Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Fra 17 til 40 og ned til 1,5. Mange har tapt her ja, tilliten til selskapet er ikke spesielt høy, naturlig nok. Det er en del triggere de neste par månedene, tror ikke mange tror på de, tror ikke spesielt mange tror Syngenta har noe interessa av selskapet. Tror mange tror at det kommer en ny dumping emisjon og det ganske snart. Jeg liker kjøp her, så får vi se om triggerne utløses, da tror jeg det blir en ganske fun aksje å sitte i.

Rart med det, men jo mer negative innlegg jeg leser her, jo mer optimistisk blir jeg.

6 Likes

Deler dine tanker her. Dsrt prises som en opsjon, og nivået settes ut fra mye skuffelse. Spennede, rett og slett.

1 Like

“Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful” ― Warren Buffett

2 Likes

Det gjelder ikke en aksje som dette. Han vil ikke tatt i den med ildtang en gang. Han kjøper kvalitetaksjer når det er makro fall og blod i gatene

5 Likes

Enig i at Buffett ikke kjøper slike selskap. Han kjøper kun større selskap etter at de har lykkes, til naturligvis høyere pris, og lavere risiko.

Lett å si for et unikum som Buffet. Mest av alt en floskel og falsk trygget i den virkelige verden når man vet at retails stort sett bommer hva angår investeringer i enkeltaksjer. Hjalp ikke mye med tilsvarende holdning de siste månedene forut for emisjonen i fjor. Å kalle seg kontrær i en vedvarende negativ trend ender alt for ofte som rasjonalisering av passivitet.

1 Like

Jeg tror det er veldig lett å glemme premissene her. Etter mitt syn var det helt rasjonelt å selge da selskapet rapporterte om operative problemer innen golf. Man visste verken om eller når disse problemene ville bli løst, samtidig oppstod de akkurat idet selskapet begynte å få en skrapt kasse. En veldig vanskelig situasjon å hente penger i.

Premisset i dag er et helt annet. Golfproblemene er løst, de skalerer opp, kapasitet er på plass, og selskapet har penger på bok. Dette er vel første gang man sitter på dokumenterbar data på vannsparing og kostnadssparing av en hel golfbane. Når man ser at løsningen fungerer på en bane, med målbare resultater og besparelser på flere millioner, hvorfor skal ikke flere baner ta dette i bruk.

Finansiering skjer nå på et helt annet grunnlag enn sist. I tillegg er det flere nære triggere som kan styrke caset ytterligere. Det er derfor også relevant å stille spørsmålet: I hvilken type situasjon trives industrielle og institusjonelle investorer best?

Jeg opplever at selskapet fortsatt har forrige emisjon friskt i minne, men i for stor grad har glemt premisset for hvorfor den ble som den ble. Samtidig undervurderes hva som faktisk har endret seg siden den gang og hvilket premiss man nå står overfor.

4 Likes

Glemmer ingen ting. Og jeg kan nikke bifallende til mye. Det finnes for all del grunner for å ta sjansen på at :moneybag: vinner kappløpet mot :money_with_wings:. Selv om det ikke trigger meg personlig. Men de fleste som er long i dag var like bastante på sensommeren/tidlig høst i fjor. Og da smaker det Buffett-sitatet heller dårlig. Som var poenget. At det kanskje ikke står seg særlig godt etter en 4-årig vedvarende nedtrend hvor det har endt med bomskudd på så godt som samtlige så langt som har prøvd å time en bunn.

1 Like

Risiko er det så klart og det trenger selvsagt ikke være bunn her, men risk/reward her for meg er svært attraktiv. Så kan det vel sies at den aldri har vært bedre heller? Hvis man ser vekk fra kurs, kun ser på selskapsutvikling, da tenker jeg det er nå man skal investere, det er nå de har kommet langt nok, også ser man på kurs og man ser at man har aldri fått selskapet billigere, så skjønner man hvorfor når man blant annet leser her, sjeldent sett mer negativitet, her har det vært mange brutte løfter, mye tro og håp som ikke har klaffet helt med realitetene og kurs smadret pga forventningene har skuffet.

Så kan det godt være at dette er for tidlig også, men om jeg prøver å sette meg inn i hvordan større aktører tenker, så tipper jeg de sier nei til operasjonelle problemer og ja til skalering og derfor tror jeg, merk tror jeg timingen er bra nå. Og om triggerne kommer, var vel noe subsidier til oasis som ville sette de i gang, et par golf som muligens de fikk implementering på snart, og Midtøsten kontrakter, jeg sier hvis de kommer, og man også får gode resultater fra Syngenta, alt dette de neste månedene, så vil kanskje også markdet begynne å få forventninger igjen. Er ingen som tror på dette ser det ut som, når jeg leser her.

Time will tell, kanskje man får på en krone, kanskje selskapet mislykkes, eller kanskje man gjør et scoop her og nå.

Mitt syn er som følgende: potensialet er så enormt stort om de først klatrer over kneiken og beviser en gang for alle at selskapet er forbi det øretrillende pilot-stadiet at det ikke finnes noe poeng i å gå for jackpot når det er mer enn nok oppside igjen etter en dobling eller to fra dagens nivå.

DSRT ligner per i dag for mye på et binært case. Med en ledelse som har bevist at de ikke tar så tungt på gjennomføring av utvannende emisjoner. Blir fortsatt overrasket om de må hente penger før Syngenta, men det frister overhodet ikke å bli sittende investert i påvente.

1 Like

Og jeg tror som du sier om potensiale er noe ikke bare vi ser, men også profesjonelle ser, så nå uten problemer, men en reell bane og problemer løst, så tror jeg dette ikke er vanskelig å selge inn. Trenger ikke bli syngenta med det første, de har mange alternativer, men at det blir dumping emisjon med premisset som er nå, har jeg vanskelig å se for meg, derfor RR er attraktiv her, for man får også sitte gjennom eventuelle triggere som kommer.

Profesjonelle kommer seg ikke inn i markedet, er alt for lite likviditet, de må inn i en rettet emisjon.

Det sagt, markedet har jo tydelig ikke troa her, så hvor det bunner kortsiktig er umulig å spå.

Blir mye tro og håp. Tiden går og det er på ingen måte gitt at selskapet har full styring på at alt av brikker faller på plass tidsnok. Men hver sin lyst.

Tror gjør vi alle, ingen som vet her, men som sagt, risk/reward som avgjør det for meg her. Er et helt annet premiss nå enn forrige emisjon.

Var en optimisme på denne tiden i fjor også, triggere som til slutt døde ut. En forventning om at golfsegmentet skulle vise seg fra en mye mer vital side. Men ja, må skje mye de neste 9-10 månedene om guidingen skal være i nærheten av å slå til. Som er nok en binær faktor; enten lykkes selskapet i et vindu som bare blir smalere og smalere eller man står igjen med en ledelse blottet for troverdighet.

Er akkurat dette jeg mener, her er det mange brutte løfter og forventninger som ikke er nådd, og nettopp derfor får man selskapet til ATL nå, så kan det være de mislykkes igjen, men etter hva jeg har lest meg opp, har det aldri ligget så mye til rette for at de skal lykkes og man får selskapet til ATL, og grunnen er nettopp pga det du nevner over her, så vil tiden vise om de lykkes eller mislykkes nok en gang. De fleste tror de ikke klarer det.

Får min del er en bedre strategi å ta på løpesko hvis de lykkes, i mellomtiden skal aksjen videre ned!

Ja, gir meg her, har fått fått frem poenget mitt, så skal dere få fortsette. Dere har jo truffet så langt så sikkert lurest å holde på strategien dere har:)

Er tildels enig med deg, r/r ser bedre ut nå, enn ved forrige emisjon. Hadde man sittet utenfor nå, skal man ikke se bort fra at det hadde vært lurt å starte en post rundt 1,50. Enten kommer det gode nyheter, ingen nyheter, eller dårlige nyheter… imngang på 1,50, i tillegg til å delta på en eventuell emisjon til våren, tror jeg hadde vært min strategi, hvis jeg hadde sittet utenfor nå…

Takk for deling av poeng. Etter snart 40% fall fra toppen for noen uker siden så er det en balansert tilnærming å vurdere at mye av skuffelsen er tatt inn, i hvert fall kortsiktig. Men alle får stå for hver sin strategi. Ikke gitt at et totalt mørkt utfall er det som står igjen… Er selv absolutt åpen for at dette kan falle mer.

1 Like

Hvorfor bare tildels enig?
Forrige emisjon: operasjonelle problemer, de var så og si tomme når de problemene oppsto. Management som åpenbart ikke var satt til oppgaven og var tvunget til å gjøre et skifte.

Nå: problemene 100% løst, har lært av problemene, har fått data på sin første hele bane, har fått på plass produksjonsenheter. Har snart svar på Syngenta, nærmere Midtøsten, møteleder golf, nærmere daddel. Har mer cash, relevant ledelse (ledelse fra kapitalmarkedet) har fått jobbet lengre med finansering. Og ikke minst, priset til halv pris.