På meg virker det veldig standard.
Som kapital ved ervervelser eller ved partnerskap eller annet kapitalbehov.
Det er kun om behovet eller nødvendigheten eller anledninger skulle by seg og rask handling er lønnsomt eller påkrevet.
På meg virker det veldig standard.
Som kapital ved ervervelser eller ved partnerskap eller annet kapitalbehov.
Det er kun om behovet eller nødvendigheten eller anledninger skulle by seg og rask handling er lønnsomt eller påkrevet.
mye synsing om hva en skal gjøre. Kjøpe mere , fulltegne , overtegne osv
Om en tar utgangspunkt i at det Teigland sier at ledelsen kan ha gjort dette bevisst, kjørt ned kursen med dårlige nyhet, for så å kjøre emisjon. Ender jo opp med at CEO kommer til å sitte med ganske mange aksjer.
Er det ikke da hvis det er tilfelle å kjøpe alt en kan, bruke sine tegningsretter for å ikke bli utvannet, overtegne, evt handle mere nå eller se om den kommer helt ned mot emisjonskurs.
Jeg kommer til å doble opp. Litt i tvil om jeg vil overtegne, men om det blir veldig billig her , så kan det være fristelsen blir for stor…
Ser at topp 50 eier 74%, så der er ikke mye bevegelser. Spent på hvor mange blant topp 50 som kommer til å doble opp antall aksjer:-)
Virker også veldig konkret når de har ventet med å offentliggjøre prosentsatsene til etter emisjonen ble satt. De har jo generell fullmakt fra før.
Hvis vi skal stemme det gjennom bør vi vel info om formålet med den? Aksjonærene bes jo om å waive fortrinnsrett tilsvarende 43% av aksjene.
Dette mener jeg er standard: "The authorisation does not include increase of share capital with contribution in kind or right to incur special obligations upon the Company, cf. the Norwegian Private Limited Liability Companies Act section 10-2. "
Ti millioner aksjer ved forrige GF tilsvarte jo nesten samme beløp i kroner som 50 millioner aksjer etter emisjonen. Utover det har jeg ingen formening om eventuelle baktanker med utvidelsen.
Jeg dobler
Har man penger og tro på selskapets fremtid, er det bare èn ting å gjøre: Benytte alle tegnerettene sine til nye aksjer og samtidig overtegne og kjøpe enda flere om noen er dumme nok til å selge tegnerettene sine.
Det dummeste nå er å vise seg usikker og avventende, og la sjansen gå fra seg og i stedet kjøpe om en uke eller en måned eller et kvartal fordi man da føler seg sikrere fordi aksjekursen har steget. Da blir det en dyr differanse å måtte ut med for den nølingen!
CEO er avhengig av ikke bare å gruse kursen, men også at aksjonærene ikke forsvarer sin eierandel. Om ikke, ingen økt eierandel og status quo. Lener selv mot at det er et dårlig håndverk og lite annet. Hvorvidt selskapet har havnet i en slags skvis grunnet samtaler som har dratt ekstra ut i tid eller om ledelsen bare har vist seg skuffende apatiske, vel… den gjenstår fortsatt å se.
Min våte drøm, at markedet blir oversvømmet av tegningsretter de første dagene.
Min teori er at golfproblemene skapte en rekke konsekvenser.
De visste om problemene tidlig i mai, men å få oversikt tok trolig tid. De kunne ikke hente kapital før innsikt var på plass, og markedet var informert. Jeg mistenker at Thomas så for seg å kjøre emi kort tid etter tid etter Q1 pres.
Så kan man lure på hvorfor de ikke hentet kapital umiddelbart etter at de ble gjort kjent 22 juli. Det kan være at de så for seg en friskmelding såpass raskt, at den ville bli meldt markedet før emi måtte kjøres.
Men emisjonen nå er egentlig godt skrudd sammen.
Alle aksjonærene får i utgangspunkt mulighet til å delta med samme eierandel videre til plan A (?), som er strategisk partnerskap (?) inn på eiersiden, blir realisert.
Alle små kunne blitt skrudd nå, men det blir vi ikke (såfremt vi har kapital til å delta)
Burde ikke de solgt en del alleredet nå? Må jo være mye bedre å selge aksjer nå også tegne for rettene. I stede for å dumpe rettene og muligens få meget lav pris for de.
Tegningsrettene kan jo ikke omsettes før de er tildelt
Nei, men de kan selge aksjen nå for så å bruke tegningsretten i stede.
Mye man burde i livet. Gjenstår vel å se. Og alt er relativt hva oversvømmelse angår. Er ikke nødvendigvis fryktelig mange øyne på rettene. Ble tidvis handlet til stor rabatt i tilfellet NTI, så gjenstår det å se om man får samme utvikling her.
Vi får se, NTI var ikke fullgarantert. I hvertfall for min del så spiller det en rolle, ikke sikkert andre tenker likt. Det å selge idag hvis man har vært med hit er i hvertfall håpløst mtp. risk-reward og muligheten for at det kommer flere nyheter. Min antakelse (igjen) er at gode nyheter kan gi større kursreaksjon nå som tegningskursen er satt.
Noen som kan legge ut link til GF
Ref nummer og pinkode?
Aksjer omsatt i dag inkluderer tegningsretter, så det er også feil.
Trenger du ikke din egen? Finner den i myvps på euronext under hendelser og gf