Eller er det noen som vet utfallet av emisjonen som kommer og selger. Melding hvert øyelokk da.
Eller at Teiglands aksjer gjennom NPP er på vei ut i et lite likvid marked …
Fordi det er bare ekstremt få som er villig til å gå for det foreløpig.
hmm…
Og poenget med å poste denne på nytt var…?
Nytt innsidekjøp, styremedlem denne gang
ned 15% allerede siden jeg påpekte at det kunne være lurt å selge, og det før emisjonen, noe som bekrefter dead cat bounce 
Se på guidingen fremover. Det er ørsmå tall. Lett å la seg imponere av antall piloter.
Man må nesten se for seg dette. Du driver en stor farm så sier Desert Control at de kan gjøre en pilot på et veldig begrenset område helt uten kostnader for kunden. Da er sjansen ganske stor for at de sier ja. På den måten blir det mange piloter.
Tror dessverre ikke kurspleie før emi hjelper så mye her. Det kommer en emi godt under krona snart. Og det er lenge til evt break even.
Hvor store tall må du ha for at caset skal virke interessant? Du er klar over at guidingen er i USD?
Caset har vært interessant lenge før notering, men man bør ha rimelige lange briller før man tjener penger på dette her, og man skal ha flaks for å treffe riktig inngang i et smallcap som ikke har bevist at de kan klare å bli økonomisk bærekraftige enda. Markedet er ikke effisient fra før, og hvert fall ikke i smallcaps/startups.
Guiding innebærer en inntektseksplosjon på rundt 100x faktisk 2025-nivå
Guiding ≠ Bevis
For å være helt ærlig virker det som Thomas & co har totalt urealistiske forventninger til hvor stor andel av disse pilotene som skal resultere i kontrakter. Minner om fakta. Selskapet har flere og tjue ansatte og omsatte for litt over 2 mill NOK i 2025.
De har bommet på absolutt alt av guiding tidligere.
Hvorfor er du aksjonær i Desert?
Har bare en bitteliten lottokupong nå. Jeg vil se an dette og hvis de viser at de faktisk klarer å lande flere avtaler etter hverandre skal jeg vurdere å gå inn med litt mer
Har man ikke tillit til ledelsen så er det like greit å stå på sidelinjen. Det samme om man ikke ønsker å ta risiko i fasen selskapet står i nå. Det er i hvert fall meningsløst å diskutere ulike risikopreferanser, der er man forskjellig. I de fleste tilfeller lønner det seg å kjøpe seg inn etter 2-300% stigning fra bunn fremfor å prøve time en bunn i slike case. Jeg personlig liker R/R her, men veldig forståelig at andre venter
Kan legge til at Bayer kjøpte Algeta først på 362 kroner. Algeta ble vel handlet på 15-20 kroner under finanskrisen. De store venter heller på full bekreftelse fremfor kjøpe lavt, så noen må dra slike case i etapper. Når det er sagt så er det neppe noen i dagens forum som blir med hele veien “hvis” dette lykkes for dsrt sin del.
Medisin er naturligvis noe helt annet, men eksempelet står seg
Har vært aksjonær i 5 år så jeg greier et par til…
Er ca 250 mill i inntekter om 2 år ørsmått?
Virkelig?