Stålbull på teknologien og kommersiell fremtid.
Så er det dette med kommersiell forløsning som tar lenger tid enn hva man hadde sett for seg, og det er noe utfordrende å få helt tak på hvorfor ting tar tid.
- Noe av årsaken er at DC har pilotert bredt og på vekster/i områder som pt har for dårlig ROI
- Noe av årsaken er at DC har hatt for dårlig produksjonskapasitet
- Noe av årsaken er at DC, spesielt etter utfordringene med Woodland og PGA ifjor, har måttet skynde seg langsomt. Det vil være destruktivt for tillit/omdømme med nye problemer
- Noe av årsaken er koblet mot at bransjen er mer konservativ enn man hadde trodd og håpet på. De vil gjerne ha egne bevis og tall før de gir gass.
Så skal man også ha i betraktning av organisasjonen er liten. Det skaper sine utfordringer når de både har jobbet med ferdigstillelse av ny enhet, feilsøke og feilrette etter utfordringer hos woodland og pga ifjor osv.
Men… jeg synes det ER rart at ingen flere golfbaner er mer på hugget. Businesscaset for golf er folkelig sagt “dritbra”. Det er merkelig at vi ikke ser mere til “bold americans” når alt av resultater og data er så entydige gode, og at behandling gir kroner (millionbeløp) i kassen for de. Golfbanen vil også få bedre gresskvalitet, noe som er pri 1 for de.
Jeg er overbevist om at LNC kommer til et tipping point på et tidspunkt, spesielt innenfor golf. Utfordringen er at tid, som i kontantbeholdning, er en luksus DC pt ikke har.
Angående nedsalget idag, så blir jeg ikke overrasket om det er Ninas holdning som står bak. Hun har vært en løs aksjekanon tidligere, og solgte litt for få dager siden.