Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Den er kjip😕 føler med deg!

Hvis det er hovmodig å stole på kommunikasjonen som har kommet fra selskapet så har du selvsagt rett.

Det er hovmodig å rakke ned på andre på forumet med slike kommentarer som du har kommet med. Kanskje du har lært å være mindre naiv og lytte til rasjonelle råd fremover, hvem vet.

1 Like

jeg kastet de siste kortene i dag og realiserer et tap på nesten 80 %.

man kan ha så mye tro på produktet som man vil, men for meg personlig går det en grense på 2 emisjoner i løpet av mindre enn ett år som bare skal sikre penger til runway neste år.

og jeg tenker også det er en ekstrem fallitterklæring at ingen institusjonelle har blitt med. I april fikk kursen er real undercut da nyheten om en knallstor emisjon kom på banen, og nå skal de hente mindre enn halvparten - og igjen er det eksisterende aksjonærer som bidrar.

takk for meg, jeg håper inderlig at produktet lykkes osv. Men jeg kjøper meg ikke inn igjen før selskapet faktisk tjener penger, det er en dyr lærdom jeg tar med meg videre.

7 Likes

Tror jeg avstår fra videre dialog med deg….

Føler med deg på den :broken_heart:

Tror dessverre DC er et case hvor det er de opportunistiske som vil få betalt. De som venter tålmodig på utsiden på tegn til at inntektene virkelig er på vei. Som unnlater fristelsen av å skulle skvise sitronen.

Ja, traff jo greit igjen. Tippet ny emisjon ned mot 50 øre her. Ligger an til det nå.

Så får hver og en vurdere om man IGJEN skal “kaste gode penger etter dårlige”… for det ligger an til ny emisjon innen 1 år, siden de har failet på å hente ønsket beløp…

6 Likes

Det jeg reagerer mest på fra dagens melding er betalingen for garantiforpliktelsene, kr 10 700 000 som utgjør 15,29% av beløpet som hentes… Ser en på historikken fra forrige gang, så fremstår det som en i overkant høy betaling for lite risiko?

Skal de gjøre dette hvert eneste år så blir det dyrt for aksjonærene som betaler for å fortsette å være med.

Hvorfor ikke kjøre fortrinnsrettet uten garantiforpliktelse?

Det reflekterer risikoen i papiret. Høy risiko - dyrt å hente kapital… dette er vel den mest grisete provisjonen jeg har sett ever… men det gir jo eksisterende aksjonærer mulighet til å være med videre. De som har kapital igjen, vel og merke.

4 Likes

Hvilken risiko? Tilsvarende innhenting som ble satt sist ble satt på lav kurs, som ga enorm utvanning for dem som ikke har kapital til å tegne.

Risikoen for garantistene er høy kurs, siden de da må finansiere den videre virksomheten og få et lavt antall aksjer i retur.

Så risikoen deres er vel primært at det dukker opp noen som begynner å kjøpe aksjer for å kjøpe opp selskapet, og som lar dem sitte med regningen for videre drift i bytte mot et mindre antall aksjer. Dette scenarioet er de vel også sikret mot siden de eier aksjer selv også.

Det fremstår vel ikke veldig sannsynlig?

Du traff. Lot selv ledelsen få en ørliten tiny tiny benefit of the doubt, selv om å kjøpe seg inn aldri var i nærheten av å friste.

Da har jeg skrevet en e-post til selskapet der jeg ber om svar på flere kritiske spørsmål…dersom det er interesse for det kan jeg dele det jeg skrev når/hvis jeg får svar.

17 Likes

For å være ærlig tror jeg ikke de bryr seg. De har ett mål for øye og det er å komme i mål. Om det går utover aksjonærene gang på gang bryr de seg ingen til om.

2 Likes

Er det lov å håpe på dette?

Kursen kan allerede være avtalt med garantistene i garantiavtalene som ble signert før meldingen – i så fall var den kalibrert mot 1,20-nivået, ikke 0,70. Da kan rabatten bli mindre enn markedet nå håper, og en del av dagens fall kan vise seg overdrevet.

Ja når jeg leser nærmere ser jeg at dette ikke stemmer.

Ikke mye aksjonærvennlig, så lov å være forbanne skuffet i dag.

Det er selskapsvennlig. Penger må skaffes. Aksjonærene må bare stille opp. Ellers er det kroken på døra.

Man har dessverre ikke så mye å stille opp med av goodies. Emisjonen reflekterer jo hvordan markedet ser på mulighetene. Dette blir en fortsatt kamp mot tyngdekraften.

1 Like

Det blir vel mulig å overtegne slik som sist. Da gikk kursen bra oppover etter emisjonen.

Med leirspreder gen2 fordi gen1 ikke funket som tiltenkt…

Hmmm, skeptisk.

Du er skeptisk til at et selskap fortsetter å utvikle et produkt etter første første generasjon?