Jeg tror også den vil snu mot EGF, men fra hvor og hvor langt ned panikken tar oss først er en annen sak.
Var vel 2 større som dumpet ut siste dager, ikke at jeg tror de hadde innside, for det er vel enkelt å se om selskapet har registrert de som innsidere?
Det er jo ofte at de som blir spurt om å delta i emisjonen, og da blir spurt før det er børsmeldt, at dersom de er eksisterende aksjonærer, så vil noen av dem starte nedsalg med en gang før emisjonen er annonsert.
Ja, vet, men dette er jo ulovlig, men det er jo lett å finne ut av vil jeg tro, for får man innside informasjon så må man registreres som innsidere.
Jeg tipper dette innlegget står seg godt…
De har et minimum av kontanter, og vil være helt avhengig av at det kommer en nyhetsstrøm. Hvis den kommer så kan det bli veldig bra, hvis ikke, så kan du se for deg en ny kjip pengehenting om et drøyt år.
Det er en elendig risikojustert avkastning. Mye bedre å sitte på gjerdet og ta på seg joggeskoene om noe materialiserer seg.
Om det gjøres korrekt blir de da satt i insideposisjon som skal forhindre slikt eventuelt.
Det er nok en del aksjonærer/investors som er ringt opp av Arctic. De spør om de er villige til å bli satt i innsideposisjon (før de kommer med info). De fleste forstår da at det er snakk om emisjon. Hvis aksjonæren ikke ønsker å bli satt i innside, så kan han jo selge påfølgende dag…
Kursen faller mye ja!, men det som er mest interessant er jo å se hva topp 50 aksonærer som eier 75,66% av aksjene gjør.
Joda, ser den og det kan selvsagt være tilfelle.
Ikke så vanskelig å lukte lunta når arctic ringer
Jeg leser børsmeldingen slik at det kan hentes mer enn 75 mill dersom emisjonen overtegnes, eller har jeg misforstått?
det hadde vært utrolig kjekt å sett hva som hadde skjedd om det kom en plutselig nyhet om golfkontrakt:-)
Vel, selskapet er på vei til bli priset til 75 mill nå.
Det henger ikke på greip når man kjenner den fundamentale situasjonen.
Og jeg har satt penger bak den formeningen. Tok 20k på rett over 3. Risikoen I selskapet er jo mye lavere idag enn igår
Nei takk, ikke før emisjon er gjennomført
Det blir veldig teoretisk. Alle aksjonærene pr 5.9 får en t-rett pr aksje. Hvis ikke alle benytter den så er garantistene forpliktet til å tegne. Så det blir 75 mill. minus provisjon til Arctic på 5-10 mill. og minus provisjon til garantistene på 7,5-10 mill.
Så netto tilført likviditet blir 60-65 mill.
du kjøpte enda mer Hayen. Liker instillingen. Jeg tror jeg avventer da jeg må sjekker om jeg har nok cash for å forsvare å ikke bli utvannet.
Den fundamentale situasjonen er at selskapet tjener mindre enn en gjennomsnittlig dagligvare-medarbeider, og har fått operasjonelle problemer ved de første forsøkene på oppskalering.
Det er altså en fundamental risiko her, som ikke er løst. Det ordner seg nok, men det viser bare den ekstreme risikoen i dette caset. Selv om DSRT får kontrakter, så er det ingen garanti for at de vil være i stand til å gjennomføre dem som ønsket for kunden.
Bare tiden vil vise.
Det er nøyaktig den fundamentale situasjonen, som har gjort at selskapet er ned 90% på børs.
Dette er en simplistisk fremskrivning av cash burn og må taes med mange klyper salt. Men foreløpig kommer prisingen av selskapet til å være totalt tynget av at dette kun er en nødinnsprøyting av cash. De trenger å bevise at de har tillit i markedet til å hente inn 100 millioner + før det blir noen ro rundt situasjonen med finansiering.
Jeg har forutsatt 68m innsprøytning, men sant å si er nok @Netromo mye mer realistisk på hva som er korrekt netto.
Jeg har nå fått nok autv avviket mellom positive utsikter som har blitt formidlet og en dyster virkelighet i aksjekurs. Jeg solgtskuslee mine 117 500 aksjer i formiddag til noe over 3 kr i snittkurs - hadde fryktet verre. Nå forventer jeg underskudd til neste år også. Selskapet har skuslet bort et veldig verdifullt produkt selv om en har gjort sitt beste.
- Ja, liten omsetning
- Problemene hos Woodland får de løst. Det er mange golfbaner i pipeline
- De nye enheten er straks klar og blir en gamechanger