Dette er faktisk en veldig fair måte å gjøre det på for langsiktige. Noen var redd for at James skulle tømme oss, nå stiller han på lik linje, kan tegne for sin eierandel
Ja
Så tenker jeg at fokuset kan endre seg noe nå.
Folk har solgt i frykt for hva som kommer, men nå blir pengespøkelset ryddet bort, iallefall for en stund.
Og da er det naturlig å igjen vri fokuset på det fundamentale, for det er solid nå.
Utfordringen for de som har solgt i frykt de siste ukene, er at de må inn igjen for å kunne delta på oppturen som kommer etter at det finansielle er løst, golfproblemene meldes løst, ny enhet meldes ferdig, ordrer på nye enheter kommer og hvis det plutselig meldes stor ordre på lnc i Midtøsten (de jobber med gigaavtaler)
Det er 57 mill aksjer i dag. Si de trykker 37,5 mill nye for å få inn kr 75 mill. Til Kurs 2.
Da blir antall aksjer 94,5 mill. For å matche dagens market cap på 235 mill. blir ny børskurs 2,5.
Men de har 75 mill på konto da og fallet har vært mye frykt for cashsituasjonen. Så faller den på frykt nå, tror jeg det er lurt å kjøpe, for da å øke sin eierandel.
Ja. Men kursen pleier å falle mot emi kurs etter hvert. Jeg tror ikke noen trenger å ha dårlig tid for å kjøpe aksjer her. Det er langt frem til positiv likviditet fra driften. Langt!
Altså, ærlig talt. Det blir neppe en utfording å komme seg inn igjen på mye mye mye lavere kurs enn man solgte.
I kurs kanskje - men isåfall til redusert eierandel.
Man må ha fokus på verdien på selskapet - ikke aksjekursen
Kursen har jo falt mye, så de som hoppet av tidlig kan kanskje komme seg inn igjen i morgen på en grei pris med mindre vi hopper.
Men ser egentlig ingen grunn til at kursen skulle falle her? Pengene er sikret, spørsmålet er egentlig bare hvem som putter dem inn og hvor mange aksjer de får for pengene
Underwriters sin risiko er vel at kursen flyr siden finansieringsspøkelset er borte? Og de får færre aksjer for garantien de har stilt?
Nei det er ikke sikkert det er travelt å kjøpe, nå vet man jo heller ikke hva emisjonskurs blir. Jeg sier bare faller den nok så blir det jo et spørsmål hva du synes det er verdt da, med penger på konto.
Enhver får vurdere sin egen privatøkonomi. Jeg regner med at dere ikke har puttet majoriteten av formuen inn i et slikt tidlig fase selskap som DC. Det er ingen gitt å vite hva verdien av selskapet er om 12 nye mndr.
Jeg tror ikke det haster med å «forsvare posisjonen» sin som så mange ynder å kalle det. Som om det er millioner liksom - eller 10 talls prosenter av selskapet.
Avvent, det er mitt råd. Som jeg ga tidligere i sommer.
Det er ikke gitt at dette trenger bli så veldig stygt, for selskapet store problem nå er håndtert.
Og skal man delta på oppturen som kommer etter at det finansielle er løst og gode fundamentale nyheter som…
… når markedet, så bør man eie aksjer fra og med nå av, og man bør delta i emisjonen.
Faller den ikke minst 20 prosent i morgen, så forstår ikke jeg noe lenger. Forventet vel ca. 30% fall pga 32,5% rabatt. Men deretter burde den falle videre frem mot EGF. Minner meg om oppsettet til BGBIO-emisjonen.
Rabatten settes på snitt de siste 3 dagene før GF (mao. pris er ikke satt enda).
Kursen kan ikke falle mot emi kurs når emi kurs ikke er satt.
En måte å tenke på det er at det gunstigste utfallet for aksjonærene er at kursen stiger og vi får en høy emisjonskurs. Da vil utvanningen per aksjonær bli mindre, færre vil bruke alle tegningsrettene sine og garantistene vil ta en større del av støyten med å stille kapital.
Da ble det ingen større partner med på laget. Et stort rødt flagg i mine øyne. Hadde noen større hatt så stor troa på selskapet så hadde det selvsagt kommet noen på banen for lenge siden.
Og er eksisterende aksjonærer villige til å binde opp enda mer kapital her i forbindelse med emi?
ETTER emisjonen!!
Med dette grepet unngår en at en partner vanner en ut uforholdsmessig pga. manglende likviditet.
Er det virkelig noen som ikke tror den skal falle kraftig i morgen ??
Det er nettopp derfor jeg tror dette blir veldig stygt. Jeg tror kursen vil falle frem mot EGF. Det er slik det pleier å gå med slike emisjoner. Så da kan det blir veldig lav kurs.
Tipper 30-40% ned. Og emi kurs på 2 tallet.
Problemet er at det er mange dager med usikkerhet i tegningsperioden.