Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

@Tronni Fortsatt god tro på selskapet?

Thomas garanterer for 28 av 70 MNOK. Det er vel et positivt tegn.

Jeg sitter nok stille i båten og forsvarer min eierandel :slightly_smiling_face:.

Så synes selvfølgelig jeg også at det er kjedelig at det tar lenger tid enn det som har blitt forespeilet. Virker som om det er viktig teknologi de utvikler og leverer, så jeg tenker vel at kommersialiseringen av produktet bare er et spørsmål om tid. :blush:

Så er det jo kanskje rart at ingen av de større aktørene forsøker å kjøpe teknologien på denne verdsettingen.

3 Likes

Er vel fordi pilot-til-kontrakt ennå ikke er bevist, og da er det ingenting å bygge et oppkjøp på.

1 Like

Er det noen som får svar fra Desert Control? Har sent 2 mailer uten noen svar hitill.

Det skal ikke svares nei…lurer på om det er mulig å ta opp dette på EGF?

Selskapet er vel opptatt med å forhandle med store selskaper, inngå lukrative avtaler i usa og SA samt hundrevis av piloter verden rundt - så småaksjonærene må ha forståelse for at det er travle tider for selskapet. Ha en DC fri helg.

Bør ikke konklusjonene fra pilotene snart være klare? Det er vel også begrenset hvor lenge man kan kjøre en pilot når det gjelder Desert. Jeg regner med at hvis bonden eller golf eieren ikke ser en tydelig gevinst etter én sesong med Desert, vil interessen fort avta. Da bør vi vel få mange svar i løpet av høsten?

Det var vært piloter i årevis.

3 Likes

Resultatene er entydige og ikke til å misforstå (svært positive). Selv om ROI likevel ikke er tilstrekkelig i en del tilfeller grunnet subsidiert vann. Golfsegmentet derimot befinner seg i nabolaget av å selge vann i Sahara. Som er det bekymringsverdige. At selskapet likevel sliter med å oppnå traction av betydning.

Trist å se at et selskap med en så genial og viktig satsing, skal slite så tungt!
Har selskapet i for stor grad blitt ledet av idealister, i stedet for økonomer?

1 Like

I tilfellet OKS? 100%. Alt alt for stor andel av entusiasme/idealisme i forhold til analytisk realisme. Umulig å vite skadeomfanget, men det har neppe vært ubetydelig. Så gjenstår det å se om nåværende ledelse er på rett spor.

4 Likes

Spørsmålene og svarene her gjentas til det kjedsommelige

Ja, det vet jo du alt om…:grinning_face_with_smiling_eyes:

Selv om han vet alt om det, er det vel han som over år har truffet nærmeste mål i sine vurderinger?

Da hadde han ikke vært mer eller mindre konstant investert. Så nei, på ingen måte. Bingo er mester på reaktive ytringer. En som sitter stille. Det er først når en hendelse inntreffer, at meningen kommer.

Vurderingene har jeg truffet bra på, men dessverre har jeg rota bort litt penger ja. Gambleren i meg har ikke klart å holde seg helt unna.

Det hjelper lite å treffe bra på egne vurderinger, når du selv ikke evner å ta konsekvensen av de samme vurderingene!

Det eneste som holder optimismen (litt) ved like hos meg er at CEO garanterer for nesten 30 mill I forestående emisjon. Hvem kjenner selskapet bedre og vet mer om hva som rører seg i kulissene?

Jeg tviler ikke på at han har troen. Står det spesifikt at det er han som går inn med 30 mill?
Uansett så tror jeg ikke han har noe annet valg nå. For og evt kunne lykkes så må de få forlenget levetid.

Han garanterer for 28 av 70 MNOK ja. Det står i vedlegget til meldingen.