Må bare prise oss lykkelige over at disse analytikerne ikke innehar mer kristiske samfunns oppdrag, kan du tenke deg denne gjengen her som hjerne kirurger for eksempel 

Sånn, måtte bare få det ut.
Et tips til høyrisikoaksjer er å ikke forelske seg i en men spre seg utover en håndfull. La oss si du vil invester 500 tusen, i stedet for å legge alt i en kurv som enten går til 0 eller 5 millioner så sprer du deg utover 5 aksjer a 100 tusen i hver. Treffer du blink på 1 10 bagger så har du doblet pengene selv om de andre konker. Treffer du på to har du 4 ganger innsatsen.
Og det sier du først nå…
ChatGPT predikerte før helgen: For at kurs og emisjon skal “balansere” seg rundt TERP, må kursen ofte videre ned mot 2,40–2,20 nivået.
Får se om den treffer eller om den presses ytterligere.
Faller den for langt ned så vil jo hele emisjonsstrukturen knuses, da terp blir positiv😂 blir det emi på 10 øre Pålydende😅 jeg tror ikke det altså, bare litt morsomt. Bare å ha cash klar for de som har troa på selskapet.
Jeg mistet trua da jeg så at en vel må regne med tap neste år også (omsetning ca 30 mill kr om jeg ikke husker feil).Jeg solgte derfor mine 117,500 aksjer til en snittkurs på ca 3,10 kr . Angrer ikke når siste kurs jeg så var kr 2,34. Av og til vurderer jeg riktig også.
Riktignok tall skrevet på baksiden av et pølsepapir. Var vel skudd fra hoften som et slags minimum og ikke offisiell guiding om jeg husker rett, men absolutt et plausibelt moment.

Hev ut halvparten på åpningen (ikke store summen). Smått fascinerende hvordan proppen bare forsvant fullstendig. Alt av større kjøpere forduftet som dugg for solen.
Trist for arvingene som ikke solgte seg tom. Blir bra utvannet i dette tempoet.
Blir press ned på rettene også med andre ord
Garantert. Her gjelder det å ha tunga beint i munnen og ikke brenne kruttet for fort.
Mange som kaster kortene ser det ut til (av småaksjonærer).
Ja, mange kaster, men tror ikke OKS og arvingene har nok til å tegne fullt ut.
Må bare si at jeg gleder meg til emisjonen er ferdig og at vi kan få tilbake «normaltilstand» i aksjehandelen
Ja, det er vel de som er i den situasjonen som vil kunne drive kursen unaturlig langt ned… 3,7kr per aksje nå inkludert emisjonen.
Uten sammenligning for øvrig, så kan jo situasjonen minne om NTI for ca 2 år siden der det kom private placement omtrent før fortrinnsrett var ferdig. det kan fort skje her også eller nesten garantert. Det utrolig seige i DSRT her nå er vel at de kun har den prototypen mtp større oppdrag og inntekter? Og den nye unit’en er trolig ikke ferdig før sent i 2025 (jeg blir ikke overrasket om dette drøyer ytterligere ut i 2026 siden TTT alltid i dsrt). Og dette er jo en stor risikofaktor kursmessig, hvis det drøyer fordi de vil idiotsikre alt forståelig nok, så vil oppskaleringen ta enda lengre tid. Og ikke minst, det kan ta tid å få tak i folk til å drifte nye enheter. Med andre ord TTT, og jeg er 100% sikker på at ny emi kommer før man vet ordet av det. Spørsmålet er selvsagt hvem det rettes mot og til hvilke vilkår.
Man må bare innse at ting fremdeles vil ta veldig lang tid i DSRT. Man lurer seg selv hvis ikke. Ja, det kan komme inn litt drops fra saudi osv. Men det monner ikke til å unngå ny emi.
Hæ, skjedde virkelig det i NTI? At emisjon kom før rettet emi var ferdig?
Jeg hadde heller ikke penger til å utnytte mine tegningsretter og forventet en mye lavere kurs enn 3 kr, så jeg var veldig positivt overrasket over at det var så mange kjøpere til 3 kr.