Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Tviler på at det er bots, brukeren på Linkedin har over 15k følgere, den andre vet jeg ikke hvor mange følgere har fordi jeg ikke har konto. Men de andre innleggene som har vært over de siste dagene/ukene, har jeg sett det ofte er veldig mange følgere, det var en med over 60k i hvert fall. Da er det neppe en bot.

Noe annet, jeg er spent på å finne ut hvem som dumpet 113k aksjer klokken 16:19:04. Må huske på å sjekke det opp om to dager.

Og hvem som kjøpte….

Her er et par sitater fra @jobbis for 18 dager siden, ref: Desert Control Group - Småprat 3 - #7400 av jobbis

En mulig positiv indikator – og kanskje også et forsøk på å sende et signal til markedet – er at kvartalsrapporten nå er fremskyndet med 15 dager.

Og det er enda et tegn på at det ikke kommer en rettet dumping emisjon, men at de kanskje enten vil ha kursen opp, eller at de må ha ut rapporten grunnet teknikaliteter i forhold til inntreden av en industriell investor.

Nå er kvartalsrapporten unnagjort, og jeg er spent på hva som kan skje i nærmeste fremtid. For det er vel litt rart hvis de ikke har en god grunn til å fremskynde kvartalsrapporten? Skulle jo tro at det betyr at det kommer snarlig melding om det ene eller det andre om finansiering?

1 Like

Jeg tror det er grunnen ja.

2 Likes

Kan det være at en industriell investor først ønsket å se nyeste kvartalsrapport før en endelig avgjørelse blir tatt? I så fall er det kanskje logisk å fremskynde den, for å få en raskere avgjørelse?

1 Like

Tentative beslutninger må være tatt for lenge siden. Det er vel heller juridiske/formelle bokser som må sjekkes av nå

2 Likes

Jeg sitter å leser transcript fra webcast, her er et sitat: https://www.investing.com/news/transcripts/earnings-call-transcript-desert-control-q2-2025-sees-revenue-miss-stock-down-93CH-4195664

Last quarter, we guided for a financial runway into late Q3 twenty twenty five. Through disciplined cost management and operational focus, we now expect this to extend into Q4 twenty twenty five, maintaining stability while executing on our plans.

I og med at de har økt runway fra Q3 til Q4, kan jo det kanskje tale for at det tar lenger tid før de kommer med en avklaring, rett og slett fordi de har litt lenger tid på seg?

Tror de fleste bryr seg fint lite om den rapporten i seg selv. Om noe kom det positive news iform av at problemene virker løst.

Det som betyr noe er at innsidere nå er ute av perioden der de ikke kan handle eller snakke om tallene. Dette kunne selvsagt vært løst ved NDAs og listeføring av eventuelle motparter, men selskap ønsker i det lengste å unngå listeføringer pga potensielle utfordringer hvis noe info kommer på avveie likevel. Ved å fremskynde kan f.eks. JT raskere ta en andel hvis det er planen.

2 Likes

Noen har lastet opp video av webcast på Vimeo: Q2 2025 Company Update and Financial Results Presentation Webcast - jeg vet ikke hvorfor man ikke ser ansiktet på folk, bare “slides”. Men bedre enn ingenting. Jeg hadde letet mye etter en video, før denne ble postet på Shareville.

La merke til at det faktisk er mulig å skru på undertekster, det gjør det mye enklere å forstå hva de sier, synes jeg. :slight_smile:

Vet du hvordan reglene er for når insidere kan kjøpe aksjer. Tidsperiode ? Når q rapport nå er ute betyr det at for eksempel at en som James kan handle stort?
Etter å ha lest q rapport så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor en skal bry seg med å flytte denne frem 12 dager fra hva som er planlagt. Det bør være noe på gang?

Spurte chatGPT:
Primærinnsidere (typisk ledelse, styre, nøkkelpersoner, og andre som ofte sitter på sensitiv info) har strengere regler og rapporteringsplikt til Oslo Børs.

“Trading window” / tillatt periode

Mange børsnoterte selskaper har interne regler som sier at ansatte (særlig primærinnsidere) bare får handle i åpne perioder – som oftest:

Rett etter at kvartalsrapport er offentliggjort (typisk 1–6 uker etter rapporten).

Deretter er det sperreperiode frem til neste rapport.

De sitter nok i innside posisjon nå og kan ikke handle.

1 Like

Tja, tenker det samme. Men hvorfor flytte q rapport frem 12 dager. Var jo ikke noe spesielt der av grunn?

Jeg tror det er for at de er i siste innspurt i kapitalinnhentingen, da er det greit å få unna Q rapport først.

Og det kan jeg være enig i. Blir veldig spennende. Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Handle mye mer nå på rabatt, syns det er billig nå, eller avvente og spare pengene til en muligens emisjon.
Har lyst å slå til og handle mye mer:-) ta sjansen big time:-)

Ikke spill med mer enn du har råd til å tape :blush:

For å bruke de negative sitt argument mot dem da, tyder på ingen åpen emisjon i markedet :slight_smile:

Fordi da hadde Arctic ikke senket men opprettholdt eller økt kursmålet? Er det Arctic Desert Control har pleid å bruke til emisjoner etc? Jeg ble svimmel nå. Omvendt psykologi?

Det kan være mange plausible årsaker til at en rapport framskyndes, oftest ligger det null dramatikk i det, min erfaring er at ofte skyldes det enkle saker som at deltaker(e) skal på en reise etc. og derav må endre dato for rapport.
Tror man kan avslutte den spekuleringen.
Det mest sannsynlige slik jeg ser det er at det kommer en helt ordinær kapitalinnhenting i løpet av de nærmeste ukene.
Uansett hvordan en kapitalinnhenting gjøres gis det sjelden almisser. Ser noen i diskusjonen over tid trekker fram konkurs som en mulighet, lite her som tyder på et slikt scenario.
Selskapet har åpenbart livets rett, men det må materialisere seg i en betydelig inntektsøkning framover nå, det er begrenset hvor lenge markedet vil støtte “første fase” uten også å se positiv utvikling i bøkene.