Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

James er ikke i samme båt som fleste aksjonærer her inne. Han er CEO, en av de største aksjonærer (uavhengig av denne emisjonen), og styremedlem. Han kommer til å få insentiver og opsjoner tilsvarende flere årslønner, og kommer til å bli større vinner enn småaksjonærer hvis selskapet går bra både absolutt og relativt sett.

Hehehehe…

Det er iallfall fryktelig mye bedre å kjøpe idag enn igår.
Selskapets finansielle situasjon er dramatisk forbedret på ett døgn.

Sett opp formelen i et regnark, da kan du lett prøve ut og leke deg med forskjellige scenarioer, antall aksjer og priser / kurser.

1 Like

Jeg ser bare i spåkulen så er jeg sikker på hva emikurs blir og hvor mye jeg kan kjøpe

Du har vel rett til å kjøpe din pro-rata andel av 75M. Så det kan en jo finne ut. Så gir emisjonskurs hvor mange aksjer det blir.

2 Likes

Nedsiden er alltid 100%, samme hvor mye aksjen har falt. Pengene du har tapt på å sitte i aksjen hittil er ikke viktige, det som teller er hvordan du best sitter igjen med mer penger om en måned, et halvt år og et år. Ikke hva du allerede har tapt. Det får du ikke gjort noe med.

At emikursen blir satt til 67,5% av VWAP siste tre dager før 05.09 (usikker på datoen gidder ikke sjekke) og at garantistene har en ekstra rabatt på 12% gjør at jeg er rimelig negativ til kursen.

Med dagens, så vil emien bli kjørt på rett over 2kr som interessant nok er det flertallet her på forumet trodde ville bli emi-kursen (for 12 timer siden).

2 Likes

Hvis kursen kjøres opp så kan jo garantistene få tegne emisjonen og ende opp med et betydelig mindre antall aksjer. Men den kjøres jo på rabatt så det sannsynlige er vel at det lønner seg å tegne selv.

Hva han har å tape fra dags dato er mye mindre enn hva han alt har tapt, DET burde gjør det til en langt lettere vurdering, samt at risikoen nå er mikroskopisk i forhold til for et døgn siden og fremtiden mye lysere. Jeg vil påstå at potensialet pr. kr. man sitter igjen i selskapet nå er mye høyere enn hva man var villig til å satse med og på da man først gikk inn i selskapet, så var man villig dengang, bør man i høyeste grad være det nå.

1 Like

Man bør allikevel ta en runde med seg selv om man blir sittende apatisk i ro frem til selskapet er finansiert, for så å selge.

Det er liten tvil om at salg = lavere kurs = eneste som tjener på det er garantistene og de som overtegner sin tildelte andel tegneretter.

Så de som selger nå blir største tapere.

Ikke for å være ekkel altså, men det er faktumet. Småaksjonærene og de som føler frykt eller er drittlei spiller rett opp i hendene til de øvrige og gjør dem den aller største tjeneste på sin egen bekostning.

4 Likes

Inntil for noen dager siden, så var det flere her som messet om at det skulle komme inn en partner til premium. Det skjedde ikke, i stedet så skjer emisjonen med en betydelig rabatt som i seg selv gjør at kursen går ned pga måten den er utformet. Garantistene har ikke garantert for en emi kjørt til en hvis pris, men til en rabatt vs en framtidig kurs… Jeg vil si det er kortsiktig stor risk for aksjekursen.

Aksjekursen betyr ingenting så lenge man ikke selger, men venter på bedre kurs. Så i det hele tatt er det mest av alt en individuell vurdering:

1. Har man tro på selskapets fremtid og suksess en eller annen gang, og i så fall når?
  2. Gidder man å vente frem til da eller vil man heller gi fra seg loddet for fremtiden med tap.
  3. Handle (kjøpe/selge/sitte) etter hva for svar man gir seg selv på spørsmål 1 og 2.
2 Likes

Er værste panikken over nå og folk har fått tømt seg, eller går vi for en panikk bølge 2?
Er en mulighet for at dagen i dag er dagen man får de billigste tegningsrettene.

Noen som har klart for seg hvor mange aksjer i Desert Control som er høyeste volum handlet på èn dag i hele selskapets historie?

1,758,557 aksjer kl. 12.00 er jo rimelig heftig.

Jeg er litt spent på om Mawarid eller SDC benytter kaoset og lav verdsettelse til å kjøpe seg opp

2 Likes

Jokeren er bud fra Mawrid nå :sweat_smile:
Finansiert dsrt klar for skalering, vi slår til med et bud

1 Like

Såvidt jeg kan se fra mitt chart er det noen få andre dager med høyere volum. Høyest volum var det 15. desember 2021, nær ATH, med 2,07 millioner omsatte.

I desember 2021 var aksjekursen ti ganger høyere, ikke glem det!

Mange takk. Blir spennende å se om den kan slås i dag eller i disse dager.

Sant, dog blir det omsetning og ikke volum.

I disse dyrtider er det jo typisk at det eneste som har blitt billigere er aksjene våre :frowning:

1 Like