Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Det kommer jeg til å dele mer om senere etter emi’en. DYOR.

1 Like

Rettet emisjon mot samsung eller syngenta, partnerskap. Det er noe i gjære, når de kun henter 75 mill nå, og ikke har stresset mer med det… . Ihvertfall hva jeg TROR.

2 Likes

Ærlig talt.

Så selskapet velger å senke aksjonær verdiene fra ish 8 kr aksjen, til 1.23457.- ( hvorfor ikke 6.) i en emisjon. Med noe i gjære?

Hold on, here it is, syng med :v:t5:

2 Likes

Det er vel markedet heller enn selskapet som senker kursen. Innsiderne kjøper / garanterer jo.

1 Like

Ja, det er jo de som selger aksjer nedover fra 8 til 2 kr som senker kursen…

1 Like

Jo jo men på ekstremt lave kurser da. Det heter jo «du får solgt alt, bare prisen er lav nok»

Sånn tenker dere som kun ser på kursen…

1 Like

Ta en titt i boka. Hvem tror du kjøper nå?

Forventet du en emisjon?
Eller håpet du på en partner avtale?

Om du forventet en emisjon, er det jo helt bak mål å ikke gevinst sikre på 8 tallet, å så reposisjonere seg etter emisjon kræsjen er unnagjort.

Få hadde sett for seg en griseemisjon som dette
Mange trodde også bare partner

Hva med denne emisjonen er grisete?
Den er helt fair for absolutt alle aksjonærene, små som store.

2 Likes

Det er vel det at selskapet kjørte ned kursen med meldingen om problemer og at de trakk guiding, pluss ventetiden på emisjonen. Dermed ble det grisete på den måten at kursen er gruset.

Men hva man hadde måttet ut med for å opprettholde sin andelsbrøk ville vært akkurat den samme om aksjekursen var høy som om den var lav.

2 Likes

Høy kurs så hadde du jo ikke vært heftig i minus.

2 Likes

Det er klart, men det gjør ikke emisjonen til en griseemisjon.

Jeg har vært aksjoner siden 2021, begynte å handle endel rundt 15 kr. Gevinstsikret endel på 39 kr mener jeg å huske… på euronext growth må man ta tiden til hjelp. Men har aldri mistet troen på selskapet

Men innså at ting kom til å ta litt ekstra tid, da det kun var fokus på landbruk. Man har tross alt ikke avlinger hver eneste måned, som det så ut som mange trodde…

Fair enough, mulig litt krass kommentar.

Er bare et inntrykk av at mange her på forumet forelsker seg i en aksje. Å derav velger å forsvare selskapet, uansett hvor dårlig håndverk selskapet presenterer.

Dette er selvsagt kjipt for dagens aksjonærer, du er nå nødt til å bruke mer penger, for å forsvare posisjon din.

Alternativt, kan man spekulere i et salg på dagens kurs ish 2.5.-

For så å håpe at det lar seg gjøre å handle aksjer til kr 1.25.- etter emi

For det er jo også spørsmålet her.
Hva vil kursen ende på etter emisjon er unnagjort?

Er det ikke stor sannsynlighet at kursen kan ramle ned til emi kurs?

1 Like

Kortsiktig kan det godt være på grunn av stort tilbud av aksjer. På den annen side er det fundamentale bedre enn før emisjonen, så med litt lengre briller kan jo dette bli veldig bra.

Det kan se ut som om de ikke kom helt i mål med partnere før pengene rant ut. Kapitalsituasjonen kan jo også ha blitt brukt mot dem i forhandlingene.

1 Like

Hvis de 2 svenskene hiver ut aksjene sine på 1,20, er jo det en mulighet. Men det tviler jeg faktisk på…