Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Problemene kom ubeleilig, heldigvis vet de hva problemene går i og hvordan de skal løse de. Så tror ikke dette stopper en eventuell plan de har. James virker å ta det med knusende ro og sier jo at teknologien er som den alltid har vært og de kommer til å kjøre på videre.

Pessimistene som dominerer i dag…

Det er frykt og kan jo se at mange frykter

PE fond kjøper ikke utviklingsselskap uten cashflow. Det kan dere glemme.

Best case er vel om de får med en industriell partner som skyter inn 50-60 mill. og tar over en betydelig del av selskapet. Man kan bare gjette på eierandel. Jeg tipper 50%+.

Alternativet er en emisjon med t-retter til alle aksjonærer. Mitt tips er kr 1.

Du har venture fond og PE fond med growth equity.
Jeg tror ikke det skjer her da.

Lett å tro på deg om man tenker med følelsen, vanskelig når man bruker hode.

Svir i ørkensand-hjertet at selskapet har stilt seg i en situasjon hvor trofaste aksjonærer må selge til en så ihjelbombet kurs grunnet forståelig usikkerhet om hva som egentlig skjer. Kudos til alle som fortsatt står med rak rygg og stødige bein :gem: Hadde vært sabla fortjent om :brain: blir til :moneybag:

2 Likes

Det er betryggende å se en betydelig kjøpspost på 3,88 i hvert fall. Over 100k. Gjetter på at det kun er én kjøper bak 100k. Er det noen som har tilgang til å se antall kjøpere i ordreboka som kan bekrefe/avkrefte dette?

Det vi aksjonærer opplever med den voldsomme kursnedgangen i Desert Control kan være noe å lære av for fremtiden. I et lukket forum som dette blir selskapet stort sett diskutert aksjonærer i mellom. Blue sky scenarioer blir nærmest normalisert og man mister evnen til å vurdere en helhet objektivt. En god ide og et produkt som har fungert her og der er ikke nok. Det å bygge opp noe solid over tid med samtidig vekst er enormt vanskelig. Få inn penger til ok betingelser med all usikkerhet som råder er utrolig vanskelig. Det er grunnen til den lave kursen.

Det er etter sigende en del som tyder på at situasjonen ikke er så alvorlig som kursen antyder. Det tragiske da er at det er siste omsetningskurs som normalt danner føring for emisjonskurs. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor ikke selskapet har spredd litt mer optimisme og forklaring av hva problemene skyldes samt hvilke løsninger de nå ser for seg?

Har ikke solgt en aksje….vi er bare en børsmelding unna en fin oppgang (forhåpentligvis). Keep faith👍

4 Likes

Sannheten er at man har vært edruelige her inne. Og the fat lady har fortsatt til gode å vise seg. Blue sky av typen :rocket: :rocket: har man knapt sett spor av siden siste halvår 2021. Så nei, utover risikoelementet, som du har helt rett i og som de fleste nok er klar over, så er det etter mitt skjønn lite å lære. Samt at det er kronisk ekstremt vanskelig å time inngang i slike selskaper.

1 Like

Trekker på smilebåndet av denne. Objektive facts er dette:

1. Kassen er nesten tom
  2. Market cap er ca 215 millioner NOK, mens guidet revenue neste år er 3 mUSD hvis jeg forsto rett på Q2.
  3. Kurs all time low

Alt dette er faktorer som vil lede frem til at det blir en ubehagelig rekapitalisering akkurat nå, hvis det ikke kommer et blue sky scenario med en partner og materialiserer seg inn fra siden. Det betyr ikke så enormt mye for hvor lønnsomt caset kan bli hvis man tar på litt lengre briller.

5 Likes

Market cap = 225 mill.

Kursen er ned 85% på 5 år og er nå på ATL…

Markedet reflekterer jo usikkerheten som er skapt.

Ser savepig var kjappere :slight_smile:

2 Likes

Helt enig.

Min oppfatning, som jeg har sagt en gang eller to her før, og flagget veldig hos folk jeg har direkte kontakt med:
Uansett hvor god nyhet som evt kommer, så er prosessen klønete håndtert av ledelsen. De skulle hatt avklaringer og finansielle løsninger på bordet i god tid før kassen nærmer seg tom.
Og hvis de lange løsningene dro ut i tid, så skulle de meldt midlertidig a la “Inngått avtale om grønt lån” slik at frykten ikke fikk ri kursen og aksjonærenes psyke som en mare.

For øvrig finner jeg tilfredstillelse i å vise fingeren til markedet, og har kjøpt ytterligere idag.

7 Likes

Kassen er snart tom, ja det vet de, de har jobbe mot dette lenge, ikke krise, men plan.

Det finnes andre parametere enn norske småsparere som dumper på lav likviditet, var en som nevnte dette, husker ikke helt hvem:)

Og potensiale om de først når 3 musd er?

Fremdeles ikke tatt seg bryet med å registrere fullmakt kapitalforhøyelse i brreg. Sier litt om hvor lite hastverk de har det. Jobbet de med vanlige tilretteleggere nå vil jeg tro at de hadde bedt om å få dette på plass for å kunne ustede aksjene asap.

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=919415630

2 Likes

Og der var kursen grønn igjen. Vi trengte nok bare en flush før kurs kan roe seg, eller stabilisere seg, frem til melding. Det psykologiske på børs er heavy stuff.

Situasjonen ville vært langt mer alvorlig om det selve virkningen av LNC det nå var tvil om! Å løse et teknisk påføringsproblem bør ikke være så ekstremt vanskelig? Dette burde etter mitt syn selskapet i større grad beroliget med, for å unngå et større kursfall enn det antagelig er grunnlag for.

1 Like

De beroliget veldig i webcasten, guider golf igjen, skal ha implementeringer til høsten. De vet hva problemet er og hvordan de skal løse det.

3 Likes

Det vi ser nå er jo frykt for at Desert skal ha store problemer med å hente penger og må nærmest gå konkurs for å klare det. Da er man på jordet, imo.

5 Likes