Ja, man har valget om å sitte på innsiden eller på utsiden og vente og se. Uansett, når løsningen kommer er det bare å se hvem som eventuelt tjener på det hele, eller ikke, for å forstå mer.
…kanskje.
Ja, man har valget om å sitte på innsiden eller på utsiden og vente og se. Uansett, når løsningen kommer er det bare å se hvem som eventuelt tjener på det hele, eller ikke, for å forstå mer.
…kanskje.
Ja, vi får vente å se.
Vil jo ikke se helt bra ut da, en kar som har jobbet i kapital bransjen i over 30 år, har er omdømme og ta vare på. Også har man regulatorisk risiko i værste fall fengselsstraff. Han skal ha med Eismark og resten av styret på det. Styret er involvert i kapitalinnhentingen. Han lurer OKS, partnerne i uae og saudi, det lover godt for en som vil bygge verdi videre og lure partnerne. Dette vil undergrave selskapets verdi. Selskaper har flere måter å hente penger på.
Han sier dette på webcasten:
One of the things that I think both of us have been accused of in our personal lives as being too honest and too direct. But we consider you on this journey with us. And I think what we’re trying to do is convey both a tremendous market opportunity, which is very, very real. The value of the technology, which is very, very real. The engagement of our customers, which is very, very real. And the fact that we’re still small, and we have a really low market cap to be perfectly straightforward. I think that we are where we are, and we are trying to treat you as fellow investors in this space and on our journey. And we will share with the market both our triumphs and our tragedies, too strong a word. But that’s how we’re trying to communicate with people. And we’re not focused – I will tell you, quite honestly, I don’t even know where the stock trades at [ ] in any given day. I do watch the stock, but we’re trying to build long-term value here. And I think we can and we will. And I think off the space of both market cap and opportunity, there’s a lot of room for us.
And the fact that we’re still small, and we have a really low market cap to be perfectly straightforward.
Er ekstremt lav sannsynlighet at den konspirasjonen stemmer, imo.
Vi får bare vente å se, ja, og lite å gjøre i mellomtiden annet enn å ta det personlige valget hva å gjøre med sine egne aksjer.
Jeg blir sittende med mine. For altså, det går an å ha stygge mistanker og ane baktanker o.s.v., men likevel ha tro på at enden på visa vil bli bra.
Men jeg liker ikke at finansløsningen skal vente helt til siste slutt. Det burde vært unngått, og det kan vi sikkert alle være enige i.
Det er jeg enig med deg i ja. Kan være de måtte ha klarhet i problemene som oppsto på woodland og pga West først. Det er vel egentlig ganske stor sannsynlighet for, at de ville ha klarhet i først.
Jeg tenker bare at hver dag bringer oss nærmere en avklaring som jeg tror blir positiv.
No shit, de går tomme for cash en gang i oktober med nåværende cash burn/inntekter. Mao, innen den tid må de ha fikset finansiering. 50-60 dager igjen.
“Last quarter, we guided for a financial runway into late Q3 twenty twenty five. Through disciplined cost management and operational focus, we now expect this to extend into Q4 twenty twenty five, maintaining stability while executing on our plans.”
Eismark og Thomas er for rutinert til å kun ha fokus på én løsning.
Det ville også gitt svakere og svakere kort i en situasjon der mulig partner er en stor aktør.
Jeg tar det for gitt at Dc har backupløsninger mer eller mindre klare. Og her er det mange alternativer å peke på, til og med for oss som står langt utenfor selskapet.
Redigert :
Jeg begynner å undre meg over agendaen din @Christian
Fin fyr du. Er lov å ha andre meninger enn deg, du sitter ikke med fasit her.
Kun retail som solgte etter q rapport. DnB tok 75k, Grunde på vei inn igjen?
Kjekt at Desert Control får et par avsnitt omtale i denne artikkelen fra “hidubai Focus, Stories from Dubai”, postet i dag:
- Desert Control:
This innovative company has developed a patented “Liquid NanoClay” (LNC) solution that can transform barren desert sand into fertile soil. By applying LNC, the water retention capacity of sandy soils is dramatically increased, enabling the cultivation of crops with significantly less water and fertilizer.
Desert Control’s groundbreaking technology highlights the potential of deep tech innovations to address critical sustainability challenges in arid environments, particularly in the agriculture and land management sectors.
Du er klar over at Oktober er Q4, sant?
Ja, det er jeg. Det var måten det ble fremstilt på jeg reagerte på. Men er dette noe å bruke tid på å diskutere? Temmelig uinteressant for tråden.
Virket som du var uenig med Christian, men da har jeg misforstått:)
Til Hayen: dersom selskapet fremdeles vurderer flere forskjellige muligheter for finansiering, og tiden allerede har rent ut i sanden, hva sier det om mulighetene for å beholde aksjonærverdiene hvis “plan A” ikke materialiserer seg?
Hvis det blir en nødløsning med 2 måneders cash igjen… Hva er egentlig din agenda Hayen?
En god debatt som bidrar til stadig bedre innsikt.
Å gjentatte ganger hamre på allerede etablerte kjente (negative) faktorer, gir like mye mening som å bevisst sende en boomerang som treffer bakhodet gang på gang.
Har tiden rent ut?
Som sagt - min mening er at Eismark og Thomas er altfor rutinert til å ikke ha backup løsninger. Her er det mange muligheter.
Tror du for øvrig at Soyl og SDC vil stå og se på at morselskapet tryner? Når de selv jobber med kontrakter som kan gi store leveranser av lnc over mange år?
Har du ikke sett for deg scenarioen hvor morselskapet tryner og disse lisensoperatørene kjøper opp konkursboet, i hovedsak patentet, og fortsetter som før UTEN å måtte betale lisens og UTEN Desert Control sine nåværende aksjonærer? Et selskap ikke notert på børs?
Det er slike ting jeg frykter og som flere av dere andre bare skyver under teppet og angriper dem som er ærlige nok eller har erfaring eller fantasi nok til å se for seg som en reell mulighet - OG som har skjedd hundrevis av ganger før med andre børsnoterte selskaper som alle hadde tro på og som var lovende… helt til de ikke var det lenger og aksjonærene tapte alt.
Du må slutte med det angripe tulle, man har forskjellige meninger, ja kan være krasse på begge sider, men man må få si sin mening uavhengig om den er positiv eller ikke.
Mitt spørsmål er da, James Thomas som største aksjonær, du tror ikke han hadde klart å unngå at Midtøsten aktørene hadde plukket selskaper billig? Soyl og SDC er også konkurrenter, den ene er avhengig av at den andre ikke skal få kontroll over teknologien. For da kan den ene fucke den andre.
Jeg synes den teorien der er totalt urealistisk. Dette er ikke et angrep, men min mening.
Det er to måneder til kassen er tom. Tiden har i praksis rent ut for lenge siden.
Hva Soyl/SDC ønsker å gjøre har jeg ikke forutsetninger til å mene mye om, men hvorfor tror du det vil komme nåværende aksje-eiere til gode?
Saudi kan jo kjøpe hele selskapet hvis de vil. I verste fall hvis dette går konk så kan de kjøpe konkursbo.