Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

I dag er siste dag du kan kjøpe og selge tegningsrettene. Du kan tegne helt frem til 10 august - forutsatt at du har TR.

1 Like

Akkurat den er feil. Grunnet en fuckup. Blir muligens åpnet mot slutten av dagen.

Jeg skulle akkurat til å selge noen tegningsretter via Nordnet (jeg har en finsk Nordnet-konto), men kjøp/selg-knappene er ikke aktive.

Hva slags fuckup er det du snakker om?

1 Like

Børsen har bommet på datoen og fjernet tegningsrettene en dag før tiden. Her fra XI:

1 Like

Takk for svar. ROFL. Forklarer hvorfor kundeservice hos Nordnet ikke forstod hva jeg snakket om.

Nå kom det en børsmelding - ny sjanse for å kjøpe/selge tegningsretter i morgen.

As a result of a technical error in the Oslo Stock Exchange systems, the trading
in the Subscription Rights was stopped after close of trading on 3 August 2026
and the Subscription Rights are consequently not tradable today. To ensure a
transparent last day of trading in the Subscription Rights, the Oslo Stock
Exchange will reopen trading in the Subscription Rights on 5 August 2026. No
other dates will be changed.

Accordingly, 5 August 2026 will be the last day of trading in the Subscription
Rights and the trading period in the Subscription Rights in the Rights Issue
will expire on 5 August 2026 at 16:30 hours (CEST).

2 Likes

Legger merke til at de plutselig ikke var så opptatt av å poste på LinkedIn lengre

Desert Control AS (DSRT) will host an investor call on Wednesday, 19 August 2026
at 16:00 CEST to provide a financial and business update.

A Q&A session will follow the presentation. Questions may be submitted in
advance to david.borah@desertcontrol.com.

Her er det bare å kjenne sin besøkelsestid og fyre avgjorde spørsmål. Jo flere - jo bedre.

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010963275-MERK#CompanyPressRelease-12903288

Spennende!

9 Likes

Shorten økes. Faktisk den aksjen med høyest andel short på hele oslo børs nå.

Eneste som er interessant er hvor mye short som står igjen etter tildelingen av nye aksjer.

1 Like

Når skjer det ?

Det hadde vært hyggelig om alle eksisterende aksjonærer hadde overtegnet så garantistene ikke hadde fått tildeling i det hele tatt.
#ønsketenkning

1 Like

De shorter kun aksjer som tildeles gratis som garantioppgjør. Får garantistene aksjer utover dette så står man ovenfor en helt annen situasjon.

Dagens idiotspørsmål……

Må man virkelig printe ut tegningspapirer, fylle inn osv?
Ingen mulighet for å gjøre dette elektronisk?

https://investor.vps.no/garm/auth/login

2 Likes

Jeg er logget inn :man_shrugging:

Edit
Fant linken

Tegnet og overtegnet :+1:

2 Likes

Skulle du ha IKZ konto fra Nordnet må du logge inn på Nordnet og tegne der (Selskapshendelser og noteringer).

Har man IKZ konto må også pengene være disponibelt raskere, da tegningen må godkjennes “internt”, før den går til Artic