Dette blir som å prøve å gripe en fallende kniv. Blir mange som vil selge litt for å kunne bruke tegningsrettene og forsvare sin andel.
Satser på det👍
Blir kursen 3,2-3 åttende sept, så får man kjøpt aksjer til overkant av 2 kroner.
Jeg driver og forsøker å trader denne i dag. Antar mange andre gjør det samme. Stiger den ikke utover dagen blir jeg tvunget til å delta i emisjon. Det har jeg ikke lyst til.
Hehe. Har du ikke troa på selskapet
Den stiger nok frem mot 8. sept tenker jeg Sitter stille i båten med aksjene mine, men fristende å kjøpe mer.
For meg har det ingenting å gjøre med om jeg har troen på selskapet eller ikke. Men ja, jeg liker selskapet uavhengig av børs. Men forsøker å begrense meg til trading. Børs er stygge greier har jeg lært.
Skjønner at caset er helt annerledes når man trader ja. Lykke til, håper du tjener på det:)
Takk. Lykke til deg også, håper du er styrtrik om et par år!
Er styrtrik, Neida. Håper de går godt for alle ja:) har veldig troa på selskapet fundamentalt og at det nå løsner med den nye produksjonsenheten.
Noen her som har fundert over hva som skjer hvis det ender opp med at garantistene får en god slump aksjer etter emisjonen er gjennomført? De vil da ha betalt 67,5% av kursen og fått betalt 12% for å stille som garantist, eller 59,4% av kursen før emi. Dvs at etter emisjonen, så er de i pluss hvis de får solgt seg ut 12% lavere enn emi-kursen. Er garantisten en helt standard emi-surfer, så skal de ut. Det er lov å håpe at det er en investor…
Samtlige er vel eksisterende langsiktige investorer. Som ikke er en garanti i seg selv, men fortsatt.
Det var jo et veldig stort beløp som var garantert av nye investorer som vi ikke vet hvem er. Så hvordan kan du anta at samtlige er langsiktige? Var det ikke ca. 30 mill garantert av nye som vi ikke vet hvem er? Jeg kan ikke sjekke opp nå pga trading.
Du får tegningsretter t.o.m 05.09 såvidt jeg leser meldingen riktig. Dvs. du kan selge aksjene i dag, og kjøpe tilbake 05.09 og få tegningsretter - ut i fra kursbildet er det det jeg tror mange gjør?
Last day including right: 5 September 2025
Heldigvis en liten pott her, så jeg foretar ikke noe nå. Om noe så kjøper man litt før 05.09 når kursen har stabilisert seg, og dobler med rettene. When in trouble …
Vanligvis et godt innslag av tradere som tar garantier i emisjoner som dette. Spetalen, Fredly & Co. De selger asap når de har gevinst sikret. 10-12% provisjon er jo gull for dem.
Fair enough. Kan alltids tenkes at dette er emi-sjonglører. Eller ikke. Gjenstår å se.
Halvparten av garantistbeløpet er stilt av folk som ikke er aksjonærer fra før av.
Er bread and butter i inntjeningen til gutta boys på børsen det der. Anbefaler å høre på Aksjesladder for å få innsikt i hvordan robotdödaren forholder seg til emisjoner, lemper helt mekanisk ut alle sånne rabattaksjer på open, uansett om han får 5% eller 1% fortjeneste.
teigeland lurte mange inn i dette drittselskapet