Jeg tror vi skal betydelig opp. Finansieringsspøkelset er borte pga. garantien som er stilt.
Selskapet får inn 75 mill nå.
Det er I praksis sikret.
Usikkerhet er fjernet.
Det er mye psykologi på børsen, men det trenger absolutt ikke bli stygt dette.
Og klarer man å forsvare eierandelen sin, så blir dette bra det.
20-30% ned fra åpning
Kan være du har rett i at det er lurt, men vi/jeg har jo investert for en grunn da. Og da synes jeg jo det er veldig fair at jeg kan få opprettholde min eierandel og ikke bli vannet ut. Jeg har jo tro på selskapet her og skal se hvor det bærer hen.
Dette er jo bedre enn konvertibel som jeg antok kom f eks.
Aksjen har allerede falt mye grunnet frykt for at en finansiell løsning kom på plass i tide før konkurs. Nå er løsningen her. Det er ikke grunn for at aksjen skal falle mer, heller stige nå da man vet at selskapets fremtid er sikret.
Hva som spyttes inn av kapital i selskapet gjennom emisjonen, det er også hvor mye mer selskapet blir verdt.
Jeg ser ingen grunn for videre kursfall, som sagt, men heller mange gode grunner for kursstigning.
…men folk tenker og reagerer så forskjellig, så det er ikke godt å si. Men når markedet får tenkt seg om og summet seg og sett mer fornuftig på det hele, tilsier all logikk at en kursstigning er berettiget tilbake opp mot 7 kr, mest sannsynlig i leiet mellom 6 kr og 7 kr igjen.
Interessant forsåvidt, men først skal den uansett kraftig ned fra start
Jeg detter av stolen her
2kr høres mye ut! Ingen partner i sikte. Antar 1 krone som best case!
Når retail virker å være hovedsakelig de som har solgt seg ned i frykt, så tror jeg vi ser det samme utfolde seg i morgen. Men på sikt har jeg likevel tro på selskapet, finansiering er sikret.
Ja det er helt utrolig at noen faktisk tror på oppgang i morgen. Det glade vanvidd
Ved lav kurs er det de som sitter med aksjer som får selskapet på billigsalg ved å spytte inn penger.
2kr x 53M aksjer = 106M mcap.
Disse spytter inn 75M =181 mcap
Selskapet har idag en mcap 236M uten videre finansiering klar. Hva er selskapet verdt med finansiering? Det er det som er blitt spørsmålet nå, så er det egentlig garantistene som tar risikoen her, for de må finansiere.
Det er det ingen som vet når også det fundamentale er så vaklevorent
Nå blir dette som en griseemi å regne og fremtiden er fortsatt helt uviss, bare at nå skal vi seriøst ned i kjelleren inn i det uvisse.
Du må gjerne forklare hvorfor Bingo, for det høres ut som at du lar følelsene styre.
Kursen har falt kraftig. Det fundamentale er på plass og nå får selskapet inn godt med penger. Det er jo en superrabatt som er iverksatt over tid for de som tror på selskapet.
Å kjøpe nå er det tryggeste tidspunktet på lenge.
Mener du seriøst at selskapet er mindre verdt MED 75.000.000 kr enn UTEN noe som helst kapital igjen? :-o
Dette skrev Teigland i Investornytt-artikkelen i går:
Jeg har siste dagene doble min beholding i Desert Control – så får vi se om vi vokner opp til en melding om en rettet emisjon der selskapet henter inn 50-60 millioner kroner til premium. Sett i lys av den unødvendige meldingen 22. juli – skulle det egentlig bare mangle.
Fasit ble 75 millioner til 32,5 prosent rabatt etter at kursen har falt ytterlig i dagene som kommer. Måtte bare påpeke at han bommet saftig når han trodde på emisjon som skulle settes til høyere kurs enn dagens. Han er tross alt ikke en forumskriver, han har mange betalte følgere.
Det er ikke det jeg snakker om, men kursen nå blir grust enda lengre ned i kjelleren.
Såpass lenge har dere vel vært med i dette gamet at dere skjønner det
Det er aksjonærene som får rabatt (og garantister ved undertegning)!
Hvis kursen skal videre ned nå, så er det fordi det er overvekt av selgere ift kjøpere ( evt triksing fra algoritmer eller handel mellom konti).
Hvorfor skal eksisterende aksjonærer kaste ut aksjer nå?
Når usikkerhet er fjernet?
Ser helt omvendt enn deg på det.