Hakk i plata eller? Samme visa om igjen og om igjen
På jobbis mener du?
Det er om å gjøre å sitte igjen med en større lommebok for deg som investor. Den har bare blitt mindre og mindre pga tro, håp og kjærlighet til aksjen. Lykke til videre. When in trouble double. Eller trippel.
Mye syting og klaging om emisjon her… Egentlig er det ganske enkelt ; har man ikke råd til å bli med i en emisjon, burde man ikke putte kr i et “vekst” selskap som Desert. Man burde tenke på om man har mulighet til å forsvare eierandelen sin, og slippe å bli vannet ut ved en eventuell emisjon, FØR man kjøper tidlig-fase selskaper på euronext growth…
Eller så har man forventet resultater, som i dette tilfellet har uteblitt?
Hadde det vært noen partnere, eller oppkjøps kandidater, ville de meldt sin interesse nå.
Hvorfor skal dette endres på 1 år, til en eventuelt høyere kurs en dagens?
Lukter tap av dette; med mindre du alt har satt av kapital til neste års emisjon aswell 🫡
Du skal være ganske enok om du investerer i en start up/ scale up og forventer at de ikke skal hente inn penger til vekst. Når du først investerer så tar man selvsagt det i betrakting og investerer også med intensjon om å delta videre om man har tro på teknologien. Om det er strategien da. Om lommeboken blir større eller mindre har vi ikke fasit på enda.
Ikke som har uteblitt, foreløpige resultater med syngenta er veldig gode, men at de vil ha mer data og resultater over tid er nok en årsak ja. Pleier vel å ta rundt 18 mnd før syngenta går inn., basert på historikk med andre selskaper.
Desert henter jo penger inn for å overleve. Hadde det bare vært vekst. Sukk.
De skal vokse:) blir golfbane etter golfbane og ny deilig enhet som spruter ut LNC. Gled deg:)
Ja, det hadde vært ganske spesielt, hvis ikke flere golfbaner tar i bruk lnc…
Et alternativ til å sette av penger til fremtidige emisjoner, er å vente med inngang i slike vekstselskaper til de er bedre posisjonert i markedet.
Sånne prosesser tar lang tid. Mange måneder minst og gjerne også år.
Det er mange mulige faktorer å peke på.
Mange prosjekter, piloter og vekster nærmer seg, eller er, moden for kommersiell utrulling.
Mindre fall enn jeg trodde
120.000 stk lå i 1 sekund før de ble slukt. Tyder jo på at noen vil være med på emisjonen
Jeg stirret på den i mye mer enn ett sekund. Men ja, den gikk kjapt. Kanskje vi skal falle langsomt utover dagen …
Det er vel ikke sikkert den faller så mye utover dagen. Folk som ikke har solgt til nå, er vel oss som skal tegne oss, og mulig noen som har allerede solgt, går inn igjen for å få tegningsretter…
Utrolig at noen i det hele tatt selger aksjer nå. Det eneste fornuftige er å hamstre ivei så man får så mange tegneretter og nye aksjer man bare har råd til til tilbudsprisen. Den tilbudsprisen blir bare rimeligere og rimeligere dess mer aksjekursen nå stiger.
Som vi har snakket om tidligere så vil med denne kapital-innsprøytningen selskapet være bedre rustet enn på lenge. Spør dere meg, vil jeg si at veien videre for Desert Control nå er både videre og med økt fartsgrense.
Jeg har plukket en del aksjer de siste par dagene, noe forsiktig, men i dag bestemte jeg meg for at det er “all in” for min del, da minus hva som jeg må avsette til tilbudsaksjene så klart. Her blir det både tilbudsaksjer og rask og fin kursoppgang å ta med seg.
Så med det siste store (for meg i hvert fall) hamstringen nå i dag på toppen av de tidligere denne uken, vil jeg nå kun akkurat ha nok igjen til å utnytte tegnerettene mine. Kurssnittet mitt blir helt fantastisk i forhold til hva jeg fra før hadde og noen gang kunne drømme om, og det samme antallet aksjer. Samtidig er potensialet til selskapet uendret eller mye mye bedre enn på lenge.
Jeg tenker også at det her nok vil komme enda minst en god nyhetsmelding enten like før eller like etter at tegningsrettene skal fordeles.
Det er både kortsiktig og langsiktig gevinst å hente her, den siste desidert mye høyere enn den første, selvsagt. Jeg er usikker på min egen investorhorisont her, men det har hele tiden vært planen å sitte til jeg får flere titalls tilbake enn hva jeg først satset, og om det tar ett år eller fem spiller ikke så stor rolle, da det uansett vil være de mest lett-tjente store pengene i mitt liv noensinne.
Når ordrene og prosjektene blir flere og brått også større, vil dette selskapet få rakett-krefter i baken, det tror jeg alle er enige om - det er vel bare tidsperspektivet en del er uenige om og det på grunnlag av egne forventninger og egen tålmodighet eller utålmodighet.
Helt enig, og alle monner drar. Jeg snappa til meg den foreløpig “siste” posten under 2,40, og mulig det blir flere aksjer på meg utover dagen.
De ber om fullmakt til å trykke 50 mill aksjer til? Hva ligger det i det?