Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Nå er @Hayen skikkelig skuffa også…

1 Like

Jeg er uenig. Basert på det jeg så, mente jeg sannsynligheten var svært høy for at kursen ville ende mellom 0,5 og 0,9. Det har jeg også skrevet i flere tråder.

Slike caser blir ofte preget av confirmation bias. Når man allerede har tro på caset, er det lett å lete kun etter informasjon som støtter sin oppfatningen. Jeg har nevnt flere av disse røde flaggene i DSRT helt siden 2023.

1 Like

Stiller meg bak at det er særdeles svakt opplegg fra ledelsen.
Både signaler over tid, men også gjennomføring av prosesser jevnt over. Prosessene, og levering på mål, er hva som gir grunnlag for å hente pengene de trenger. Når de feiler på fundamentet, så feiler de også på kapitalinnhentingen.

1 Like

Er du i ferd med å gi opp @Hayen eller har du fortsatt tro på dette her ?

Det store spørsmålet er hvorfor kjøper ikke kundene til tross for gode piloter og tester

Er det dette som gjelder fortsatt:

Min vurdering: Dette peker mindre mot at kundene ikke tror på produktet, og mer mot at salgssyklusen fra teknisk validering til betalende kontrakt er strukturelt lang og kapitalkrevende — akkurat den typen gap som spiser cash raskere enn inntektene kommer inn. Det underbygger tolkningen din: selskapet trenger penger fordi konverteringen tar lengre tid enn de guidet på, ikke fordi teknologien svikter.

Rekker de det ?

Enormt tro på at dette blir en suksess.
Jeg kan ikke forstå hvordan det går an å rote til følgende utganspunkt:

• USA og Midtøsten trenger et produkt som LNC. Den er sterkt ønsket. LNC treffer en negativ megatrend, er rett og slett medisinen
  • Løsningen til DC fungerer ypperlig. Den er validert så mye at det kan vi slå fast med 100% sikkerhet
  • Leveringskapasitet er utviklet + kapitallett + skalerbar + kostnadseffektiv.
  • Antall piloter har nærmest eksplodert og strategien fremstår nå veldig klinisk ift hvor dc kan få svært mange oppdrag
  • Piloter modnes mer og mer. De vil falle ned som modne frukter til slutt.
  • Produksjonskapasiteten for LNC er snart vesentlig bedre enn før

LNC er dømt til suksess. Jeg kan ikke se for meg hvordan det IKKE skal skje

Men jeg står for min kritikk av ledelsen. De klarer å kåle til veldig mye unødvendig, og det til disfavør for oss langsiktige

1 Like

Når kommer inntektene i følge dine beregninger @Hayen ?

Nå er det inntekter allerede fra Berkeley og Woodland.
De gir vel ca 2 mill netto i året nå. Det er en start. Men det er for lite. Det må skje mer. Og det burde vært mer fart innen golf allerede.

DC har levert under forventning på kontrakter siste året, så det er vanskelig å ha konkrete tanker rundt forventninger fremover.

4 Likes

Det høres så lite bra ut som det nesten går an og det er enda vanskeligere å tro på forrige innlegget ditt nå

Du kan ikke si at det er dømt til å lykkes samtidig som kontraktene uteblir

Jeg tror dette er et produkt nesten ingen ender med å kjøpe.

Det går utmerket an.
Det handler om tidsaspektet.

Dc er som bambus.
Jeg tror vi er i brytningen mellom “3 år” og *6 uker",men her må vi ha flere kort på bordet :

Det må du underbygge. For det er en lite rasjonell tanke når:

• Markedet trenger løsningen
  • Løsningen har en attraktiv pris
  • Negative bieffekter er i praksis fraværende

Er det rasjonelt å være her om du ikke tror noen vil kjøpe produktet? :joy:

Bambus-analogien er fin retorikk, men den løser ikke problemet: bambus har en kjent biologisk tidslinje. Vi vet at roten trenger sin tid før stilken kommer. DC har ingen tilsvarende garanti – “røttene er sterke nok” er ikke en dato, det er en påstand som kan gjentas i det uendelige uansett hvor lenge kontraktene uteblir. Om 12 måneder kan du fortsatt si “vi er i rot-fasen.” Det gjør argumentet umulig å motbevise, og det bekymrer meg mer enn det trøster meg.

Jeg er ikke uenig i at LNC løser et reelt problem og har en attraktiv pris. Men produktkvalitet er ikke det samme som eksekvering. Selskapet gikk fra å søke 150 mill institusjonelt til å lande på 70 mill fortrinnsrett garantert primært av innsiderne selv. Det er ikke tegn på at “brytningspunktet” er nært – det er tegn på at markedet ikke stolte nok på historien til å skyte inn frisk ekstern kapital til ønsket volum.

3 Likes

Hvor mye har det kostet å hyre inn MW&L…og hva fikk selskapet igjen for det…? Absolutt ingenting. Det er smått fantastisk. Mye av tilliten til selskapet og da spesielt ledelsen er borte for min del…hvorfor skal man tro på det som kommuniseres etter dette?

5 Likes

De prøvde, men fikk ingen på kroken

Hvor mange år skal man vente på denne forløsningen?

Hvis løsningen har ingen bieffekter, og prisen er attraktiv, hvorfor er det ingen som vil betale for den?

2 Likes

Tror man må tolke litt basert på hvor investert enkelte er i caset.

Em dash…drar du alle poster igjennom AI og bruker det som hjelp til egne svar altså?

3 Likes

Bruker generelt i liten grad AI her. Men det hender en sjelden gang jeg bruker det som en støtte og forsterker

Sitter med over 1 mill aksjer og greide såvidt å forsvare posisjonen min ved forrige emisjon…det greier jeg ikke denne gangen. Følelsen av å sitte låst med svarteper er ikke god🫤.

4 Likes

er du som hoverer, og hovmod står for fall :slight_smile: kanskje slutte å være nedlatende overfor folk som bidrar til forumet.