I såfall har de lurt oss, når de sier på webcasten at de vil bygge verdi med oss aksjonærer, de ser på dette som en reise vi skal gjøre sammen og andre ting de sier og ordlegger seg på, fremstår helt klart som at de har en plan. De sitter der med hvilepuls og er meget trygge og troverdige i fremtoningen. Jeg tror ikke de hadde pratet på den måten om de skulle “lurt” oss. Men så kan de jo være at plan A ryker, det vet man jo aldri før det er signert. Og at de da må ty til nødløsninger.
All logikk i min verden tilsier at de hadde hentet penger umiddelbart i markedet hvis planene ryker for å få hentet på høyest mulig kurs. Og de har som kjent ikke hentet penger på vanlig vis enda.
De sa de ikke har gitt guidance for 2026 enda, kalte tallet for “Initial guidance”.
From a revenue guidance point, this is we have not given guidance for 2026 yet. And I guess I would characterize this as initial guidance for 2026. We’re obviously only halfway through 2025. And this is a company where things are pretty dynamic. But I believe the business will generate more than three million dollars next year and that the 50% of it, 60% of it will come from the US business. And their balance will come from licensing revenue and hardware sales in the Middle East.
En annen ting jeg bet meg merke i som ikke er blitt diskutert så mye er det de sier om hva slags selskap de er, og hva de jobber med i bakgrunnen.
And we didn’t spend much time on it in the presentation, but this is a science company. We are a science and technology company and remain committed to being a science and technology company. And we continue to see interesting adjacencies is one way to talk about it around LNC with the kinds of other soil health factors we can support, whether that’s nutrient use, nutrient retention, whether that’s synergy with fungi or good microbials. We continue to see those things and we continue to refine them. And we do that somewhat behind the curtain. But I assure you that we will continue to invest in our science and our technology. So from a milestone standpoint, that’s how we view the business and how we would expect to be measured.
Synes det matcher godt med MoU de meldte med Syngenta.
Skal de forbli er forskningsselskap er ikke kommersialisering deres paradegren.
Henter ikke penger, selv om det er lite igjen…
Gjetter på partner som blar opp en slant for et stort marked…
Kanskje derfor de byttet CEO, uenighet om hvem som skulle kjøre kommersialiseringen.
Er det noen som er enig i at selskapet muligens bevisst ønsker å senke aksjekursen, slik han skriver?
Yepp
Tror du det er fordi det er oppkjøp på trappene, slik han spekulerer, eller kan det være fordi de ønsker en lav emisjonskurs, og hvorfor skulle de egentlig ønsket det? En ting er i hvert fall åpenbart, de har ikke gjort noe for å støtte kursen.
Det kan være flere grunner til det, dessverre er ingen av dem gode for oss vanlige aksjonærer.
Nå kommer sikkert mange til å skrike opp om at de er uenige med meg, men jeg ser ikke noen annet enn at dette kursfallet fra nano-rusket i kundens vannslange lagde et mikroskopisk problem som de valgte å børsmelde har vært ønsket fra Desert Control selv.
At de ikke gjør noe for å berolige markedet og aksjonærene rundt en løsning på å unngå konkurs om ca. 45 dager+, vitner om det samme. Her venter man til siste liten, og det vet man kun resulterer i èn ting: Frykt og aksjerømning og nedsalg og kursras.
Men det fremstår litt rart med tanke på at CEO er største eier. Uansett, Teigland tror det er positivt for oss akjonærer, da han skriver han har økt de siste dagene. Jeg vet ikke, ønsker bare debatt for å belyse alle muligheter og tolkninger etc.
De sier jo i webcast/q-rapport at besparelser gjør at de har cash inn i q4, mot tidligere q3.
Nei jeg tror ikke det, jeg hadde en liten tanke om det, men slo det helt fra meg når jeg hørte q2 webcasten.
Blir jo veldig konspiratorisk dette, synes ikke James virker som den typen i det hele tatt.
Selv om CEO er i tilsynelatende båt som oss som aksjonær, er han ikke det. Han har muligheter vi andre ikke har, f.eks som å kunne kjøpe aksjer til en billig penge som kun blir tilbudt storaksjonærer og utvalgte investorer. Derpå spretter kursen opp igjen. Så han taper ikke, men gjør en god deal i så fall. Vi taper ikke vi heller som sitter på aksjene våre, men de som har solgt og skapt nedturen vil egentlig være frastjålet aksjene sine på falske premisser.
De kan vel ikke dele løsningen før de har den,de sier jo selv at de ikke kan dele alle detaljer. De har munnkurv.
Hvem sier at de ikke har løsningen?
Det eneste vi vet er at de ikke har fortalt oss andre om den - derav frykt og kursfall.
Forresten, er det normalt at man ikke oppgir årsaken når kvartalsrapport fremskyndes? Jeg mener, dersom det bare var at noen av deltakerne skulle bli opptatt med noe annet, så kunne de jo nevnt det?
De har sagt at de har dialog med strategiske investorer, men de kan jo ikke si at avtalen er signert eller om de ikke fikk det gjennom før det skjer.
Det har hendt flere ganger i andre selskaper jeg har sittet i, uten at grunn har vært oppgitt og uten at det har vært noen synlig grunn til det: hverken positiv eller negativ eller nyheter før eller etter.
Personlige ting som kommer i veien, er èn mulighet. Jeg har også opplevd at opprinnelig finansiell kalender har klart å ha oppgitt en dato som har falt på fri- eller helligdag. Så…
Ja, jeg vet hva de SIER, men om det er SANNHETEN, tviler jeg på. De må være elendige til å forhandle frem finansiering i så fall, siden de har visst hvilken måned selskapet er tomt for penger i over et helt år nå. Og det er ikke mer betryggende enn noe annet, i så fall.
Hvis jeg trodde ledelsen hadde som mål å senke kursen ville jeg ha skygget banen rimelig fort
Ja, vi får se da. Noe kommer:) at James skal dumpe ned kursen med vilje for å karre til seg billige aksjer har jeg veldig lite troa på.