Det dukker opp en kjøper / partneren kjøper
Arctic kursmål på 5kr?🫠
Hvor har du lest det? Jeg finner ingen info om at Arctic har endret kursmålet.
Det var en spøk reff jobbis sin kommentar om plot twist og min tidligere kommentar om latterlige analyser fra Arctic. Kom dårlig frem.
Det kom godt fram, jeg lo i hvert fall godt når jeg leste det.
Humor fungerer ikke på meg, jeg skjønner aldri de enkleste vitser engang.
Sjekker Twitter nå, og det flommes over med meldinger om Desert Control, åpenbart at det er en betalt kampanje. Jeg trodde ikke det var lov å kjøre betalt innhold uten å formidle at det er betalt for. Samma det. Håper det får noe nytte for selskapet. Her er tre eksempler postet de siste timene:
https://x.com/AgricultureWala/status/1960256308655071341
Men en forklaring på hvorfor de gjør det på denne måten? Kunne man ikke bare kjørt emisjon på 3+ kr og så kjørt en rep.emi i etterkant? Hvorfor ikke annonsere emien tettere på EGM? Kursen kommer mest sannsynlig bare til å falle frem mot denne datoen, så jeg skjønner ikke rasjonalet her…
Har ikke positiv effekt på kursen iallfall
Garantistene har nok sagt at dette er måten de vil ha det på. Jo lavere kursen er, jo mindre risiko for dem. Sjansen for at de må kjøpe aksjer er lavere (og de får da 10% av garantert beløp) eller de må kjøpe aksjer med 12% effektiv rabatt som burde være mulig å selge i markedet etterpå til prisen de ga for dem.
Hvis du ser på hvordan en lignende emisjon som dette i Funcom, så skjønner du hvor mye makt garantister har når det kommer til emisjoner.
I skrivende stund har jeg et papirtap på nærmere 60 % i DSRT, men så langt jeg har reflektert så er det gunstig for meg jo lavere kursen blir. Så enkelt forklart med at prisen ved full tegning blir lavere, og at jeg sånn sett tar en lavere risiko med pengene mine.
Redningen er jo så klart at markedet priser inn samme logikk, og at kursen etter emisjonen vil stige for å reflektere den troen på selskapet som var før emisjonsnyheten.
Alternativet er jo at jeg ikke tegner meg i emisjonen, men da vil jeg bli straffet ganske hardt med en høy GAV i forhold til det som blir realistisk etter emisjonen.
Prisen ved fulltegning blir den samme.
Takk for svar, det gir mye mening
Som jeg skrev forrige gang du hadde denne teorien, det var når tralten her inne var at DSRT kom til å få en partner som stilte med pengene - eller kjøpte opp hele selskapet. Det ble det ikke noe av, så derfor kollapser kursen. Det er i hvert fall sånn jeg ser det. Om det er rett er en annen sak.
Hva var det jeg skulle gange antall aksjer jeg har med for å få kostnad med å fulltegne i emisjonen? Var det antall aksjer gange k1,4 kr?
Er vel en eneste stor smørje, hvor kursen også har blitt straffet både grunnet emi-spøkelset og en mindre fuck-up. Så hva som er fair pris er ikke akkurat lett å si. Rundt 300 mill (kr 6 før emisjonen) er min magefølelse. Før eventuelle nyheter som kan bringe optimismen på plass.
Nå har vi vel en emisjon på 90 øre tallet.
Ja det er riktig
Ikke fullt så galt (enda), men det som skjer nå er jo litt ufattelig…enten har nesten alle mista trua eller så er det noe feil med kalkulatoren til selgerne
Ingen av delene, taktisk spill for noen av de første som solgte - og så ble nok resten skremt.