Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Ja, var vel topp 25

1 Like

Skjønner👍. Du skriver at ledelsen bør granskes, men også at du samtidig har tro på selskapet. Tror du det er lurt (som Teigland truer med) å skape turbulens med en gransking når fokuset nå burde være på den videre verdiskapingen? Har ikke større og mindre aksjonærer mer å tape på at det tar oppmerksomheten?

Hva Teigland truer med får stå for hans regning.

For det første er jeg glad for at jeg tok valget og solgte. Jeg kommer til å gå inn med nøyaktig samme beløp som jeg hadde i selskapet før jeg solgte. Når det er sagt syntes jeg prosessen har vært utrolig uprofesjonell.

Jeg har tro på selskapet og teknologien, men ja, jeg mener at det bør granskes det som skjedde i forkant av emisjonen og hvorfor styret valgte å ikke sette emisjonen når kursen sto høyere. Den beslutningen har ført til unødvendig tap for aksjonærene.

Jeg har også vært veldig tydelig ovenfor styreleder at jeg mener kombinasjonen største aksjonær og CEO fort gir grobunn for interessekonflikter. Tror ikke en granskning vil ta vekk fokus fra videre verdiskapning, derimot tror jeg at den fremtidig verdiskapningen er avhengig av at selskapet har riktig styre og CEO.

Det er jeg langt fra sikker på at de har i dag.

8 Likes

Godt svart👌 takk

1 Like

Folk med mindre aksjeposter her hadde gjort lurt i å merke seg hvordan til og med folk som har mye mer penger investert har et aktivt forhold til å ikke skulle sitte passivt på vei ned, ut i fra en misforstått lojalitet til å “støtte selskapet” eller være langsiktig.

Dere har ikke fordelen til topp 10 med å kunne være veldig tett på selskapet, få tilgang til rabatterte aksjer og alt det der, dere har derimot en ekstrem mulighet til å beskytte dere mot nedside ved å gå helt ut som de største fiskene ikke i samme grad har. Ja det er surt å realisere et tap, men det er ofte det rette valget likevel. Interessene deres som retails er ikke 1-1 aligned med storfiskene.

6 Likes

På mandag er ex t-retter. Alle som har noe mellom øra kommer til å lempe ut aksjer så lenge kursen er over emisjonskurs. Beklager hvis jeg fornærmet noen nå, men det er slik jeg ser det.

1 Like

Over terpkurs mener du? Du er ikke særlig smart om du ikke solgte i dag, men dumper ned til emi neste handelsdag.

1 Like

Du har neppe kraft til å fornærme noen etter alle dine merkelige innlegg…du må gjerne mene at jeg og andre som ikke kommer til å selge selv om kursen på mandag ligger på la oss si 1.8 kroner (tenk på et tall) ikke har noe mellom ørene…enkelt fortalt er grunnen at vi har en langsiktig horisont på vår investering, og tro på selskapet og dets teknologi. Jeg har vært aksjonær siden 2021 og sitter med et betydelig papirtap (7 sifret), men jeg har fortsatt tro på at enden her blir bra.

5 Likes

Det lureste for alle er altså bare å skape et vanvittig salgspress i en allerede sønderbombet aksje, samtidig som man antar at man får så stor tildeling man har lyst på, basert på at man har tegningsretter. (/s)

Ja, hvorfor skape unødvendig salgspress, når man vet at nedgangen er kortsiktig? Stress både å komme seg ut, og inn igjen. Man må tåle å se beholdningen sin litt rød noen ganger… Spesielt DC, burde vært “forbeholdt” langsiktige investorer…

Gir ingen mening å kjøpe for særlig over kr 1,83 på mandag når man heller burde kjøpt i forkant. Her er vi enig. Så skal det sies at markedet lever i sin egen verden påvirket av grådighet og frykt. I hvilken grad en av disse får overmakt og eventuelt når gjenstår å se. Sistnevnte kan ende opp med å presse kursen under kr 1,83, men det blir vill gjetning. Fordelen uansett er at det knapt er mulig å gjøre dårlige kjøp i dette kurslandskapet dersom man setter på litt lengre briller om man samtidig har troen på selskapets fundamentale muligheter.

4 Likes

Hvis man ikke har solgt nå, så er man jo blåst om man selger på mandag under ny GAV etter å ha tegna alle retter. 100% irrasjonell om man selger til emisjonskurs med mindre man får tegningsretter til 0,01kr (usannsynlig det og) Men det betyr ikke at det ikke kan skje.

4 Likes

4 Likes

Pent illustrert. :slight_smile:

Dyrkjøpt lærdom, men det er vel den beste typen.

Key takeaways:

• Kjøp i emisjoner på scale-ups.
  • Vekt ned på vei opp / når det snur.
  • Det er enkelt å spå med fasit i hånd.
6 Likes

Hvordan vet man det?

2 Likes

Tidevannet løfter alle båter… tror du kursen kommer til å ligge å vake rundt 2 kr resten av året? Eller løfter den seg når emisjonen er på plass?

1 Like

Uten veldedighet fra partner, tror jeg ny emisjon på lavere kurs venter neste år.

Å garantere kursøkning i mellomtiden anser jeg som desperat gambling/spekulering fra slitne aksjonærer.

Men kan godt hende du har rett:) Å late som at det er en «sure thing» er derimot uansvarlig.

3 Likes

Ja… vet skulle stått i anførselstegn. “vet”. Men det er ihvertfall ofte i sånne emisjoner, at kursen går opp igjen når støvet har lagt seg, penga er på plass, og flipperne har solgt sine billige emisjonsaksjer til oss langsiktige, som låser de inne i skuffene våre. :slight_smile:

Nyfarget logo da😅

3 Likes