Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Joda, ser den og det kan selvsagt være tilfelle.

Ikke så vanskelig å lukte lunta når arctic ringer :rofl:

2 Likes

Jeg leser børsmeldingen slik at det kan hentes mer enn 75 mill dersom emisjonen overtegnes, eller har jeg misforstått?

det hadde vært utrolig kjekt å sett hva som hadde skjedd om det kom en plutselig nyhet om golfkontrakt:-)

Vel, selskapet er på vei til bli priset til 75 mill nå.

Det henger ikke på greip når man kjenner den fundamentale situasjonen.

Og jeg har satt penger bak den formeningen. Tok 20k på rett over 3. Risikoen I selskapet er jo mye lavere idag enn igår

4 Likes

Nei takk, ikke før emisjon er gjennomført

1 Like

Det blir veldig teoretisk. Alle aksjonærene pr 5.9 får en t-rett pr aksje. Hvis ikke alle benytter den så er garantistene forpliktet til å tegne. Så det blir 75 mill. minus provisjon til Arctic på 5-10 mill. og minus provisjon til garantistene på 7,5-10 mill.

Så netto tilført likviditet blir 60-65 mill.

2 Likes

du kjøpte enda mer Hayen. Liker instillingen. Jeg tror jeg avventer da jeg må sjekker om jeg har nok cash for å forsvare å ikke bli utvannet.

Den fundamentale situasjonen er at selskapet tjener mindre enn en gjennomsnittlig dagligvare-medarbeider, og har fått operasjonelle problemer ved de første forsøkene på oppskalering.

Det er altså en fundamental risiko her, som ikke er løst. Det ordner seg nok, men det viser bare den ekstreme risikoen i dette caset. Selv om DSRT får kontrakter, så er det ingen garanti for at de vil være i stand til å gjennomføre dem som ønsket for kunden.
Bare tiden vil vise.

Det er nøyaktig den fundamentale situasjonen, som har gjort at selskapet er ned 90% på børs.

2 Likes

Dette er en simplistisk fremskrivning av cash burn og må taes med mange klyper salt. Men foreløpig kommer prisingen av selskapet til å være totalt tynget av at dette kun er en nødinnsprøyting av cash. De trenger å bevise at de har tillit i markedet til å hente inn 100 millioner + før det blir noen ro rundt situasjonen med finansiering.

Jeg har forutsatt 68m innsprøytning, men sant å si er nok @Netromo mye mer realistisk på hva som er korrekt netto.

6 Likes

Jeg har nå fått nok autv avviket mellom positive utsikter som har blitt formidlet og en dyster virkelighet i aksjekurs. Jeg solgtskuslee mine 117 500 aksjer i formiddag til noe over 3 kr i snittkurs - hadde fryktet verre. Nå forventer jeg underskudd til neste år også. Selskapet har skuslet bort et veldig verdifullt produkt selv om en har gjort sitt beste.

2 Likes
  • Ja, liten omsetning
  • Problemene hos Woodland får de løst. Det er mange golfbaner i pipeline
  • De nye enheten er straks klar og blir en gamechanger
2 Likes

Fullt forståelig.

Inteteksisterende omsetning.

Du tror problemene hos Woodland blir løst. Du kan ikke vite det.

Ny enhet kan bli en gamechanger. Betyr det at nåværende enheter er utdaterte? Da har man enda en risiko for driftproblemer med ny enhet og ny teknologi. Får virkelig håpe de fungerer som selskapet tror og håper.

1 Like

Det blir show me the money i 2026. Klarer de å levere på guidet revenue så står de seg bedre ut mot investorer.

1 Like

De har brukt den nye enheten i 9 måneder, her snakker vi klar designet ferdig og klar for produksjon

Det du kommer med der er wishful thinking og ikke verdt noe som helst! Føyer seg bare inn i rekken

Ingenting er sikkert før det er nettopp det, men signalene fra selskapet er tydelig på at de får løst dette. De driver med testing nå.
For øvrig er ikke utfordringene altomfattende. Hos enklere vanningsanlegg som hos Oasis, så er det ingen problemer. Dc har også hatt bare gode erfaringer hos flere andre golfanlegg (piloter)

Nåværende enhet har flere begrensinger og utfordrende kvaliteter som den nye adresserer.
For øvrig - problemene hos Woodland er ikke relatert til selv lncen.

Hvem er de? DC? Eller mener du på Woodland?
Har du kilde på at de har brukt den nye enheten så lenge?

DC, ja står i rapportene, de har en protoype de har brukt over lengre tid

Jeg lurer på hvorfor selskapet bare vil hente 75 mill…to mulige forklaringer…enten anser selskapet det vanskelig i dagens marked å hente mer eller så anser de at 75 mill er nok inntil cash positive

1 Like