Synes bare det virker som de har full kontroll, får ikke inntrykk av at der er noe som helst krise. De har en plan og har hatt en langsiktig plan lenge for oppskalering og de virker helt rolige i forhold til at den planen skal gjennomføres. Og jeg tror det at småaksjonærer selger ned kursen nå har lite å si for gjennomføringen av den planen, derfor tror jeg fort det kan komme premium til kurs her. Jeg er ganske sikker på at de har høy interesse for å være med på den teknologien, det er inntrykket jeg får hvert fall. Og det er selvfølgelig ikke i Norge, men i land de opererer i og partnere de samarbeider med. Åpenbart risiko, men jeg tror markedet overvurderer risikoen.
Hvis en stor aktør tar en stor del av emisjonen f.eks på 3-tallet, vil ikke det heve kursen betraktelig fordi kapitalbehovet er løst og en aktør har vist tro ?
Når styreleder får spørsmål om hvorfor de ikke hentet penger i markedet da kursen var 7, så er svaret at de forstår spørsmålet og synes det er legitimt. Han sier videre at de er ansvaret bevisst og fremstår veldig tydelig på at de har jobbet (veldig) lenge med løsningen/løsninger.
Å gå ut og hente penger i en mer eller mindre åpen emisjon fremstår lite aktuelt. Jeg sliter også med å finne tegn på at ledelsen i Dc har drevet kurspleie. De har egentlig fremstått veldig lite opptatt av aksjekursen.
Kanskje CEO gjør litt det samme som ved oppkjøpet av Kahoot? Tar selskapet av børs sammen med PE-fond eller liknenede til en grei premium.
Alternativet blir jo fort utradering av nåværende aksjonærverdier.
Jeg tror det meste vil i relief nå egentlig. Husk de er i gang nå, dette skal skaleres, så det er ikke vanskelig å hente penger til dette, hvert fall ikke for James, det er min klare mening. Husk at James har et sinnsykt kontaktnettverk i kapital markedet, jeg tror han fint klarer å finne en løsning som er god for han selv og oss om plan A drøyer ut i tid.
Har vært på den tanken faktisk, men etter webcasten så virker det mer som at her skal vi skape verdi sammen.
Tror jeg du kan se bort fra. Det er dyrt å drive dette selskapet videre. Og arbeid med kvalitetssikring osv er formidabelt.
De må nok enten ha inn en partner som syngenta eller hente penger i markedet.
Blir nok på lave kurser nå uansett.
Det er ikke uvanlig dette Bingo, PE fond kjøper tar det av børs, skaper verdi oppskalering kanskje får med en industriell og kjører ipo om et par år i et annet marked.
De jobber vel på spreng for å få til noe i ca den formen de er i nå
Men jeg tror dessverre det blir vanskelig nå med de oroblemene de har støtt på og hvor treigt det gikk fra før
Kanskje Saudi arabia ender opp med alt, de har jo råd til det og det virker som det er en del fremdrift der
Problemene kom ubeleilig, heldigvis vet de hva problemene går i og hvordan de skal løse de. Så tror ikke dette stopper en eventuell plan de har. James virker å ta det med knusende ro og sier jo at teknologien er som den alltid har vært og de kommer til å kjøre på videre.
Pessimistene som dominerer i dag…
Det er frykt og kan jo se at mange frykter
PE fond kjøper ikke utviklingsselskap uten cashflow. Det kan dere glemme.
Best case er vel om de får med en industriell partner som skyter inn 50-60 mill. og tar over en betydelig del av selskapet. Man kan bare gjette på eierandel. Jeg tipper 50%+.
Alternativet er en emisjon med t-retter til alle aksjonærer. Mitt tips er kr 1.
Du har venture fond og PE fond med growth equity.
Jeg tror ikke det skjer her da.
Lett å tro på deg om man tenker med følelsen, vanskelig når man bruker hode.
Svir i ørkensand-hjertet at selskapet har stilt seg i en situasjon hvor trofaste aksjonærer må selge til en så ihjelbombet kurs grunnet forståelig usikkerhet om hva som egentlig skjer. Kudos til alle som fortsatt står med rak rygg og stødige bein
Hadde vært sabla fortjent om
blir til 
Det vi aksjonærer opplever med den voldsomme kursnedgangen i Desert Control kan være noe å lære av for fremtiden. I et lukket forum som dette blir selskapet stort sett diskutert aksjonærer i mellom. Blue sky scenarioer blir nærmest normalisert og man mister evnen til å vurdere en helhet objektivt. En god ide og et produkt som har fungert her og der er ikke nok. Det å bygge opp noe solid over tid med samtidig vekst er enormt vanskelig. Få inn penger til ok betingelser med all usikkerhet som råder er utrolig vanskelig. Det er grunnen til den lave kursen.
Det er etter sigende en del som tyder på at situasjonen ikke er så alvorlig som kursen antyder. Det tragiske da er at det er siste omsetningskurs som normalt danner føring for emisjonskurs. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor ikke selskapet har spredd litt mer optimisme og forklaring av hva problemene skyldes samt hvilke løsninger de nå ser for seg?
Har ikke solgt en aksje….vi er bare en børsmelding unna en fin oppgang (forhåpentligvis). Keep faith👍
Sannheten er at man har vært edruelige her inne. Og the fat lady har fortsatt til gode å vise seg. Blue sky av typen
har man knapt sett spor av siden siste halvår 2021. Så nei, utover risikoelementet, som du har helt rett i og som de fleste nok er klar over, så er det etter mitt skjønn lite å lære. Samt at det er kronisk ekstremt vanskelig å time inngang i slike selskaper.
Trekker på smilebåndet av denne. Objektive facts er dette:
- Kassen er nesten tom
- Market cap er ca 215 millioner NOK, mens guidet revenue neste år er 3 mUSD hvis jeg forsto rett på Q2.
- Kurs all time low
Alt dette er faktorer som vil lede frem til at det blir en ubehagelig rekapitalisering akkurat nå, hvis det ikke kommer et blue sky scenario med en partner og materialiserer seg inn fra siden. Det betyr ikke så enormt mye for hvor lønnsomt caset kan bli hvis man tar på litt lengre briller.