Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Market cap = 225 mill.

Kursen er ned 85% på 5 år og er nå på ATL…

Markedet reflekterer jo usikkerheten som er skapt.

Ser savepig var kjappere :slight_smile:

2 Likes

Helt enig.

Min oppfatning, som jeg har sagt en gang eller to her før, og flagget veldig hos folk jeg har direkte kontakt med:
Uansett hvor god nyhet som evt kommer, så er prosessen klønete håndtert av ledelsen. De skulle hatt avklaringer og finansielle løsninger på bordet i god tid før kassen nærmer seg tom.
Og hvis de lange løsningene dro ut i tid, så skulle de meldt midlertidig a la “Inngått avtale om grønt lån” slik at frykten ikke fikk ri kursen og aksjonærenes psyke som en mare.

For øvrig finner jeg tilfredstillelse i å vise fingeren til markedet, og har kjøpt ytterligere idag.

7 Likes

Kassen er snart tom, ja det vet de, de har jobbe mot dette lenge, ikke krise, men plan.

Det finnes andre parametere enn norske småsparere som dumper på lav likviditet, var en som nevnte dette, husker ikke helt hvem:)

Og potensiale om de først når 3 musd er?

Fremdeles ikke tatt seg bryet med å registrere fullmakt kapitalforhøyelse i brreg. Sier litt om hvor lite hastverk de har det. Jobbet de med vanlige tilretteleggere nå vil jeg tro at de hadde bedt om å få dette på plass for å kunne ustede aksjene asap.

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=919415630

2 Likes

Situasjonen ville vært langt mer alvorlig om det selve virkningen av LNC det nå var tvil om! Å løse et teknisk påføringsproblem bør ikke være så ekstremt vanskelig? Dette burde etter mitt syn selskapet i større grad beroliget med, for å unngå et større kursfall enn det antagelig er grunnlag for.

1 Like

De beroliget veldig i webcasten, guider golf igjen, skal ha implementeringer til høsten. De vet hva problemet er og hvordan de skal løse det.

3 Likes

Det vi ser nå er jo frykt for at Desert skal ha store problemer med å hente penger og må nærmest gå konkurs for å klare det. Da er man på jordet, imo.

5 Likes

De må har ekstraordinært gen forsamlingsvedtak først! Og det kan komme raskt (som debattert over).

Jeg synes det er veldig rart å ikke gjøre guidingen i Q-rapporten, men i webcasten. I Q-rapporten snakker de om testing.

De må jo teste, men de vet hva som har skjedd og de vet hvordan de skal løse det, men de må jo teste. Guider vel golf i rapporten også?

Dersom de hadde informert markedet bedre om dette så hadde de kanskje unngått en del av kursfallet?

Det virker som at nye CEO er mer nøktern i forhold til å legge forventninger, noe jeg ser på som bra. Dette bygger mer tillit blant aksjonærer, fremfor å bare repetere fremtidsvisjoner og unngå å snakke om problemer underveis. Alle som har investert frem til nå, har tatt feil. Det tror jeg er en risiko alle har vært innenforstått med. Håper og tror kapitaliseringsbehovet løser seg greit.

1 Like

Next, let me address our challenges at Woodland
Hills and PGA West. While definitive conclusions
cannot be drawn, we strongly believe that in both
places we momentarily lost control of both our
production operations and the injection of finished
product into customer irrigation lines. Neither is
good, but both are addressable at the operational,
rather than the technology, level. Applications
on golf courses are the most challenging that
we attempt. The irrigation systems are high
pressure, the sprinklers have low tolerances to
foreign debris and the exact details of the systems
are sometimes lost to history. To be compatible
with these systems, we need to be very precise
in how we blend our product into and through
these systems. The team is currently testing
new injection equipment, running test sprinklers
to failure, and revising our standard operating
procedures to ensure that we are much better
aligned with the high precision needs of these
applications. Painful, but we are learning from our
mistakes, and I would remind shareholders that
we delivered over 4.5 million liters of material
at Woodland Hills, the course is operating as usual,
and we still expect to have a significant impact on
their water usage.

Our relationship with Berkeley Country Club
continues to remain positive as the golf club has
requested a second trial application to confirm
expectations of LNC performance across the
different soil types and drainage profiles of their
property

Milestones expected over the next 18 months
• 8 golf course pilots
• 2 full golf course applications

Ja, de forklarer det, oppklarer og er mer optimistiske i webcasten.

De som dumper… de ser jo alt blir tatt imot… man kan lure på hvorfor de ikke stopper da… blir veldig spennende lister. :slight_smile:

Tja, det er nok en del smarte roboter involvert som «skjønner» langt mer enn den vanlige småsparer

James: The company is fundamentally exactly the same as it was five months ago – same upside, same challenges.

Det er dette en partner og en strategisk investor bryr seg om.

1 Like

I denne situasjonen så tror du ikke de evt spekulerer på hvor mye eller lite de må gi for å få en stor andel?

jeg tror strategiske industrielle investorer ser rett gjennom hva noen få små aksjonærer gjør på en bitteliten markedsplass i lille Norge. De bryr seg om avtaler, pipeline, IP og teknologi – ikke om hva 2–3 norske småaksjonærer gjør.
For en industriell partner i USA eller Saudi-Arabia er børsnoteringen sekundær. Så jeg tror ikke kursfallet den siste måneden fra 7-8 til 3-4 er en dealbreaker nei.

1 Like

Så du mener de ikke forholder seg til gjeldende kurs når de skal ha masse aksjer ? Altså at de skal ha rabatt for å redde videre drift