Ja, det er den mest sannsynlige veien…
Da bør du holde deg langt unna selskaper i denne fasen. Om du har så lite tiltro til egne dypdykk-evner. Som er en ærlig sak sett i lys av den underliggende risikoen. Som ikke betyr at det nødvendigvis gjelder alle og enhver. At det er umulig å danne seg en oversikt over de faktiske forholdene.
SDC jobber med store ting. Det er mange tegn på det.
Beslutninger gjøres langt oppe i hierarkiet, og sånt kan ta litt tid.

Ja, der har du rett igjen. Vi har nok ulik investeringsfilosofi.
Jeg har 1 øye på selskapet fordi markedet er stort hvis de lykkes. Derfor er det ikke avgjørende å komme inn på bunn. Jeg venter derfor til jeg ser at de lykkes selv om jeg da går glipp av en del. Jeg er allergisk mot å tape penger.
Den er fornuftig. Så lenge du ikke tror at man kan danne seg et realistisk bilde av selskapets muligheter til å lykkes i fremtiden ved å ha blikket utelukkende i bakspeilet.
PS; er flere år siden jeg ga opp forsøket på å time inngangen før den O’store forløsningen i DC. Så her er vi rimelig på linje:
Å kalle andres vurderinger for bullshit er nå ikke særlig konstruktivt.
Sånn er livet. Havner i bullshit-kategorien når du kategorisk hopper bukk over mikrofundamentene og insisterer på at bakspeilet er tilstrekkelig til å komme med bastante predikasjoner om teknologiens fremtidsmuligheter. For deretter å gjenta oppsummeringen fra bakspeilet når du blir utfordret helt spesifikt på følgende:
Slutt med dette maset. Ta det på PM.
Woodland Hills er en familieeid privat golfklubb og drives i dag av Troon Golf(som er et management-selskap, ikke en eier-kjede)
Troon har rundt 40 baner i California.
De er verdens største golf-management-selskap og drifter på vegne av eierne. Totalt har de ansvar for over 575 baner globalt, i 45+ delstater og 35+ land
Et golf management-selskap som Troon driver banene på vegne av eierne uten å eie dem selv. I praksis betyr det at de tar over den daglige driften, bl.a. greenkeeping og banevedlikehold
Woodland Hills er jo en spennende ref case nå da…
Her må man i første omgang ta stilling til om selskapet har cash nok til å gjennomføre denne strålende kommersialiseringen av et tilsynelatende verdensledende produkt. Det ser overhode ikke slik ut.
HVORFOR ikke flere golfanlegg tar i bruk teknologien må da fåglarna vite. Det er veldig underordnet det viktigste i kapitalmarkedet; hvor lenge rekker cash’en???
Det må det. De er nødt til å ha gode svar som holder i rekrutteringsprosessen
Et mest mulig korrekt bilde av selskapets mulighetsvindu på kort og lengre sikt er selvsagt av helt avgjørende betydning sett i et investeringsøyemed. Uavhengig av rådende kapitalsituasjon. Som er lett tilgjengelig info.
Syngenta virker iallfall å være veldig energisk når det gjelder jordhelse:
Legg spesielt merke til kommentaren:

Vann er og blir en av de viktigste ressursene i fremtiden. Både til matproduksjon og bevare grøntområder. Det å bruke mindre enn man behøver for å både spare kloden og penger er nok noe som blir mer og mer aktuelt. Tror desert blir kjøpt opp og tatt av børs innen 6 mnd.
Nesten som om en varm sommerdag på stranda der hundrevis tørster men mannen som tilbyr kald farris og Imsdal får ikke solgt mer enn et par flasker…
Skal det løsne eller…?
Fin røverhistorie på morgenkvisten:)
En av grunnene til at få velger å betale for LNC, er at hver golfbanes jordsmonn er forskjellig og trenger sannsynligvis forskjellige LNC-mikser.
Derfor er det ikke slik at dersom Woodlands sparer penger på en mix, så vil en annen bane oppleve samme resultat med samme mix.
Så hver kunde trenger, slik jeg forstår det, en skreddersydd løsning LNC, og hvordan kan de vite resultatene uten å teste? Å teste er risikabelt, tidkrevende, og hvem skal ta kostnadene for det?
Så langt har dette manifestert seg i en del pilotprosjekter, som ikke har gått videre til betalende kontrakter. Dette kan endre seg, men tiden tikker som vanlig mot emisjon.
Du overdriver den potensielle forskjellen. Sandy soil er sandy soil. Variasjonene er ikke så voldsomme. Dessuten: Å få påført LNC er hverken risikabelt eller dyrt så lenge det er selskapet som tar de initielle kostnadene og kunden som betaler når den faktiske besparelsen er validert svart på hvitt.
Utrolig rart at nesten INGEN vil gå med på en slik billig og lite risikabel deal:)
Tror du undervurderer hvor konservative den gjengse golfklubb er. Å risikere bane-kvaliteten kan i verste fall være kroken på døren. Hvis det ikke kommer flere kontrakter om veldig kort tid, ville jeg blitt alvorlig bekymret.
JEG undervurderer ingen ting. Skjønner utmerket godt at all nyskaping er en seig affære inntil man har fått tilstrekkelig drahjelp av first movers. Og står utenfor inntil selskapet får traction av den eksakte grunn. Men jo, i utgangspunktet er det en no-brainer. Kunden tar null risiko (objektivt sett og ikke nødvendigvis sett fra kundens sin side jmf den konservative biten) og har utelukkende oppside iom at betalingen skjer på basis av faktisk besparelse.
Det er jo derfor de piloterer før full implementering. Ingenting galt med det, det tilfører jo bare et forarbeid.
Etterhvert som de bygger kunnskap om forskjellige forhold vil de jo kunne gjenbruke «know-how»’en på baner med like/lignende forhold…