Hadde hatt små problem med å satse noen kronasjer om de hadde endt opp med runway på et par år. Her derimot handler det utelukkende om å sitte igjen med et så lavt snitt at man kan hive ut aksjene når det oppstår en antydning til lettelsesrally. Tilsvarende som i fjor, bare at man har null garanti for at det vil bli like lukrativt.
Tenker dere at MW&L løpet er kjørt, eller at de fortsatt har håp der ettersom de kun søker 70 mil?
0,75 nå. Tragisk
Så hvis rabatten hadde blitt satt på dagens kurs så er vi vel på 50 øre ca
Som forventet gruses kursen på denne meldingen. Personlig kjenner jeg på en utrolig skuffelse over ledelsen i selskapet som visstnok skal ha kommunisert «overveldende interesse fra profesjonelle investorer». Som Aaleby skriver blir dette en repetisjon på fjorårets emisjon, men på mye lavere nivåer…så hvorfor hentet ikke selskapet inn mer penger sist…utrolig dårlig arbeid av styret, og jeg håper at noen manner seg opp og stiller kritiske spørsmål på EGF
Mener forøvrig fortsatt at denne står seg.
JT tenker langsiktig og ikke kortsiktig profitt. Og har dype nok lommer til å stå løpet helt ut. I motsetning til en del retail. På sett og vis tillitsvekkende, men da må man også kunne ta innover seg at det krever tåleevne. Om man velger å forbli trofast. Eventuelt at man benytter seg av gullkortet som liten retail; mulighetene til å være opportunistisk i en helt annen grad enn JT og større aksjonærer.
Er bear-scenariet fra oktober i fjor som spiller seg ut:
Har Teigland fortsatt aksjer I selskapet?
På listene igår kveld hadde han drøyt 2 mill aksjer tilsammen privat og på firma
Hvor ble det av kappløpet om å sikre seg eierskap til premium ?

Men vi som eier aksjer kan vel velge å selge tegningsrettene? På så måte få litt igjen for nedturen nå.
Ble ikke som man kunne håpe nei … vurderer dette som beste av dårlige løsninger.
Enig i at JT tenker langsiktig, det er vel som regel der det er store penger å tjene.
Om man ikke vannes ut herfra til evigheten underveis. Ære være de som klarer å tjene gode penger som langsiktig i case som Desert Control.
Historien vil vise fasiten.
Jeg skal ikke prøve meg på å spå. Men utvanning er åpenbart det en må sikre seg mot ja.
En annen ganske tragisk konsekvens av dette er at potensielle kunder sliter nok med å ta selskapet seriøst…
Ganske nedpå stålet her. Ved emi en market cap på rundt 10 mill dollar og kurs 0,05 dollar
Har de rundt 40 ansatte ?
Blir spennende å se hvor lav kursen blir, kan emi bli på rundt 30 øre til slutt ?
Kommer ann på nyhetsflyten.
På newsweb er det ikke-eksisterende. Det er bare oppdateringer om piloter på LinkedIn
Stay humble
Du må gjerne hovere siden det åpenbart gir deg glede👍. Jeg kan bare gjenta at kommunikasjonen fra selskapet åpenbart ikke har vært i tråd med realitetene og at jeg er ekstremt skuffa over ledelsen. Stiller et stort spørsmålstegn ved styreleder som har kommunisert i privat samtale at det er «stor interesse fra profesjonelle investorer».