Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

:see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil:

Monthly. Brudd ned fra kilen som har vart i årevis…

3 Likes

Hehe, ganske primitivt å gi Teigland skylden for noe som helst hva angår investering i selskap.
De valg tar den som trykker på KJØP knappen ene og alene.

Folk selger vel i panikk, og hvem tror dere plukker?

Kjøres kursen ned frem til EGF er det vel en god oppskrift for å få selskapet på billigsalg.

Skrev vel at jeg hadde en følelse av at den skulle falle, mange selger kanskje for å få rå til å tegne, noen selger i frykt for at den skal falle mer, men tror den vil stige mot 8 sept etter kursen har stabilisert seg. Som du selv vet, mange som trader også her nå.

2 Likes

Det var ikke deg jeg siktet til.

Vi skal gjennomføre en stor emisjon men har ikke bestemt tegningskurs :sweat_smile:🫣

2 Likes

Du er i overkant hissig på grøten. Hva får du ut av smøre dette ut når realitetene er som de er?

Den er der vi som bestemmer, nå ser det ut som vi vil ha den lavest mulig:)

Det var andre som var hissige i går, i motsatt ende, så må være lov å påpeke og spørre.

3 Likes

Det holder muligheten for emisjon til høyere kurs åpen.

Da har du lest noe feil.
Jeg sa ingenting om idag. Jeg forventet en reaksjon ned idag ( i messengerdialog med en annen), men det alle må spørre seg om er følgende :

Hva er verdien på selskapet 6 oktober når de nye aksjene er utstedt og selskapet har fått inn de 75 mill på kontoen?

Det virker som store aktører som presser kursen ned, med kortvarig tap, for å tjene det inn og mer til ved å få større deler av emisjonen.

1 Like

Usmakelig type. Lett å sitte kjølig uten aksjer. Verre når man skal mene noe om noe som ikke er gitt på forhånd når man samtidig er dypt investert.

Den var nok rettet mot meg. Jeg mener markedet tar feil her og at vi skal opp mot EGF.

1 Like

Javel. Det er ikke meningen å være usmakelig. Beklager hvis jeg fremstår slik.

Ikke unaturlig at gribber tiltrekkes av et bytte med brukken rygg vel…? :wink:

Forøvrig litt morsomt å høre om de som snakker om trading; med mindre man er ekstremt rask er samtlige som har kjøpt første timen i dag i tap… :popcorn:

1 Like

der kom 2-tallet som spådd av meg

Gratulerer

Vi er nok enig om at dette er en feil reaksjon.
Forståelig at endel føler seg presset til å frigjøre kapital til emi, psykologien rammer er betydelig antall og algoritmer slenger seg på i tillegg, men selskapet er egentlig i en mye sunnere situasjon idag enn igår.

Og verdiene i selskapet vil med lav kurs flyttes over på emiaksjene.

6 oktober har selskapet godt med kontanter og fundamentalt ligger alt til rette for nyhetsstrøm fremover.
Vil en selskapsverdi på 200+75 mill da være riktig?

Det vi er på vei til nå, er at selskapet prises nærmere og nærmere verdien på emi.
Det blir litt absurd

3 Likes

Jeg er redd det er mange som har panikk og kommer til å angre på at de lemper ut idag.

4 Likes