Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Så ikke den komme så kjapt nei. Det var dog rimelig klart at de måtte hente penger i sommer/tidlig høst.

Nå får man se hvilke nivåer man klarer.

Hvor lenge kunne de ha ventet hvis de hadde en ny kontrakt «i tjømda» slik at de kunne melde kontrakten samtidig som emi? (2-3 mnd eller mer?)
(Tenker at de hadde ventet om de hadde noe på gang)

Hva blir prisen på aksjer ifm private placement?

• Over 1 kr
  • 1-0,8kr
  • 0,8-0,6kr
  • 0,6-0,4kr
  • Under 0,4kr
  • %#<^ faen eg e lei dc

0 stemmegivere

Jeg har fryktet mye ganske lenge. Forventningene har vært svært lave

Men nå er jeg faktisk positiv.
Vanskelig å si hva kursen blir med det første, men vi kan bli overrasket positivt for hva dette ender med…

Presentasjonen på hjemmesiden er solid. Den er gjennomsyret av et selskap med enorm selvtillit.
Tallmaterialet, antall piloter, roi, margin på 55-65%, markedet osv… Alt peker i retning av at dette caset er på vei til å løsne.

De ligger an til 60-70 piloter i år, og det skjer mye på mange fronter.

Dc og lnc har en lys fremtid.
Nå skal selskapet selge inn konseptet og fremtiden.
Presentasjonen legger et godt grunnlag. Gjør dc jobben riktig nå, så kan de lykkes i å få inn utenlandske investorer som er mer opptatt av egen verdsettelse og muligheten til å komme inn, enn den lave markedsverdien.

150 mill vil dessuten være nok til at dc kan gi gass på både flere enheter og nødvendige ansettelser.

Dc har nå et handlingsrom på rundt 2 måneder på å selge inn selskapets løsning og fremtid.

5 Likes

Tror du trenger noen flere alternativer over en krone :blush:

Husk at $15mill er noe én av golsfpiller-kundene på én av hundrevis av baner i California kan bla opp over en kaffe. Småpenger i det området.

Det er det bare til å glemme, de har jobbet med finansiering ganske lenge, da hadde de hentet penger med en gang! Max 50 øre kan være sannsynlig!

Vel, hva er selskapet verdt når de har fått på plass kapital?

Hvis man kjøper budskapet fra selskapet om at det nå løsner:

• (60-70 piloter i år, Oasis-kontrakt nært forestående, strålende resultater i golf, de er på vei inn i et enormt marked med mandler og pistasje)

…og veldig godt businesscase:

• (gross margin på 55-65 %, særdeles god roi for kunden, bedre kvalitet på golfbaner osv)

…der markedet er gigantisk…

Hva er da selskapet verdt med nok kapital til driften er positiv?
Hvis mange nok kjøper den historien, som den svært solide presentasjonen forteller, - hva er verdien?
Det er spørsmålet.

Kursen nå er trykket ned av emisjonsfrykt, men det er ikke en vanlig book building en ettermiddag som gjennomføres. Selskapet tar regien og skal få i gang nok interesse over en periode på 2-3 måneder. Det er ikke normale spilleregler med rabatt på sist omsatt som gjelder nå.

2 Likes

Hvor finner man den presentasjonen? Sjekket investor siden og finner bare februar 2025 annual

Det har de med stor sannsynlighet allrede formidlet til potensielle partnere/investorer, så da gjenstår kun ett alternativ!

Holy shit. Det bare lempes ut !

1 Like

Dette har blitt advart om i årevis. Utrolig trist for eksisterende aksjonærer.

1 Like

1 million på kjøp på 0,86

Tja, de fleste skjønner vel at risiko i et oppstartselskap er mye større enn i et på OBX listen og tilpasser innsatsen deretter. Derfor er jeg litt spent på hvor ivrige folk er til å kaste friske penger etter gamle, i et selskap som ikke tjener penger.

Viktig å ha hele tiden ha friske penger å spytte inn i slike case og være forberedt på at reisen kan bli lang. :slightly_smiling_face: Utviklingen går rett veg, men hadde selvfølgelig lønnet seg å sitte på gjerdet frem til nå. :upside_down_face: Spørsmålet er jo når snur dette?

2 Likes

Jeg låser ned mine aksjer i kista og venter på bedre tider

1 Like

Kluet med DSRT har alltid vært å treffe på timingen. Den løpende vurderingen får være opp til hver enkelt. Men at det vil komme en tid hvor selskapet er på et spor mot betydelig vekst og aksjonærene gjør en kule? Uten et fnugg av tvil. Bare å se på veksten i antall piloter.

5 Likes

Finansiering og emisjonsfare er det eneste småaksjonærer stort sett trenger å bekymre seg for i sånne aksjer.

Jeg skal ikke si hva sa jeg, for jeg fikk jo ikke lov å si noe.

Men her er hva jeg mente i oktober i fjor:

Så får folk gjøre seg opp en mening om det hadde gitt noen verdifull input. Jeg har forøvrig nå som da aldri tradet en eneste aksje i DSRT, i motsetning til folk som beskyldte meg for det, samtidig som de selv tradet aktivt i aksjen.

11 Likes

Greia med disse pilotene er jo at kjøperne fullt ut får levert “produktet grønnvasking”. Om dette noen gang kommer til å lønne seg rent kommersielt er mindre relevant for dem.

1 Like