@Savepig har vært meget treffsikker her. Eller det har vel gått enda verre
Nå tror jeg faktisk selskapet egentlig er ferdig, de skal bare holde på noen måneder til først
Dette viser igjen hvor viktig det er å tillate synspunkter fra forskjellige hold
Er det ca 4-5 mnd 70 mill varer ?
Nå følger ikke jeg DC annet enn fra utsiden, men kvartalsvis tap for selskapet har vel seneste kvartalene vært på rundt 20 mill.
Sikkert andre her som kan svare med større presisjon
Selskapet har stort sett vært gode på å guide hvor lenge pengene varer. 10 - 14 mnd er formidlet, så da tenker jeg 10 mnd er et greit utgangpunkt
Hvordan kan du si det når de brenner 15-20 mill i kvartalet?
Det enkle svaret er at guidingen etter forrige emisjon holdt. Hvor lenge kapitalen holder har vært noenlunde presis, nivået og utvanning er noe helt annet
Selvsagt ingen svar….
Da ligger det an til at emisjonen blir satt rundt 40 øre🫤. Summen (70 mill) kunne selskapet høyst sannsynlig hentet i forrige emisjon til tredoblet kurs. Herregud for et inkompetent styre (spesielt styreleder). Håper de er fornøyd med innsatsen de har gjort på vegne av aksjonærene 
Du så hvor billig de måtte gå for å hente inn forrige emisjon. De måtte gått veldig mye billigere for å doble størrelsen på den, for det var så mye at de ikke kunne basere seg på norsk retail for å hente de pengene.
Det hadde likevel i mitt syn vært et bedre alternativ på det tidspunktet, men de valgte med åpne øyne å gå inn i 2026 med selskapet håpløst underkapitalisert
Vel, forrige emisjon ble jo kraftig overtegnet…uansett kunne de hentet penger på langt høyere kurs enn det som blir situasjonen nå, og det ble kommentert av mange her på forumet (inkludert deg). Så jeg synes at min kritikk av styret står seg godt.
Det blir vel som lærdommen fra forrige gang, pass på at du ikke sitter tyngre enn at du har kapital nok til å kunne bli med i en emisjon for å unngå høy utvanning.
Dårligere reklame for et selskap i denne viktige perioden er vel knapt mulig å få. Tipper amerikanerne som er ansatt i selskapet stort sett regner på hvor lenge penga holder til lønninger.
Dette begrepet “overtegnet emisjon” er noe av det mest misforståtte begrepet på børs.
Det er et uttrykk for at folk hadde et stort ønske om å komme inn i den spesifikke transaksjonen for den spesifikke rabatten for det spesifikke antallet aksjer, slik at de kunne gjøre en rask flipp.
Ikke noe uttrykt vilje til å finansiere en dobbelt så stor transaksjon.
Tipper at de stoler greit på at selskapet har kontroll. Gikk smooth i fjor og ordner seg like tilsvarende i år. De ansatte har nok å gjøre (ref antall piloter). Som er en beroligende faktor i seg selv.
De sliter nok med å få opp need to have caser. Og da blir det stang ut fordi de potensielle kundene kan fortsette som før også og det føles tryggere. Uansett hva DC mener.
Enig i den.
Det er ikke imponerende med piloter uten upfront commitment basert på suksess kriterier. Det heller mot idioti å strø om seg med piloter uten at det er på plass. Da er det faktisk heller ikke piloter, men mer demoer.
Og angående demoer den beste salgstreningen jeg har hatt var en Sandler trening der Guru Ganesha Kalsa pratet om demo fools. Han sa aldri bruk opp tid og dyrebare ressurser på å løpe rundt å holde tekniske demoer helt uten upfront commitment
GuruGanesha Khalsa (“Ganesh”): A renowned sales trainer and founder of Conscious Selling. After selling shoes, he adopted the Sandler Selling System in 1981. He famously rejected the traditional “first-call product demo” in favor of upfront contracts and deep, consultative discovery.
Hva tenker dere, blir kursen liggende her til emisjonen er ferdig?