er fra Pakistan, og at Pakistans ambassadør i Norge besøkte Desert Control i Stavanger nylig. Sannsynligvis bare tilfeldig, men er det noen som kjenner til det navnet?

1 Like

Utrolig mye stoff man finner om Pakistans vannsituasjon. Alt fra manglende lagringskapasitet til strid og manglende kontroll på Induselven.

Moderator Savepig likte tydeligvis ikke å bli minnet på sine egne utsagn (postet av Aaleby), og fjernet innlegget. Det er moderatoren sin det….misbruk av makt og det forteller sitt om hvem vedkommende er og hva han står for.