Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Hvor blir golfkontraktene av, @Hayen, hvis det er greit å regne LNC hjem ? Må ha møtt seriøst veggen der i og med t de nå skifter om til vekster igjen, hvorfor skal det nå gå bedre enn golf?

Påstanden var at lnc er for dyrt, og du slenger deg på.
Etterlyser mer tall/rasjonelt oppsett

Så du klarer ikke svare på spørsmålet nei

At det er greit å regne LNC hjem hva angår golf er helt åpenbart. At kontrakter likevel lar vente på seg viser kompleksiteten. Hvor graden av konservatisme er ett av punktene som ikke lar seg kvantifisere sett fra utsiden. Og som bidrar til å høyne risikoen betraktelig.

Det er nok noen grunner til at golf kontraktene ikke kommer. Kan ikke bare handle om konservatisme når det er så til de grader stopp

Hva annet enn «value for money» er avgjørende for kundene?

Har aldri påstått at det kun handler om konservatisme. Utfordringen er at DC ikke akkurat er transparent. Og da blir det ditto vanskelig å kunne peke på eksakt hvor skoen trykker. Som er nok en grunn til å ha en avventende holdning.

Det brenner vel muligens ikke nok på dass enda til at tilstrekkelig mange har et åpent sinn. Who knows.

DC har ikke akkurat opparbeidet seg en voldsom standing. Som betyr at man er fortsatt fullstendig avhengig av first movers.

1 Like
  • Hvor Ienge varer effekten?
  • Er det negative effekter (over tid) som kan påvirke golfbanen?

Det siste er spesielt kritisk. Det er sagt at få (to) uker nedetid på banen, spiser opp den positive økonomiske effekten av lnc

2 Likes

Dette blir juvenilt.
Også hopper du helt over at jeg addresserte tydelige påstander fra en forumdeltaker.

De har nok rota bort mye tid og penger på golf
Og nå er de tilbake til bønder som de synes virket for vanskelig da de skiftet kurs til golf

Du er meg en skrue Bingo. Det er kostnaden for å drive med nybrottsarbeid. Stien blir til mens man går. At det kan legges i bolken “rote bort tid og penger” gitt potensialet, utgangspunktet og at de har skaffet seg fornøyde betalende kunder er beyond me. Mye mulig er landskapet objektivt sett eksakt så kronglete i strebenen etter å komme seg over den avgjørende kneiken. Og at problemet beror mer på manglende realitetsorientering. Et punkt hvor selskapet er fullstendig fraværende. Dels naturlig iom at de er avhengig av villige investorer også på kort sikt.

2 Likes

Aksjen er jo snart ikke verdt papiret den er skrevet på…

2 Likes

Det er iallfall noen tett på informasjonsstrømmen som er villig til å bruke kapital i emien:

· David Borah, who has committed to underwrite for NOK 2,480,000

· Juli Jessen, who has committed to underwrite for NOK 992,000

Ser du er ute av topp 50 listen @Hayen
Men samme antall aksjer ?

Du har vel tilgang på listene som insider @Bingo123

Bare topp 50 vel @Rodjer ?

Du finner fryktelig mye på disse listene om du setter deg inn i det.
Men, MERK! Overhodet ikke alt stemmer, spesielt for mindre aksjonærer som oss, ikke alt blir registrert/kommer med.

Om jeg sjekker meg selv stemmer ikke en eneste aksjepost for eksempel, ei heller handler gjort

Tilgjengelig tegningsretter, de skal dukke opp på den banken du har aksjene? Kan ikke se ennå.

Logger man in på vps ligger de der. Men regner med de skal dukke opp i nettbanken hvor man har de aksjene?

De er synlige for meg i DNB