Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Netto 60 mill. Det går bort minimum 15 mill. i provisjon til garantister og megler.

Ellers står jeg ved en emisjonskurs på kr 2. Det gir 37,5 mill. nye aksjer. Tilsammen blir det da 91,5 mill. aksjer. En kurs på kr 2,5 pr aksje vil etter kapitalutvidelsen prise selskapet til kr 229 mill.

Gode kjøp gjør en når markedet misforstår.

Presis.

Siden igår har den finansielle situasjonen dramatisk forbedret seg.
Den fundamentale situasjonen er identisk.

1 Like

Eh, det er vel heller du som ikke forstår at når du må ut med 1-2kr pr aksje du har for å oppnå samme eierandel, så koster det deg penger? Mye verre det enn spekulasjonene over om emi til premium til en partner…

1 Like

Du kan se på det gjennom forskjellige linser, en er tilbud og etterspørsel når det kommer til aksjer. Nå forventes det være plenty med aksjer tilgjengelig for den som vil kjøpe

2 Likes

Bare å kjøpe på 2 tallet til uka

1 Like

Om det blir 1 eller 100 mill nye aksjer er irrelevant for de som kjøper eller eier aksjer, og skal kjøpe tilsvarende antall for å forsvare sin eierandel

1 Like

Å fulltegne meg koster 57 000kr på mine 41 000 aksjer. Da beholder jeg min eierandel.

Hvor mange aksjer jeg har etterpå bestemmer emikursen. Men det har egentlig ikke betydning siden jeg eier samme bit av selskapet som før emisjonen.

3 Likes

Men må ut med sin prosentvise eierandel x 75 mill

De fleste vil se på 57.000 kr som en utgift? :thinking:

3 Likes

Nå får du bestemme deg, du skulle jo selge for noen minutter siden alt du eide:

“Beste er nok å bare ta tapet og aldri nærme seg denne aksen igjen. Legg kjærlighet bort.”, skrev du.

For de som vil inn så sier jeg bare at jeg tror det blir lett å handle på 2 tallet

Bestemt meg for å sitte med det jeg har så er det bare å krysse fingrene. Skal vurdere å kjøpe TR også

Men stor del av meg har lyst til å bare komme seg ut

Det gir jo mening, selg for 3kr, kjøp for 2kr, så har du 50% større eierandel? Det funker jo kun hvis markedet mener at riktig kurs er 2 kr da… :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror også du får handlet denne aksjen i markedet langt nede på 2 tallet etter emisjonen…

Evt eksterne finansielle investorer som har garantert i emisjonen vil bøtte ut aksjer om de er i profitt… se mitt eksempel ut fra emi kurs på kr 2… og gitt dagens aksjonærer ikke fyller opp hele emisjon…

Pengene tilføres selskapet.

Hvis en ikke har tro på selskapet så bør en ikke eie aksjer i selskapet, eventuelt finne et passende tidspunkt for utgang. Dette er det dårligste tidspunktet som har vært til nå.

2 Likes

Selge på 3 kr kjøpe på 2 kr og bli usikker igjen og selge på 1 kr og kjøpe igjen på 50 øre, mener du? :cowboy_hat_face:

Den argumentasjonen har jeg hørt siden kursen var 7 kr

Synes denne memen passer godt til å beskrive situasjonen som jeg ser den for meg:

5 Likes

Problemet er litt det enorme fokuset på kurs, mens det er verdien på selskapet som egentlig er relevant

2 Likes

På kr 7 var kursen utelukkende spekulativ. Nå er den tilnærmet bombet som følger av strukturen til emisjonen.

Da har du 1,50 pr aksjen du hadde i utgangspunktet og like mange aksjer. Høres ut som en god deal? :see_no_evil: