Blir press ned på rettene også med andre ord
Garantert. Her gjelder det å ha tunga beint i munnen og ikke brenne kruttet for fort.
Mange som kaster kortene ser det ut til (av småaksjonærer).
Ja, mange kaster, men tror ikke OKS og arvingene har nok til å tegne fullt ut.
Må bare si at jeg gleder meg til emisjonen er ferdig og at vi kan få tilbake «normaltilstand» i aksjehandelen
Ja, det er vel de som er i den situasjonen som vil kunne drive kursen unaturlig langt ned… 3,7kr per aksje nå inkludert emisjonen.
Uten sammenligning for øvrig, så kan jo situasjonen minne om NTI for ca 2 år siden der det kom private placement omtrent før fortrinnsrett var ferdig. det kan fort skje her også eller nesten garantert. Det utrolig seige i DSRT her nå er vel at de kun har den prototypen mtp større oppdrag og inntekter? Og den nye unit’en er trolig ikke ferdig før sent i 2025 (jeg blir ikke overrasket om dette drøyer ytterligere ut i 2026 siden TTT alltid i dsrt). Og dette er jo en stor risikofaktor kursmessig, hvis det drøyer fordi de vil idiotsikre alt forståelig nok, så vil oppskaleringen ta enda lengre tid. Og ikke minst, det kan ta tid å få tak i folk til å drifte nye enheter. Med andre ord TTT, og jeg er 100% sikker på at ny emi kommer før man vet ordet av det. Spørsmålet er selvsagt hvem det rettes mot og til hvilke vilkår.
Man må bare innse at ting fremdeles vil ta veldig lang tid i DSRT. Man lurer seg selv hvis ikke. Ja, det kan komme inn litt drops fra saudi osv. Men det monner ikke til å unngå ny emi.
Hæ, skjedde virkelig det i NTI? At emisjon kom før rettet emi var ferdig?
Jeg hadde heller ikke penger til å utnytte mine tegningsretter og forventet en mye lavere kurs enn 3 kr, så jeg var veldig positivt overrasket over at det var så mange kjøpere til 3 kr.
Etter å ha kastet bort altfor mye penger på diverse aksjeselskap, så har jeg noen strengere regler:
- Ikke invester i et selskap som har mindre enn 12 mnd med cash.
- Hvis selskapet drives med underskudd, må det ha en klar, risikofri vei til lønnsomhet. Ved avvik fra veien til lønnsomhet og de er på vei mot <12 mnd cash, selg.
- Ikke invester i binære selskap uten inntekter til å dekke R&D (typiske norske biotek-selskaper)
Jeg har noe rester i to aksjer hvor jeg bare har sittet passivt å sett på pengen renne bort. Poengløst, men nå er det 1% av porteføljen, så jeg gir f… Den ene er faktisk på bedringens vei, men når du har kjøpt på 40, den har falt til 7 og så økt igjen til 14, så er ikke fryden så stor.
Får håpe at de som fremdeles har trua på DSRT har cash nok til emisjon og ikke blir utvannet. Blir spennende å se topp 50 lista etter emisjon om der har skjedd mye.
Som jeg har skrevet tidligere så synes jeg det er rart at de ikke vil hente mer enn 75 mill (mindre reellt sett). Opplagt at det vil komme en ny emisjon, men jeg har jo et håp om at ledelse (CEO og styret) har en plan med dette…(det er jo ikke akkurat imponerende det de har fått til hittil).
Dersom det går skikkelig i dass får vi sette vår lit til at SV får store gjennomslag i kommende budsjettforhandlinger (regner med rødgrønn seier) og øker utbytteskatten
Det virker som alle er på den ene siden i båten nå. Lurer på hva som kan skje da?
Her stiller du feil spørsmål. Det er ikke hvor mye de ønsker å hente - det er hvor mye de har fått signaler om at de klarer å hente. Styret har jobbet med finansiering lenge ble det sagt, og denne emisjonen er det de endte opp med.
De kunne kjørt lavere sum garantert, og dermed en høyere emi totalt
Ting tyder på at denne emisjonen er tenkt å være en mellomløsning.
Er ikkje alle emisjonar mellomløysing? Spørsmålet er jo kor mange mellomløysing det er mellom her og positiv drift.
De er i dialog med partner, ble for tett på cash runaway og måtte løse golfproblemene først tipper jeg. Så mellomløsning til en større mot partner tipper jeg. Derfor de ikke hentet mer nå. Men vi får se, har sagt hele veien at det kan bli for knapt med tid og at de muligens må ha en mellomløsning først.
Dere vet plot twisten her nå?