Fullt forståelig.
Inteteksisterende omsetning.
Du tror problemene hos Woodland blir løst. Du kan ikke vite det.
Ny enhet kan bli en gamechanger. Betyr det at nåværende enheter er utdaterte? Da har man enda en risiko for driftproblemer med ny enhet og ny teknologi. Får virkelig håpe de fungerer som selskapet tror og håper.
Det blir show me the money i 2026. Klarer de å levere på guidet revenue så står de seg bedre ut mot investorer.
De har brukt den nye enheten i 9 måneder, her snakker vi klar designet ferdig og klar for produksjon
Det du kommer med der er wishful thinking og ikke verdt noe som helst! Føyer seg bare inn i rekken
Ingenting er sikkert før det er nettopp det, men signalene fra selskapet er tydelig på at de får løst dette. De driver med testing nå.
For øvrig er ikke utfordringene altomfattende. Hos enklere vanningsanlegg som hos Oasis, så er det ingen problemer. Dc har også hatt bare gode erfaringer hos flere andre golfanlegg (piloter)
Nåværende enhet har flere begrensinger og utfordrende kvaliteter som den nye adresserer.
For øvrig - problemene hos Woodland er ikke relatert til selv lncen.
Hvem er de? DC? Eller mener du på Woodland?
Har du kilde på at de har brukt den nye enheten så lenge?
DC, ja står i rapportene, de har en protoype de har brukt over lengre tid
Jeg lurer på hvorfor selskapet bare vil hente 75 mill…to mulige forklaringer…enten anser selskapet det vanskelig i dagens marked å hente mer eller så anser de at 75 mill er nok inntil cash positive
se hvor mye utvanning det kostet å hente 75mill, der har du svaret ditt
Det handler nok om hvor stor emisjon de fikk garantister for.
Den evige utfordringen, tilstrekkelig finansiert på den ene siden og utvanning på den andre. Sjelden at selskaper som DC finner den rette balansen. Ender litt for ofte opp med å være underfinansiert.
Det kjedelige her er jo at de største, James og gjengen har fordel av lav kurs, så selskapet eller de garantistene har egentlig ingen incentiver for å ha høy kurs før emisjonen er gjennomført. Så om det kommer newsflow, så tipper jeg det blir etter gjennomført emisjon.
tenker de største aksjonærer som har cash i bakhånd ser det fordelaktig at kursen blir lav. Tenker på det selv. Sitter faktisk å regner litt på hvor mange aksjer jeg kan handle om kurs er 3kr (-32.5 % rabatt) osv. Så kursen kan fint gå ned, gjøre oss ferdig med dette tullet, og så få mye gode nyheter. Det er det beste for meg. Men det er surt å gå ned flere hundre tusen på en dag. værste dagen på børs dette for meg noen gang, men vi får se om 2-3mnd. Kanskje det går ganske bra alikevel. Risky business:-)
Merkelig å selge i dag når situasjonen for fremtiden er mer sikker enn på halvannet til to år finansielt sett. Så man ikke behovet for å selge de siste månedene er det latterlig nå, om man da ikke forsøker seg på børs-akrobatikk, og kanskje kan lykkes med det, men ellers burde man nå sittet langsiktig videre med, ingen tvil om det. Eller eventuelt solgt senere, om en måned eller to eller tre, når pengene står på selskapets konto og kursen stiger igjen.
Men så har jeg aldri helt skjønt hvordan andre tenker og heldigvis er vi forskjellige og det er det som muliggjør gode handler på børs.
Beste er nok å bare ta tapet og aldri nærme seg denne aksen igjen. Legg kjærlighet bort.
Uføre strekker seg lengre enn DC. Kaste seg inn i disse småselskapene på børs som hanker seg videre ved hjelp av emisjoner og til slutt går konk er ikke investerbare, de vidløftige ambisjonene trykker dessverre på rette knapper og tiltrekker seg spillegale
Dette har du gjentatt i flere år uten å ta konsekvensene.
Uenig, men vi får være enig om å være uenig. Har ikke vært særlig lukrativt så langt, det kan vi være enige om.
Nå har jeg og de fleste andre på børs for vane å sikre GEVINST, ikke å sikre TAP.
Du kan da umulig mene at det ikke er verdt å sitte med videre fremfor å ta et tap og forspille alle sjanser videre? Tenk deg nøye om! Du har sittet i aksjen i årevis, hva gjør det å sitte noen måneder til eller et år? TRENGER du virkelig pengene, slik at du MÅ selge? Hvis ikke, blir du sittende. Et godt råd, bare!
Det enkleste tenker jeg er å regne ut din eierandel i selskapet mot 75 mill (emisum).
Da finner du ut hvor mye det vil koste deg å opprettholde eierandelen. Det tallet er et fint utgangspunkt for å vurdere videre strategi