Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Er ikke veldig selgende å senke kursmål, men øke kursmål er det. Skal de kjøre emisjon åpen i markedet vil de prøve å tiltrekke seg kunder.

Jeg vet med 100% sikkerhet at plan A er ikke det Rodjer sier, Plan A er strategisk investor og de har dialog (hatt det en god stund), jeg har en god følelse av at de har en annen plan B også. Men klart både plan A og B kan ryke og da kan fort Plan C være den løsningen Rodjer kommer med.

2 Likes

Tenker de hvert fall må holde guiding fremover, man kan nesten ikke forvente mer enn det, så får vi håpe de overrasker heller enn skuffer.
Tror ikke den konvertibel løsningen til @Secundum er en så dum ide. Det er faktisk en veldig plausibel mulighet som back up løsning om strategisk investor trenger mer tid. Jeg tror ikke James er så aller værst til å forhandle heller. Ser faktisk på vanlig kapitalinnhenting som en nød nødløsning og lav synlighet for at skjer.

Konvertibelt lån er alltid en mulighet, men i denne størrelsesorden som kanskje kreves her er jeg litt i tvil.
Er det signalisert hvor mye de kan trenge, 60-80 mill?

Da tenkte jeg som en Plan B om det drøyer med strategisk investor. Men ville nok hentet for et år nå, 100 mill

Teknologien har jo åpenbart potensiale, det svekker veldig sjansen for at det skal bli noen konkurs nå, om det ikke kommer noen helt plutselig totaltørke i kapitalmarkedet. Er ikke så mange millioner som skal til liksom.

Man bør bekymre seg mye mer for de aksjonærverdiene som ligger på bordet akkurat nå.

2 Likes

Jeg tror du overvurderer risikoen. Er ikke biotech i fase 1 dette.

Jeg er ikke uenig, det er alltid noe man bør vurdere. Som sagt, gis det sjelden almisser ifbm kapitalinnhentinger uansett hvilken form det gjøres på.

Tipper emisjonen lander på 1 kr blank

Tipper du tar feil

Risikoen er åpenbar uavhengig av type selskap, man forbruker 15-20 mill mer enn man får inn hvert kvartal og har gjort lenge, mulighetene for inntekter ligger der åpenbart, men garantiene kan ingen tildele.

Helt enig, en ordinær emi blir ikke satt på kronen.
Men, pris avhenger selvsagt av viljen i markedet og blant eksisterende aksjonærer.

Synes bare det virker som de har full kontroll, får ikke inntrykk av at der er noe som helst krise. De har en plan og har hatt en langsiktig plan lenge for oppskalering og de virker helt rolige i forhold til at den planen skal gjennomføres. Og jeg tror det at småaksjonærer selger ned kursen nå har lite å si for gjennomføringen av den planen, derfor tror jeg fort det kan komme premium til kurs her. Jeg er ganske sikker på at de har høy interesse for å være med på den teknologien, det er inntrykket jeg får hvert fall. Og det er selvfølgelig ikke i Norge, men i land de opererer i og partnere de samarbeider med. Åpenbart risiko, men jeg tror markedet overvurderer risikoen.

1 Like

Hvis en stor aktør tar en stor del av emisjonen f.eks på 3-tallet, vil ikke det heve kursen betraktelig fordi kapitalbehovet er løst og en aktør har vist tro ?

Når styreleder får spørsmål om hvorfor de ikke hentet penger i markedet da kursen var 7, så er svaret at de forstår spørsmålet og synes det er legitimt. Han sier videre at de er ansvaret bevisst og fremstår veldig tydelig på at de har jobbet (veldig) lenge med løsningen/løsninger.
Å gå ut og hente penger i en mer eller mindre åpen emisjon fremstår lite aktuelt. Jeg sliter også med å finne tegn på at ledelsen i Dc har drevet kurspleie. De har egentlig fremstått veldig lite opptatt av aksjekursen.

3 Likes

Kanskje CEO gjør litt det samme som ved oppkjøpet av Kahoot? Tar selskapet av børs sammen med PE-fond eller liknenede til en grei premium.

Alternativet blir jo fort utradering av nåværende aksjonærverdier.

1 Like

Jeg tror det meste vil i relief nå egentlig. Husk de er i gang nå, dette skal skaleres, så det er ikke vanskelig å hente penger til dette, hvert fall ikke for James, det er min klare mening. Husk at James har et sinnsykt kontaktnettverk i kapital markedet, jeg tror han fint klarer å finne en løsning som er god for han selv og oss om plan A drøyer ut i tid.

3 Likes

Har vært på den tanken faktisk, men etter webcasten så virker det mer som at her skal vi skape verdi sammen.

Tror jeg du kan se bort fra. Det er dyrt å drive dette selskapet videre. Og arbeid med kvalitetssikring osv er formidabelt.
De må nok enten ha inn en partner som syngenta eller hente penger i markedet.
Blir nok på lave kurser nå uansett.

Det er ikke uvanlig dette Bingo, PE fond kjøper tar det av børs, skaper verdi oppskalering kanskje får med en industriell og kjører ipo om et par år i et annet marked.

De jobber vel på spreng for å få til noe i ca den formen de er i nå
Men jeg tror dessverre det blir vanskelig nå med de oroblemene de har støtt på og hvor treigt det gikk fra før
Kanskje Saudi arabia ender opp med alt, de har jo råd til det og det virker som det er en del fremdrift der