Tiltrer den, Sparegrisen! Det var ikke mange kritiske røster i fjor sommer/tidlig høst. Etter kriseemisjonen i sept 2025 ble det videre advart om ny emisjon innen 12 mnd om det ikke kom betydlige cashdeals på bordet tidlig i 2026. Det har det ikke gjort, så den siste ukes advarsler fra enkelte her inne traff planken.
Det henger ikke på greip Polygon.
De tjener på å bruke lnc + kan ikke bruke lnc pilot til såkalt “grønnvasking”
Akkurat det har vel alle vært enige om.
Det har vært et bet om om de fikk igang avtalestrømmen og evt partnerskap raskt nok.
Så er det endel gode årsaker til hvorfor ting har tatt ekstra tid.
En ting er sikkert:
Med 60-70 piloter i år, så bygger DC et vanvittig godt grunnlag for kommersiell suksess litt lenger fremme. Og 150 mill i arbeidskapital gir arbeidsro for flere år.
Det blir på bekostning av eksisterende aksjonærer som ikke har mer cash å skyte inn i denne emisjonsmaskinen…
“26 pilots in the first half of 2026 in crops familiar to LNC like almonds, dates, and grapes, as well as crops new to LNC like pistachios, avocados, and a number of other fruits and vegetables.”
Har det ikke blitt sagt at landbruk har for lav ROI? Eller var det Arizona spesifikt som var lav ROI? Virker som årets piloter er rettet mot landbruk hovedsakelig?
Greit å være klar over statistikken for Euronext Growth, og deretter vurdere om man har forutsetninger til å synse bedre enn markedet.
- 5–10 %: ekstreme vinnere (10x–50x)
- 10–20 %: moderate vinnere (slår markedet)
- 60–80 %: underpresterer eller taper penger
Noe innenfor landbruk har for lav roi, typisk planter. Alfalfa er en sånn vekst
Trær/busker har god roi.
Det er utgangspunktet. Også er det noen områder/regioner som har svært lav pris på vann. Der er Roi mer utfordrende per idag, men det kan endre seg. Det er årsaken til piloter på alfalfa f.eks, at de vil være forberedt hvis vannprisen tar av.
Pengene som skal hentes vil vel brukes for å skalere i følge meldingen? Så da er jo etterspørselen åpenbart tilstede her… 
Finansieringsmetode er vel heller ikke landet, så alle variantene kan vel fremdeles være på bordet.
Så er det tildels store forskjeller internt i hver stat også. Det avhenger av vannkilden
Derfor er det også stor sannsynlighet for at det blir mye god business etter de 50-60-70 pilotene som gjennomføres i år
Ingen som vet sikkert annet enn de bak den posten, men for min del virker det som en klassisk greie, at man legger slik post for å presse/opprettholde kurs mens man selv selger
Jeg tror for øvrig at det blir ingen emisjon a la den ifjor.
At eksisterende aksjonærer kan selge nå og overtegne i en emi. - det tviler jeg sterkt på at er en farbar vei. Selskapet er modent for suksess og fokuserer på utenlandske investorer.
Du fikk ikke “lov” til å si noe som en konsekvens av at det ble servert bullshit på løpende bånd fra deg i perioden med utøvingen av emisjonen. Med en alt for lettfattelig holdning til å servere faktuell innhold. Står fortsatt 100% inne for denne:
Og som @Hayen påpeker
For min del har jeg tjent svært gode penger på å være bevisst på 3 ting (i kontrast til dine predikeringer): emisjonen i fjor utgjorde et foreløpig bunnivå kursmessig (gikk all in i emisjonen i form av overtegning), at det ville komme en forventningsbølge etter ihjelbombet kurs og at vinduet for dette ville være begrenset. Med null villighet til å bli sittende til kursen blir avgjort av faktiske signaler fra selskapet. Og jeg klarer ikke å se at denne tråden har fornektet at risikoen har vært høy for at man ville havne i denne eksakte situasjonen. Tviler på at det er særlig mange av de som er long som ble sjokkert i går over at selskapet jobber med å skaffe finansiering. En stahet som riktignok har kostet i form av negativ avkastning.
Det vi vedder på er avkastning i aksjemarkedet og ikke hvordan vi vurderer selskapets teknologi. Basert på 12 mndr diskusjoner på denne tråden så har >90% av dere bommet kapitalt.
Hayen tror nå ikke på en emisjon lik den i fjor. Hva tror du, Aaleby?
Jeg tipper det blir en emisjon på max kr 0,50 pr ny utstedt aksje. De skal prøve å hente NOK 150 mill. Det blir mange aksjer.
Har ingen behov for å tro. Utover at det er en reell mulighet for at denne blir gjeldende.
Står utenfor og avventer.
Hvorfor skriver de ikke noe om flere golf piloter ?
Du må gjerne fortsette å skryte av at du tjener penger på å råtrade høyriskaksjer, det hjelper ikke alle de som har tapt store penger i DSRT.
Påpeker. Og har heller ikke råtradet. Er i all hovedsak en elendig trader. Utførelsen var i tilnærmet total kontrast til dine innspill. Som var poenget. At det var en grunn til at det kom sterke reaksjoner i forbindelse med en del av dine innlegg.
Hvis du sjekker hva jeg skrev på Shareville, så skrev jeg der når man fikk brudd opp fra 1,6 og at det var etablert en opptrend, så måtte man gjerne kaste seg med på den pumpen, så lenge man passet på å ikke bli sittende med svarteper.
Hadde veldig gjerne skrevet det her og, men mine innspill var ikke ønsket.
Fall under ATL på 1,4 er også basically det kraftigste tekniske salgssignalet man kan få, da ramlet bunnen helt ut av nedtrenden den han vært i siden pumpen tok slutt på ~2,5.
Sjekk alltid agendaen til de som skriver. Er det i deres interesse at aksjen går opp så de kan dumpe den på andre? Eller følger de bare caset fordi det er interessant i seg selv om man klarer å se noen logikk i hvordan det utvikler seg? I tilfellet DSRT steg aksjen fordi Teigland kjøpte og kjøpte samtidig som Investornytt hausset caset dag ut og dag inn.
Den er grei. Hvor du responderer på det som foregår i nåtid. Antall innlegg fra deg som beskrev en bekmørk fremtid på mellomkort tid var ikke akkurat få. Og de var tidvis bastante som fy. Kulminerte vel ifb med disse Desert Control Group - Småprat 4 - #2315 av Aaleby
Desert Control Group - Småprat 4 - #2323 av Aaleby
Og den slags er ikke uproblematisk når man har å gjøre med en aksje som var på ATL. Med fare for at slitne aksjonærer slukte dine predikeringer i form av din standing her inne og solgte på alt alt for lav kurs.