Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Vakker kan ingen påstå at den er…
Skal de trekke rundt med det rakkelet der og bli store liksom ?

1 Like

This is the milestone we’ve been building toward — the transition from prototype development to full commercial production. The new unit is engineered for high-capacity output in demanding environments, and Somerton delivered exactly that: hot, arid, sandy conditions. It performed to specification, applying Liquid Natural Clay (LNC) at a pace that dramatically outperforms our earlier equipment. "Having our next-generation production unit in the field and performing at commercial scale are two of the most important milestones on our path to scaling says CEO James Thomas.

Markedet reagerer med et lite skuldertrekk- opp to prosent. Alle forstår at dette selskapet har utfordringer med å kommersialisere og med tillit til aksjonærene. Hvis ikke disse nyhetene skulle løfte aksjekursen- hva skal da til.

Hva er vakkert i denne sammenhengen?

Det er ikke et spørsmål om teknologi og kommersialisering nå, det handler om kontantflyt og runway.

Først må finansiering sikres.

2 Likes

Finansiering har de jo sikret - lykke til med kursen hvis de skal kjøre flere emisjoner. Det handler om å kommersialisere selskapet - de må snart begynne å tjene penger og ikke kun leve på aksjonærer som skyter inn penger. Nå når alt er på plass med banebrytende teknologi og et unikt produkt (ref selskapet) så må inntektene økes betydelig snarest.
Med en så viktig nyhet så reagerer markedet knapt - et tydelig tegn på at aksjonærenes tillit til ledelse og selskapet er meget tynnslitt.
Nb: har fulgt selskapet fra sidelinjen i flere år uten å investere.

1 Like

70 millioner i en ny emi er i minste laget, da lever de under stoppeklokken igjen med en gang

1 Like

Det har vel noe med branding å gjøre. Når den ser så hjemmemekka ut så gir den et dårlig inntrykk
Og jeg prøver også å se for meg hvordan de skal skalere opp dette her
Virker som utrolig tung business

1 Like

Enig i at det er for lite, men valget er antagelig mellom to onder: hente inn mer, til sannsynligvis enda høyere utvanning, eller hente inn redusert beløp i tro eller håp om at sentimentet er bedre på senere tidspunkt for siste del.

Kan være at dette er for operasjonelt tungvint til å skalere lønnsomt. Akkurat nå vurderer jeg bare å ta tapet. Tror det blir noen seige uker med lave kurser.

Ingen grunn i hele verden til at golfsegmentet skal lide av den slags. Men, likevel lar det vente på seg. Som er alarmerende uavhengig av om hvorvidt det eksisterer åpenbare party poopers.

To oransj/røde flagg sånn jeg ser det.

1. Ikke mer fremgang enn vi ser nå. Forstår ikke hvorfor golf ikke går fortere om besparelsene er så store som det sies. Dette kan snu fort og er veldig interessant å følge med på.

2. MOU Syngeta. Ingen fremgang (som vi vet) med Syngenta, selv om James håpte å vite mer på starten av året hvis jeg husker riktig. Syngenta er ikke amatører, hadde de tenkt at dette var banebrytende tror jeg de hadde vært mer «på». Dette kan også snu veldig fort og vil åpenbart reprise hele selskapet.

3 Likes

Det må jo være en årsak til at salgene ikke fyker i været.
Hvis årsaken er at besparelsene ikke er store nok spøker det vel for hele konseptet, eller… ?

At det spøker er det vel ingen tvil om når emi kan bli på rundt 30 øre og ledelsen må inn ganske stort for å redde selskapet fra konkurs

1 Like

Sjekk mattekunnskapene dine…hvordan greier du å komme frem til emi kurs på 30 øre?

Det kan fort bli det. Eller 50 øre da

Stor forskjell på 30 og 50 øre…nå ligger det an til det siste

Tragisk uansett

Og lisensavtalen i Saudi, er den inngått med et selskap med eiere som ikke trenger omsetning ? De dundrer på med mange ansatte tilsynelatende helt uten å generere omsetning

2 Likes

Skjønner godt spørsmålet.

Sdc har faktisk betydelig fokus på kostnader,og at investerte midler skal gi avkastning.

Ja. Så hvor blir det av penga da ?