Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Deg om det…jeg tror at vi som har vært tålmodige over år blir belønnet til slutt….

Jeg skjønner noen tror på det. Men det er jo ikke noe fundamentalt som tilsier at dette er en forretningsmodell som kan lykkes.

Driften er ikke i nærheten av positiv cashflow, som var planen dette året også. Da må det hentes kapital. Og det er størst sannsynlighet for at aksjonærene må bla opp igjen. Man kan bare gjette på kursnivå man må ned på da.

Déjà Vu fra 2025 diskusjonene.

2 Likes

Jeg har etterspurt status på støtteordningene for Arizona som vi venter på, og der Oasis har søkt på en stor andel av midlene.

James Thomas anslo at avklaring ville komme rundt månedsskiftet februar/mars.

Svaret fra landbruksdepartementet i Arizona:

“I completely understand the anticipation and we appreciate your patience! As this is the inaugural cycle for the grant, we’ve been working to ensure that we establish a rigorous, fair, and legally sound framework from the ground up. We’re committed to getting this right and ensuring the process is fully compliant with state statutes, which has required extra due diligence for this first round. We are excited to share the results soon!”

Legg merke til siste setning, også er det åpent for litt tolkning/synsing hva det i praksis innebærer

5 Likes

Flott @Hayen :+1:

Tar gjerne en Circio her etterhvert :rocket:

2 Likes

Det her sender iallfall et tydelig signal om at det kommer flere runder med støtte fremover. Mitt håp er at støtte til vannreduserende tiltak ( ved å bruke lnc) er starten på avvikling av fallowing.

1 Like
1 Like

Hva er egentlig poenget med å dele en Linkdin-post uten kommentar?

1 Like

Det antas sikkert at folk er lesekyndige…regner med at det gjelder deg også…

2 Likes

10x ganger mer effektivt å bruke 5 sek på å ta skjermbilde. Når man først er på serviceminded-sporet. Så får man spredt det glade budskap heller enn at 1 av 20 trykker på linken.

Det er helt uinteressant, og har lite med lesekyndighet å gjøre:)

Burde vært et minimumskrav å forklare hvorfor man deler en artikkel/innlegg/link til nettside. Først da legges grobunn til en god debatt:)

Jeg mener det stikk motsatte…her kan enhver som er interessert trykke på lenken og selv vurdere relevansen av innholdet uten at den som legger ut linken legger «føringer» på hva dette kan bety.

Da får vi være enige om å være uenige.

Lenken er relevant for dem her å få med seg. Hvis man ikke ønsker å trykke på lenken for å få infoen så må man gjerne det :slight_smile:

Ny post på Desert Control’s linkedIn profil.

Fokus på artikkel/dekning i The New York Times, om vannmangel knyttet til pistasjnøtter-dyrking i California. Artikkelen omhandlet problemet og Desert Control beskriver løsningen :slight_smile:
DC poengterer at de allerede er tilstede.

Ikke link til selve artikkelen i The New York Times i innlegget, men antar det er denne:

Utdrag fra artikkelen:

The profitability of these water-intensive crops creates a paradox for the farmers planting them, said Rich Pauloo, a hydrologist. “They consume more water, but you get more money per drop of water.”

2 Likes

Lyttet til Investornytt sitt intervju med Circio i dag. På tamepn sa Teigland om Desert at han var “sikker på at den kommer”. Uten å begrunne det. Han har vel vært tungt inne her en bra stund nå, kanskje uvant til å være han?

Har fulgt med på selskapet jevnlig de siste årene, synes caset og formålet er toppen, men strever litt med å få tak på hvordan de skal realisere potensialet.

2 Likes
3 Likes

Tjener de penger på teknologien altså? Trodde ikke de fikk noen kontrakter jeg?

1 Like

De har noen få. Begynner å bli på tide med noen flere

Ok, de første er alltid de vanskeligste. Så om denne implementeringen kan repiteres og skaleres videre så blir jo dette et veldig interessant case.

1 Like

Har ikke satt meg så alt for mye inn i caset enda, ser de ikke har skrevet noe om kontraktsverdi, har selskapet guidet noe om marginer eller hva de kan tjene på en slik kontrakt? Sett ofte at start ups/scale ups får kontrakter, men sliter med å tjene penger på kontraktene.