Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Jeg har egentlig ikke noe problem med emi her. Ja kursen er bombet nå, sannsynligvis fordi noen sitter med for mye aksjer v kapital, og det er kjedelig. Så er nok viktig med riktig balanse i investeringene i DC fremover. Det er noe jeg også må ta en vurdering på når kursen kommer seg igjen etter emi.

1 Like

Hva blir sluttkursen imorgen tirsdag:

• Over 2,65kr
  • 2,55 - 2,65kr
  • Under 2,55kr

0 stemmegivere

Mulig vi snakker forbi hverandre. Emi måtte jo komme, og fortrinnsrett er jo kjempefair! Og kursen ville jo blitt gruset uansett med det, men hvorfor vente til siste ukene før kassa er tom? De tar jo en kjemperisiko på aksjonærenes vegne.

Det sagt så har det nok sannsynligvis skjedd noe i bakgrunnen som de enten ikke kan eller vil fortelle om som gjorde at det ble slik. Uansett, burde de da heller kjørt safe og tenkt at vi kan ikke vente lenger og heller hentet penger for mange måneder siden.

7 Likes

Jeg tenker selskapet bør komme med mer info om dette på et riktig tidspunkt.
Og gjør de det ikke selv, så skal de bli utfordret på det

3 Likes

Hvem vet hvor en aksje går fra dag til dag? Random walk-en i aksjer som DSRT er enorm.

Jeg er mer interessert i hvor kursen er etter emisjonen. Ikke uvanlig i aksjer som DSRT er at tegningsrettighene folk som har “glemt” DSRT plutselig sitter med tegningsrettigheter de ikke har tenkt å bruke, som de så selger. Det får den effekten at aksjekursen synker også ender man fort ved at kursen etter emisjonen er rundt emisjonskursen. Spesielt hvis garantistene må trå til for å få gjennom emisjonen, så tror jeg kursutviklingen kan bli stygg.

Hvis man sitter i DSRT gjennom 2026, så mener jeg det må være fordi man tror DSRT kommer til å lande solide kontrakter selv, eller indirekte via disse.

1 Like

Med mindre det kommer store news i påvente av nye aksjer, så vil det jo 100% sikkert skje at kursen er rundt emi etter levering av aksjer. Mange som tegner vil trolig bli utålmodig på dag 1. Sikkert noen tradere som skal ha sine ører, og hvis ikke tar de et lite tap raskt. Så ja, ingen grunn til utålmodige kjøp her nå, og jeg ser gjerne kursen langt nok ned. For på et tidspunkt er jeg også villig til å ta litt større risiko her pga det fundamentale

Jeg synes den burde være langt nok ned nå. Markedsverdien på dagens sluttkurs er tross alt nede i 141 millioner. Men vi får se hva som skjer.

1 Like

Det som skjer nå har ikke så mye med markedsverdien å gjøre, det er frykt for lavere kurs og dermed lavere emisjonskurs. Men det kan jo snu, om man finner ut at man plutselig vil ha retter til emisjonen igjen.

3 Likes

Enig i det, men problemet er fremdeles at de henter så lite.

Så hva blir neste “analyse” til Arctic? Rimelig sjanseløst å 24.06 komme med analyse på 10kr, 19 august senke til 7kr og to dager senere komme med informasjon at de er manager for emisjonen? Hvordan kan dette være lov?!

5 Likes

Må bare prise oss lykkelige over at disse analytikerne ikke innehar mer kristiske samfunns oppdrag, kan du tenke deg denne gjengen her som hjerne kirurger for eksempel :rofl:

5 Likes

IMG_2354

Sånn, måtte bare få det ut.

Et tips til høyrisikoaksjer er å ikke forelske seg i en men spre seg utover en håndfull. La oss si du vil invester 500 tusen, i stedet for å legge alt i en kurv som enten går til 0 eller 5 millioner så sprer du deg utover 5 aksjer a 100 tusen i hver. Treffer du blink på 1 10 bagger så har du doblet pengene selv om de andre konker. Treffer du på to har du 4 ganger innsatsen.

8 Likes

Og det sier du først nå…

3 Likes

ChatGPT predikerte før helgen: For at kurs og emisjon skal “balansere” seg rundt TERP, må kursen ofte videre ned mot 2,40–2,20 nivået.

Får se om den treffer eller om den presses ytterligere.

Faller den for langt ned så vil jo hele emisjonsstrukturen knuses, da terp blir positiv😂 blir det emi på 10 øre Pålydende😅 jeg tror ikke det altså, bare litt morsomt. Bare å ha cash klar for de som har troa på selskapet.

1 Like

Jeg mistet trua da jeg så at en vel må regne med tap neste år også (omsetning ca 30 mill kr om jeg ikke husker feil).Jeg solgte derfor mine 117,500 aksjer til en snittkurs på ca 3,10 kr . Angrer ikke når siste kurs jeg så var kr 2,34. Av og til vurderer jeg riktig også.

1 Like

Riktignok tall skrevet på baksiden av et pølsepapir. Var vel skudd fra hoften som et slags minimum og ikke offisiell guiding om jeg husker rett, men absolutt et plausibelt moment.

image

5 Likes

Hev ut halvparten på åpningen (ikke store summen). Smått fascinerende hvordan proppen bare forsvant fullstendig. Alt av større kjøpere forduftet som dugg for solen.

Trist for arvingene som ikke solgte seg tom. Blir bra utvannet i dette tempoet.