Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Jeg tenker at vi faller mye i morgen pga emisjonskursen ble kjent, og deretter at vi faller mye på mandag pga mandag er ex t-retter. Men jeg kan selvfølgelig ta grundig feil på begge punkter!

ja, men formuleringer som:

Så lurer jeg på hva poenget er, vedkommende har et gambling problem, og har absolutt null tro på selskapet. Greit nok, men hvor ofte skal vi lese det?

legger ved relevant lenke:

Jeg synes det er feil å gå så på person som du gjør nå. Er det et problem for deg å lese alle hans poster, kan du jo bare overse dem. Det er feil å si at andre du ikke kjenner har et gambling problem. Slik burde man ikke oppføre seg. Ha mer respekt for folk du ikke kjenner. Nei, du kjenner dem ikke kun utfra forumskriving.

1 Like

Jeg tolker hvert fall denne som at det skal være krise for dagens aksjonærer. Emisjonen her er veldig fair for dagens aksjonærer. Alternativet hadde vært en ekstern utvannende emisjon.

1 Like

Du skal enten være blind eller bias for å ikke se det ja.

1 Like

Hvis ikke selskapet klarer å lande større kontrakter neste månedene så tviler jeg på at de klarer å hente penger i en ny runde. Så enkelt kan det være kroken på døra
Med mindre det skjer noe spektakulært på partnersiden eller noe vil landing av kontrakter de neste månedene bli helt avgjørende for videre eksistens slik jeg ser det.

hvis jeg skriver hver dag at jeg drikker, og at jeg hater konsekvensene dette medfører, men jeg fortsetter å drikke og klage om det, så kan du trygt anslå at jeg er en alkoholiker.

Det er klin umulig å ikke ha et gamblingproblem (i større eller mindre grad) når man selv slår fast at å satse på DSRT er en form for spill/gambling som man burde beskyttes fra og likevel velger å kjøpe seg opp til sin største beholdning etter mange år som aksjonær. @Bingo123 er anonym her inne og da bør såpass tåles. Når man ytrer i så klare ordelag.

Et gamblingproblem (også kalt spilleproblem eller pengespillavhengighet) er definert som en tilstand der en person har vanskelig for å kontrollere sitt pengespill, til tross for negative konsekvenser for seg selv eller andre.

2 Likes

Javel, mulig det bare er meg. Men jeg står ved det jeg skrev, jeg hadde ikke ønsket å bli skrevet til på den måten. Selv om folk skriver ting om seg selv, kan man ha respekt å ikke gjenta dette, det er ikke sikkert de mener det alvorlig alltid engang. Men whatever. Neste gang er det min tur. Jeg må roe ned skrivingen før jeg får en ubehagelig opplevelse (jeg er en sart sjel, bruk det gjerne mot meg, LOL).

1 Like

Helt ærlig, dette er bare fjas. Det er INGEN TING som tyder på at det befinner seg større kontrakter rundt neste sving (foruten i MENA, hvor ting er vesentlig mer uforutsigbart). Og det skjønner selvsagt de største eierne. Selskapet er ikke i noen krise. Overhodet. Det fundamentale bygges fortsatt stein på stein. Spørsmålet derimot er når det vil lønne seg å være aksjonær. Som er noe helt annet enn et eksistensielt spørsmål som du peker mot.

De neste 9 månedene vil derimot bli helt avgjørende. Som er et litt større tidsvindu enn de neste månedene (så hvem vet, kanskje vi snakker forbi hverandre 🤷🏻). Jmf:

3 Likes

Veien er veldig klar allerede, men man trenger mer trygghet og bekreftelser

1 Like

Store kontrakter ble kanskje feil, men de må komme opp med fundamentale nyheter som er såpass at troen opprettholdes

Mye syting og klaging ser jeg ( brukt ettermiddagen og kvelden på fisketur)

Det er forståelig at psyken får seg en knekk når man ser på kursen og at den kan falle enda mer. Jeg skjønner det, men selskapets løsninger og teknologi står ikke i noen som helst form for krise.
For meg er dette et ruskevær på børs, mens det fundamentale i selskapet aldri har sett bedre ut.

Jeg ser egentlig bare opp og fremover nå.
Kursnedgang kan tettes igjen med oppgang.
Reisen utover senhøsten, vinteren og våren kan bli veldig hyggelig.

Jeg gleder meg til hva som utspiller seg fremover av kontrakter, partnerskap, wfp, pga west, Oasis, limoneira, sdc, Mawarid, salg nye enheter, mandler, ytterligere støtte myndighetene, vannpris både i USA og Midtøsten osv.

Mulighetene er gigantiske.
LNC står i en unik posisjon.

6 Likes

En vårforløsning vil være å skåre vinnermålet i ekstraomgangene. Så ja, DC kan på et vis sammenlignes med United under Amorim på det viset. Man må levere før heller enn senere.

Her er du på villspor igjen. Eksisterende aksjonærer som hørte på anbefalingen min som ble gitt på 4.50 - 5.0 ville redusert tapet med minst 50%.

Evt nye kjøpere av aksjen ble advart og rådet til å avvente.

Den famøse meldingen om tekniske problemer som ga raset fra 7 til 4.5 kombinert med likviditetsproblemer var jo et stort blinkende rødt lys. Det var nok enklere å se fra utsiden enn for dere gamle aksjonærer som håpet på hvite riddere fra Saudi eller andre milde gaver. Sjeldent slikt i aksjemarkedet.

Du tok veldig feil i dine vurderinger i juli. Men lykke til med å ta din andel av aksjer på kr 1.23. Jeg håper det går bra herfra og ut.

1 Like

Noop, sa etter golfproblemene at det var en god sjanse for at dette kunne utsette plan A og at det var en sjanse for at de måtte ha en mellomløsning til problemene var løst og alt var nøye gjennomgått og kartlagt. Samt de trengte likviditet.

Wishfull thinking og bias i stedet for risikostyring, kaller jeg det….

Det gjentar seg gang etter gang. Investors som har sittet lenge i et case, og som kan produktet, kan markedet, stoler på ledelsen - men bommer på kapitalmarkedets bedømmelse av situasjonen.

Jeg har gjort det selv. Har vært i Nano og Ulti. Burde solgt langt tidligere.

At golfproblemene kunne utsette plan A og derfor måtte ha en mellomfinansiering?

En lav emisjon lå i kortene da kursen etter de tekniske problemer falt raskt fra 7 til 4.50.

Rådet var da å selge eller holde seg unna inntil kapitaltilgang ble avklart. Vi hadde mange diskusjoner om det. Bare å bla deg tilbake. Det var rikelig med tid å selge før emi melding kom.

Dere snakket om emisjoner med premium eller parbtere som ville komme med pengene. PFJ - altså på feil jorde.

Det var et av alternativene ja, men så også en stor sannsynlighet for at det kunne komme en mellomløsning pga problemene. Og da synes jeg fortrinnsrett er helt fair, slipper ekstern utvanning. Her snakket man om konkurs og radering av eierande.