Hva tror dere foreslås som emisjonskurs?
- 0,2-0,25
- 0,25-0,30
- 0,3-0,35
- Under 0,2
- 0,35-0,40
- 0,4-0,45
- Over 0,45
0 stemmegivere
Hva tror dere foreslås som emisjonskurs?
0 stemmegivere
Emisjonskursen betyr nok like lite denne gangen som sist. Foruten de som overtegner.
(eller for garantistene som kan bli sittende med regningen ved høy kurs).
Jeg hadde en gang veldig stor tro på dette selskapet. Det er trist og tragisk å se at idag omsettes det aksjer for bare ca 600 000 kr i en situasjon hvor selskapet forsøker å hente mer enn det 100-doblete av dette beløpet. Jeg blir ikke veldig forundret om selskapet skulle være på en pinefull, men nokså lang vei, mot konkurs. Dette selskap har ikke råd til å være bank for dem som vil teste utstyret gratis, men ikke vil ta risikoen ved å kjøpe produktet.
Spørsmål til dere som sitter i DSRT: hvorfor tror dere de bare henter 70 mill når det knapt dekker ett års drift? Enten fikk de ikke garantert mer, eller så vil ledelsen ikke utvanne mer enn nødvendig på disse kursene fordi de tror det kommer avtaler. CEO garanterer tross alt 15 mill av egen lomme, så helt svart kan det vel ikke være.
Hvordan tenker dere rundt emisjonen – tegner dere eller selger rettene?
Tegner så mye jeg har cash til og må selge resten av rettene
Jeg er usikker selv. Akkurat nå har jeg mest lyst til å selge alle aksjene og legge hele greia bak meg. Samtidig håper og tror jeg at kursen om en måneds tid har stabilisert seg på et litt høyere nivå enn i dag.
Jeg av alle skal være forsiktig med å gi råd, men å selge nå fremstår ikke spesielt lurt. Jeg kan vanskelig forestille meg at kursen ikke stiger etter at emisjonen er gjennomført. CEO er garantist i emisjonen (28 mill) og er den som bør ha mest innsikt i selskapet og hva som ligger i pipeline. Det skal ikke mye til av nyheter før vi ser andre kurser. Nedsiden begynner å bli svært liten…
Verdt å huske på at CEO også er god for mye penger. Milliardbeløp visstnok. Tviler overhodet ikke på at han genuint mener at DC har en lysende fremtid. Det ser man både ved bruk av egen tid+ressurser. Men! for ham er det ikke nødvendigvis krise om det kreves nok en emisjon på lav kurs om ett år før oppturen kommer. Det er prisen å betale for å lede selskapet gjennom ulendt farvann. Og han har pengene som kreves for å forsvare sin investering. I motsetning til mange retail-investorer. Point being; man skal passe seg for å bruke den slags som en form for trygghet på mellomkort sikt. I år som i fjor.
Mulig nedside er fremdeles 0 over litt tid, men også voldsom oppside “hvisogfremtifall”. Lite tro på å gi råd i denne nå, utover at man bør selg om man ikke har råd til å tape alt. Samtidig så er dette også et typisk high R/R case.
Holy fuck for en kurs
Glad jeg venta til emisjonen var ferdig, nå skal jeg ta plass etterhvert
The proposed
subscription price per Offer Share is NOK 0.2733, corresponding to the
theoretical share price exclusive of the subscription rights (TERP) calculated
on the basis of the volume-weighted average price (VWAP) of the Company’s shares
on Euronext Growth Oslo over the last three trading days prior to the date of
the EGM, less a discount of 32.5%.
Det knuser jo det jeg satte som bear scenario i fjor med rimelig grei margin ja
Stygt redd for kursen vil smelle ned i morgen.
Selvfølgelig er det håpløst svakt, men hvorfor denne overraskelsen akkurat nå? Har jo vært matematisk dette her siste dagene.
Mange som må selge for å kunne tegne kanskje?
Er også en hel del som har avventer til dette øyeblikk for å kjøpe retter også, så tror tilbud/etterspørsel etter rettene holder seg greit. Men vi får se…
De som må selge for å tegne må ha forstått at det må de ha gjort seg ferdig med for lenge siden. Alle så at emi kursen kom til å bli lav.
Imorgen stuper kursen.
Et selskap som omsatte for litt over 2 millioner i 2025 og brenner 70 mill i året. Ser ingen grunn til å investere en krone i selskapet før det nærmer seg break Even.
0,27 ja. Under det jeg tippet ja. Herregud for en tragedie.
Thomas har tatt over et rotehus og må bare se om det er mulig å redde ved å gå inn med en del selv. Han tror jeg egentlig bare bra om. Alt surret skjedde i årene før han tok over. Men om kundene kjøper produktet henger i en syltynn tråd